koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

Goede tijden jongens.

Dat de xerun motor makkelijker is en daardoor "beter" zei ik vorig jaar al maar ja... LRPx12 was DE motor om te hebben. :p (ook al was setup vele malen lastiger en werd die 30-40 graden heter)

Trouwens overige motoren zoals GM pro's, Trinity Duo's etc zijn ook goed en lopen net zo fijn en koel als de xeruns.

geeft niet .....maar ik wilde het wel even erin wrijven.... :D :D

Volgens weerbericht wordt het een mooi race weekend. 21 graden, beetje bewolked maar kans op regen is nihil.

Dus als iemand niets te doen heeft schrijf je in voor een zalig race weekend op Rucphen. 2 dagen vol racen en gezelligheid met 5 qualies 3 finales en diverse open en controlled practices.

(Inschrijftermijn is verstreken maar moet niet te lastig zijn om je alsnog aan te melden lijkt me)

Gewoon even een mailtje of PM sturen naar Patrick. Lijkt me geen probleem om jezelf nog in te schrijven.

Wordt inderdaad een erg mooi weekend. Ik ben reeds neergestreken in het mooie Brabant en zal morgenochtend vertrekken richting Rucphen. Tentje opzetten en dan maar eens de baan verkennen. Wordt een mooi weekend!!! :D

Word voor mij zaterdag ochtend in de auto stappen en naar Rucphen en dan s'avonds weer terug daar ik andere verplichtingen heb.
Zondag ochtend vroeg op staan en dan weer die kant op.
Pfffffffftttttttword me wel weer een weekendje.

mvg Roy

Een f1 is niets anders dan een pancar dus als je f1 200mm is dan een 200mm kapje erop en rijden.

haha! Dus geknutseld.. downforce bak erop maar ik moest kleinere wielen voor plaatsen en dat zijn dus, voorlopig, m-chassis wielen, totdat ik een manier kan vonden om het spoor te verbreden, de f1 banden uit de bouwdoos schuren bij stuuruitslag tegen de binnenkant van de kap en hij staat al hoog op de bodypins ..

full

full

ben vrijwel zeker dat dit kapje niet op de wedstrijd welkom zal zijn maar l.b. dit is een experimentje..

Laatst bewerkt door een moderator:
Probeer de voorste bodyposts op de bumper te zetten (F103LM bumper nemen ofzo). Dit gaat waarschijnlijk problemen geven zodra je op snelheid komt.

Leuke foto's Ben!

Was inderdaad een erg geslaagd weekend! Met ups en downs op het gebied van het weer maar uiteindelijk een super weekend gehad! Op naar de volgende Benelux+ wat mij betrefd...

Wat ging het hard hé! De stromen vloeide hevig bij mij met 4500mAh in 5 minuten, dat wordt straks wat als we 7 minuten moeten rijden tijdens het NK :help: Toch maar even een goede plan van aanpak bedenken :D

Jammer van de regen op zondag dat behoorlijk mijn flow had verstoord maar ik heb het baanrecord weer aangescherpt van een 14,6 vorig jaar naar een 14.0! Ik zeg volgend jaar hoge 13 seconde!!!!

Joost gefeliciteerd met de 1ste plaats!

Iedereen die nog niet op de Baanbrekers is geweest zou ik adviseren volgend jaar toch proberen te komen. Is echt een gaaf race weekend op een blaasbaan pur san.

Nog wat foto's van enkele auto's die aanwezig waren

P1050664.jpg

P1050663.jpg

P1050662.jpg

P1050661.jpg

P1050660.jpg

P1050659.jpg

P1050658.jpg

P1050657.jpg

P1050655.jpg

P1050656.jpg

P1050654.jpg

P1050653.jpg

P1050651.jpg

Laatst bewerkt:
haha! Dus geknutseld.. downforce bak erop maar ik moest kleinere wielen voor plaatsen en dat zijn dus, voorlopig, m-chassis wielen, totdat ik een manier kan vonden om het spoor te verbreden, de f1 banden uit de bouwdoos schuren bij stuuruitslag tegen de binnenkant van de kap en hij staat al hoog op de bodypins ..

ben vrijwel zeker dat dit kapje niet op de wedstrijd welkom zal zijn maar l.b. dit is een experimentje..

Probeer de voorste bodyposts op de bumper te zetten (F103LM bumper nemen ofzo). Dit gaat waarschijnlijk problemen geven zodra je op snelheid komt.

Yup dat gaat niet goed zo. De voorkant wordt naar beneden geduwd door de rijwind. Zelfs als je de bodysteunen vooraan zet kunnen de kappen er nog last van hebben als je echt hard gaat.

We hebben een erg leuk en sportief weekeind gehad met de Pro10's. Een hele leuke klasse die zeker bestaansrecht heeft en eigenlijk meer deelnemers zou moeten hebben tijdens de NK's.

.........en het ging inderdaad hard en niet slecht voor de eerste keer ;-)

We reden gewoon met de standaard Corally 10SL en zette 20 ronden op de klok met snelle tijden zoals een 15.2. We kijken dan ook erg tevreden terug op de Benelux race en het smaakt naar meer........

janice en rob, het was leuk om jullie enthousiasme te zien en te horen. 3-4 dagen ervaring met een boxstock setup en dan een rondetijd van 15.2 scoren is zeer netjes .:thumbsup:

ps:
Als vergelijking, ik reed in 2010 nog een 15.7 tijdens het NK op Rucphen ;).....Dit was wel met 7 minuten rijtijd en minder geoptimaliseerde software maar geeft aan dat een 15.2 in 5 minuten goed is.

+1

Echt leuk dat jullie zo goed mee doen en meekomen. Zeer netjes gereden en een goede aanwinst in de klasse... :D

Back