koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

Ik doe ook mee...... ik ga rijden met de F103 GT van Tamiya.. 10.5 + 5300 Lipo van LRP.. erg gaaf om hier mee te knallen naast mijn T2 '009!

Laat het snel droog en wat warmer worden dan kunnen we naar buiten..

Let the summer begin:zon:

Ik doe ook mee...... ik ga rijden met de F103 GT van Tamiya.. 10.5 + 5300 Lipo van LRP.. erg gaaf om hier mee te knallen naast mijn T2 '009!

Is de motorleverancier keuze vrij voor de ZAC? Ben aan het zoeken naar een 10,5 turns brushless... Kom een speedpassion 10,5R tegen, mag deze bijvoorbeeld?

Geen idee Wiebe, Joost weet daar wel antwoord op. Volgens mijn zijn er een aantal 10.5 motoren toe gestaan. Zelf ga ik met de LRP stock-spec rijden, de mag zowieso.

Show us some pictures Ruben!!!

@Alex: Welke adapters bedoel je dan???

Joost.

Op moosi masters was een draadje over de adapters. Weet het niet precies meer maar iemand had zelf (of laten doen)aluminium adapters gefreesd hiervoor en bood ze te koop aan. Ik weet niet meer de prijs hiervan maar het staat nog ergens op de moosi forum. Goedkopere oplossing zou zijn om de adapters wat in te korten zodat ze "flush" met de tube zijn. Met 10.5t zul je er weinig van merken denk ik. Het ging vooral om de zeer lage turns motoren van 3.0 - 4.5t motoren. Hiermee waren blijkbaar toch wat problemen ontstaan.

De foto's komen wel maar moet natuurlijk eerst een knappe body spuiten, heb zojuist een 905B body besteld en vraag mij af of alle body's zijn toegestaan op de ZAC ?.... Heb overigens nog niet veel 235 mm. body's kunnen vinden ??...

Weet iemand welke leveranciers allemaal 235 mm body's maken ??

De foto's komen wel maar moet natuurlijk eerst een knappe body spuiten, heb zojuist een 905B body besteld en vraag mij af of alle body's zijn toegestaan op de ZAC ?.... Heb overigens nog niet veel 235 mm. body's kunnen vinden ??...

Ik weet dat The Border wat heeft van protoform.

Er zijn verschillende kappen te krijgen. Er is bijvoorbeeld de porsche kap, deze is erg in trek bij onze oosterburen. Sommige duitse webwinkels verkopen deze. Kan vanavond wel een linkje posten als je wilt. Die hebben ook nog wat andere soorten. De porsche kap en de peugeot (HD en MD) zijn wel 1 van de populairdere modellen op dit moment.

als men belang heeft bij alu bearing holders voor de corally,ik ga ze nog bestellen bij corally duitsland of corally usa deze hebben bede een alu versie in het assortiment.tevens een 2,5 en 1,5 tussenmaat.zal het hier wel melden als ik wat meer weet(zijn niet goedkoop iig)

groepsaankoop????

Is de motorleverancier keuze vrij voor de ZAC? Ben aan het zoeken naar een 10,5 turns brushless... Kom een speedpassion 10,5R tegen, mag deze bijvoorbeeld?

Er is een EFRA brushless lijst misschien gaan ze die aanhouden,
maar voorlopig mag alles als ze maar een klasse kunnen maken.

PK Model racing kan de Peugeot MD en HD en Nissan P-35 kappen leveren.

Lijkt er trouwens wel op dat hun Peugeot MD kap de extra losse sidedams mist... (tenminste, bij die van mij zaten ze niet). Bij de Nissan kap zitten ze wel.

als men belang heeft bij alu bearing holders voor de corally,ik ga ze nog bestellen bij corally duitsland of corally usa deze hebben bede een alu versie in het assortiment.tevens een 2,5 en 1,5 tussenmaat.zal het hier wel melden als ik wat meer weet(zijn niet goedkoop iig)

groepsaankoop????

Goed initiatief, scheelt weer in de kosten.

Stephan, hou je er wel even rekening mee dat de F103GT standaard op 24mm TC wielen staat? In deze klasse moet je wel op foam rijden namelijk. Een F103 F1 chassis zou dus een meer logische keuze zijn... Daar dan een GT of GTP kap op gooien van 200mm en je bent klaar... Een bijkomend nadeel van de GT is namelijk dat aan de diff zijde een behoorlijk "blok" materiaal zit wat de roterende massa niet ten goede komt. Een F1 achteras plus wielen is een betere en soepeler lopende oplossing...

Wiebe, merk van de motoren is vrij. Moet wel een 10.5 zijn uiteraard... Zie ook PM ;)

Nee, de EFRA lijst is niks mis mee maar niet alle merken 10.5 staan daar op dus hebben het merk vrij gegeven...

Op moosi masters was een draadje over de adapters. Weet het niet precies meer maar iemand had zelf (of laten doen)aluminium adapters gefreesd hiervoor en bood ze te koop aan. Ik weet niet meer de prijs hiervan maar het staat nog ergens op de moosi forum. Goedkopere oplossing zou zijn om de adapters wat in te korten zodat ze "flush" met de tube zijn. Met 10.5t zul je er weinig van merken denk ik. Het ging vooral om de zeer lage turns motoren van 3.0 - 4.5t motoren. Hiermee waren blijkbaar toch wat problemen ontstaan.

Ik bedoelde meer wat je met adapters bedoelde... Bedoel je daar de hubs mee?

Ruben, lees even dit draadje door... Daar staat een hoop info, ook over kappen...

mach-heemstede-zac-pro10-rijders-unite

Zo mensen, weer een hoop vragen én een hoop antwoorden... Hopelijk is alles naar wens beantwoord... Zo niet? PM me dan even met de vraag, dan kan ik er dieper op in gaan...

IK HEB ER ZIN AN!!!

Joost. :mrgreen:

Laatst bewerkt door een moderator:
Joost ik ga rijden met foam banden en en mooi 200mm GT body van Mercedes ,het is voor mij alleen voor de fun... dat diff klopt wel maar ach wat maakt dan uit. lekker rijden en we zien wel. Er zijn er al meer met een F103 Gt en daar lekker mee strijden is toch ook ok.

gr, en tot snel

Joost ik ga rijden met foam banden en en mooi 200mm GT body van Mercedes ,het is voor mij alleen voor de fun... dat diff klopt wel maar ach wat maakt dan uit. lekker rijden en we zien wel. Er zijn er al meer met een F103 Gt en daar lekker mee strijden is toch ook ok.

gr, en tot snel

Klopt... Okee man, dan zet ik je erbij... ;)

@ kramxel: Oh okee, is voor Corally... Heb ik niks aan hihi... ;)

Klopt... Okee man, dan zet ik je erbij... ;)

@ kramxel: Oh okee, is voor Corally... Heb ik niks aan hihi... ;)

nee heb je niets aan als je asso stijl achterassen rijd hehe. Bij de asso stijl achterassen is het tenminste meteen goed ;-) (even wegduiken)

Laatst bewerkt:

Nou lijkt me handig dat we motorkeuze gewoon altijd vrij houden en niet dat het straks weer efra of wat dan ook gaat worden want dan kunnen sommige weer een nieuwe motor kopen. Het is een plaatselijke club compititie dus dat hoeft naar mijn mening niet allemaal volgens bepaalde vaste regels volgens NK of wat dan ook lijkt me. Te veel regels en te weinig keuze kwa techniek maakt het alleen maar star en on-intressant. Maar goed dat is mijn mening. :-)

Laatst bewerkt:
Back