koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

de drukpers is gewillig,op rcteh was er een draadje over de uit de hogehoed getoverde c-rating.

ga maar na er zijn enkele fabrikanten van lipo accu's
bv kokam of enerland dit zijn de wat betere fabrikanten,wat is hun hoogste c-rating????
 
Voor wat betreft de verschillende merken, zijn er merken die de voorkeur genieten (zonder te zien naar hat aantal mAh of C). bvb corally, LRP.

Daarnaast vind ik ook nog trackpower, maxamps, reedy (5100 35C hardcase), speedpassion, Intellect, GM...

Zijn er dus merken die zowiezo qua prestaties beter schoren?
 
Laatst bewerkt:
ik heb zelf maxamps 5000 stickpack gehad en nu de corally 4800 ,over beide goed tespreken.Bekende van mij had de trackpower die werd snel minder.
 
volgens mij kan dit zelfs ook bij hetzelfde merk verschillend zijn. Ik had gehoord dat de 6000 maxamps bijvoorbeeld toch wat minder waren? Terwijl de 5000 stickpack blijkbaar wel goed is.
 
Even een F103 nieuwtje van RedRC...

Roche RC F103 ball differential

rochediff-1-400x281.jpg


Hong Kong based Roche RC have released their new optional ball differential for F103 type chassis’ such as those from Tamiya, Cross and Tech Racing. Easy to adjust the tension, the wheel hub is mounted to the outside of the differential by 4 screws and when screwing in a grub screw it locks the diff tension nut, allowing you to adjust it by simply turning the wheel. No need to remove the wheel and just remove the grub screw again when adjusted. Compatible with Tamiya diff balls, plates and spur gears.

rochediff-2-400x281.jpg


rochediff-3-400x274.jpg


Joost.
 
Vandaag even de CRC GenX10 voor het eerst uitgelaten.....een woord: geweldig!!!
Weer helemaal opnieuw moeten leren rijden na een jaar of wat 4wd-toerwagen. Ik reed nog wel de 200mm-versie met de Sophia-body maar zelfs daarmee was heerlijk te rijden. De hele dag probleemloos kunnen rijden en veel geleerd: op naar de volgende training!!!

groet,

Eric
 
Ik heb een corally 10 X (tweedehands).
Wat zijn hieraan de belangste setup-zaken? Ik veronderstel dat de goeie banden al veel betekenen. Maar daarna? zijdelingse demper, body, centrale veer,... ?

De laatste keer (en eigenlijk ook een van de weinige keren) dat ik er mee reed had ik last van een losse achterkant in en na de bocht. Als ik wat te vroeg op het gas ging, dan stond ik achterste voren. Hoe kan ik dat het best oplossen of wat is de oorzaak?
 
dik vet in je frictie demper(neem aan dat je alleen een frictie demper hebt),grp bandjes rondom magenta/pink of combi met purple voor.30w olie in je centrale demper,1,5 graad camber.

kun je het caster verstellen?????,zoja hoe meer,hoe rustiger bocht in en bocht uit.


mischien iemand anders hier nog tips of aanvullingen??
 
dik vet in je frictie demper(neem aan dat je alleen een frictie demper hebt),grp bandjes rondom magenta/pink of combi met purple voor.30w olie in je centrale demper,1,5 graad camber.

kun je het caster verstellen?????,zoja hoe meer,hoe rustiger bocht in en bocht uit.


mischien iemand anders hier nog tips of aanvullingen??

Ik heb inderdaad enkel zo'n zijdelingse frictie demper. Ik heb er nu het standaard vet (medium) op gedaan. Misschien eens de hard aankopen dus.

Ik denk dat ik verschillende blokjes heb voor vooraan. Dus normaal kan ik dan het caster verstellen. 'k zal eens moeten zien wat er nu opzit.
 
nog ff een tip voor het bijvullen,de bovenste rubber ff verwijderen het grijze frictie plaatje ff er uithalen.En daarna het het vet in de opening van het zwarte gedeelte doen(hoe heet dat ding ook alweer:) )en wat aan de onderzijde van het frictie plaatje.Daarna alles weer inelkaar zetten ,en NIET ff heen en weer bewegen om teproberen of het goed gegaan is!!!!.

als je nog de caster en camber ringset gebruikt zou ik nmr2 gebruiken,ik had deze ook maar alleen zo dat de kingpin naar voren wijst.De frontbeam van de oude versie heeft van zichzelf al genoeg caster.Vind je dit nog teheftig gewoon op de normale manier monteren en dan met caster en camber.Verder de vering aan de voorzijde beperken door siliconen brandstof slang(van de 1:8 )om de as van voorvering tedoen zodat je bodemplaat de grond niet kan raken bij het inveren( 3mm veerweg is voldoende).
 
Laatst bewerkt:
waar woon je hendrikcl?

Ik ben afkomstig van Marke (Belgïe)

dik vet in je frictie demper(neem aan dat je alleen een frictie demper hebt),grp bandjes rondom magenta/pink of combi met purple voor.30w olie in je centrale demper,1,5 graad camber.

kun je het caster verstellen?????,zoja hoe meer,hoe rustiger bocht in en bocht uit.


mischien iemand anders hier nog tips of aanvullingen??

Voor het caster heb ik 3 soorten caster blokjes: 0, 5 en 10 graden. 'k zal eens moeten zien wat er nu op staat. Daarnaast denk ik dat ik het bovenste armpje ook nog kan verplaatsen via shims: iets meer vooruit of achteruit.

Ik heb nu ook een paar foto's beken van andere pro10 wagens. De stuurarmen staan bij mij naar bovengericht gezien de servosaver naar boven wijst en ik slecht 1 positie heb om die armpjes te monteren. Tenzij ik eronder 2 bijboor.
Of andere foto's zie ik dat die stuuramen platter ligger of naar beneden gericht zijn. Dit zal dan wel met een andere servosaver zijn denk ik.
Heeft dit een bepaald effect?

Vooraan bestaat ook de mogelijkheid om tussen de 2 stuurblokken een carbonnen verstijvingsstuk te steken.
Is dit aan te raden?
 
je hebt de nieuwe corally 10x? Volgens mij is er een verwarring ontstaan tussen de oude c10/c10 X?

Met de shims op de bovenarm stel je de caster in. Met de casterblokken 5 en 10 krijg je minder caster bij invering. De uitgeveerde toestand is gelijk aan de caster en bij invering ( door het gewicht wat naar 1 kant gaat in de bocht) gaat de caster 1 graad wijzigen bij een 5 graden blok en 2 graden wijzigen bij een 10 graden blok. Dit betekend dat je bij een 5 graden block met een caster van 2 een caster van 1 graad krijgt bij het in de bocht gaan van de auto ( gewicht gaat naar 1 kant toe) Bij de 10 graden bocht zou dit dus van 2 naar 0 graden caster zijn etc.

Kijk even op de website van kramxel daar staan alle afstellingen op van de auto.

Kun je even een foto hierop zetten van de voorophanging? Dat verklaart een heleboel normaal gesproken.

Een verstijvingsstuk of brace maakt de voorkant stijver, dus je krijgt wat minder stuur. De meeste rijden met een brace. Het is ook wat steviger bij een ongeluk. Sommige hebben een crc achtige brace (met rubbers ertussen) die de voorkant net wat minder stijf maakt en dus blijkbaar net wat meer stuur geeft.
 
je hebt de nieuwe corally 10x? Volgens mij is er een verwarring ontstaan tussen de oude c10/c10 X?

Met de shims op de bovenarm stel je de caster in. Met de casterblokken 5 en 10 krijg je minder caster bij invering. De uitgeveerde toestand is gelijk aan de caster en bij invering ( door het gewicht wat naar 1 kant gaat in de bocht) gaat de caster 1 graad wijzigen bij een 5 graden blok en 2 graden wijzigen bij een 10 graden blok. Dit betekend dat je bij een 5 graden block met een caster van 2 een caster van 1 graad krijgt bij het in de bocht gaan van de auto ( gewicht gaat naar 1 kant toe) Bij de 10 graden bocht zou dit dus van 2 naar 0 graden caster zijn etc.

Kijk even op de website van kramxel daar staan alle afstellingen op van de auto.

Kun je even een foto hierop zetten van de voorophanging? Dat verklaart een heleboel normaal gesproken.

Een verstijvingsstuk of brace maakt de voorkant stijver, dus je krijgt wat minder stuur. De meeste rijden met een brace. Het is ook wat steviger bij een ongeluk. Sommige hebben een crc achtige brace (met rubbers ertussen) die de voorkant net wat minder stijf maakt en dus blijkbaar net wat meer stuur geeft.

Ik heb inderdaad de nieuwe 10x.

Ik ben gisteren nog wat bezig geweest om onder andere het diff eens opnieuw in te vetten en die middendemper opnieuw met vet te vullen.

Ik heb de auto tweedehands gekocht en de banden van de vorige eigenaar lagen er nu nog altijd op. Ik heb er zelf nog niet veel mee gereden maar die banden waren toch aan vervangen toe.
Maar hoe krijg je die voorbanden los? Deze zitten op een asje die door de stuurblok zit en worden bevestigd met een borgmoertje. Maar als ik dat borgmoertje wil losdraaien, dan draait het volledige asje mee en komt het moertje dus niet los !
Als ik het hele zootje van de chasisplaat loshaal kan ik aan de achterkant van het asje een tang zetten om het tegen te houden en dan lukt het wel een beetje. Maar dit kan toch niet de bedoeling zijn? Mijn inziens zit dit asje los in een plastic blok en wordt het op geen enkele manier vastgezet. Moet dit asje dan misschien in het blok vastgelijmd worden?
 
hoi hendrikcl

ik heb zelf ook de corally c10x ng

en had het zelfde probleem met de voor asjes
ik heb ze vast gelijmd en dat werkt goed
succes verder met de auto
 
Corally10X.jpg


Ik ga er even vanuit dat je deze blokken hebt met dan waarschijnlijk de optionele asjes van Corally. Ik heb dit probleem van deze asjes wel vaker gehoord. Wat je kan je doen is een setje voorassen van CRC erin zetten. Deze zitten met tegendraads schroefdraad in het stuurblok vast en met een borgmoertje aan de achterkant. Het nadeel hiervan is alleen wel dat het schroefdraad van de borgmoertjes in inch maten zijn en je dus weer ander gereedschap nodig hebt. Ook is mijn ervaring met deze assen in de Pro10 dat je wielmoertje er nog wel eens af wil lopen en je ineens een wiel kwijt bent.

CRC voorassen:
1235.jpg


Een, in mijn ogen, betere oplossing is de nieuwe stuurblokken en voorassen van Associated. Deze worden gebruikt op de RC10R5 en de voorassen hebben een zeskant waarmee ze in de stuurblokken vallen. Aan de achterkant worden ze vastgezet met een M2,5 boutje. Om het wiel vast te zetten gebruik je een M3 borgmoertje. Alles metrisch dus maar het voordeel van deze assen is dat er iets meer schroefdraad op de asjes zit waardoor je het wielmoertje wat verder vast kan zetten en deze dus ook blijft zitten tijdens het rijden...

ASC 8521 Steering Block Set:
8521.150.jpg


ASC 4627 Front Axle:
4627.150.jpg


Joost.
 
Ik heb inderdaad de nieuwe 10x.

Ik ben gisteren nog wat bezig geweest om onder andere het diff eens opnieuw in te vetten en die middendemper opnieuw met vet te vullen.

Ik heb de auto tweedehands gekocht en de banden van de vorige eigenaar lagen er nu nog altijd op. Ik heb er zelf nog niet veel mee gereden maar die banden waren toch aan vervangen toe.
Maar hoe krijg je die voorbanden los? Deze zitten op een asje die door de stuurblok zit en worden bevestigd met een borgmoertje. Maar als ik dat borgmoertje wil losdraaien, dan draait het volledige asje mee en komt het moertje dus niet los !
Als ik het hele zootje van de chasisplaat loshaal kan ik aan de achterkant van het asje een tang zetten om het tegen te houden en dan lukt het wel een beetje. Maar dit kan toch niet de bedoeling zijn? Mijn inziens zit dit asje los in een plastic blok en wordt het op geen enkele manier vastgezet. Moet dit asje dan misschien in het blok vastgelijmd worden?

geen vet op de diff doen, alleen een drupje op elk dif balletje is voldoende. Bij mijn asso zit aan elke kant van het asje een c-clip. Ik heb dus geen moertje om het wiel vast te zetten maar een c-clip, maar ik heb het asje met een klein beetje locktide vastgezet in het stuurblok. Kan je hem later altijd een keer loshalen indien nodig. Weet niet of dat ook met een moertje gaat omdat je meer kracht nodig hebt om die los te krijgen maar het is het proberen waard. De nieuwe rc10r5 assen lijken mij een goede optie inderdaad.

Met midden demper bedoel je neem ik aan de 2 dampertubes?
 
geen vet op de diff doen, alleen een drupje op elk dif balletje is voldoende. Bij mijn asso zit aan elke kant van het asje een c-clip. Ik heb dus geen moertje om het wiel vast te zetten maar een c-clip, maar ik heb het asje met een klein beetje locktide vastgezet in het stuurblok. Kan je hem later altijd een keer loshalen indien nodig. Weet niet of dat ook met een moertje gaat omdat je meer kracht nodig hebt om die los te krijgen maar het is het proberen waard. De nieuwe rc10r5 assen lijken mij een goede optie inderdaad.

Met midden demper bedoel je neem ik aan de 2 dampertubes?

Met middendemper bedoel ik inderdaad die 2 dampertubes.
Ik heb nu op ieder diff balletje wat vet gedaan alsook wat op de 2 diffplaatjes. Waarschijnlijk was dat dus wat te veel.

Weet iemand waar onderdelen voor de axxo rc10r5 te krijgen zijn? Misschien bestel ik eens die stuurblokken en assen. Het vastlijmen of zo van die assen vind ik nogal drastisch.
 
Met middendemper bedoel ik inderdaad die 2 dampertubes.
Ik heb nu op ieder diff balletje wat vet gedaan alsook wat op de 2 diffplaatjes. Waarschijnlijk was dat dus wat te veel.

Weet iemand waar onderdelen voor de axxo rc10r5 te krijgen zijn? Misschien bestel ik eens die stuurblokken en assen. Het vastlijmen of zo van die assen vind ik nogal drastisch.

Klinkt drastisch maar valt in de praktijk mee :-). Scheelt in ieder geval wel geld ( ik schat zo'n 25 euro of zo) en is binnen 10 seconden gepiept. Wel zorgen dat het asje meteen goed zit natuurlijk.
 
2BrothersRC kan Associated leveren en verder elke andere zaak die zaken doet met Thunder Tiger.

- 8521 Steering Block Set € 7,50
- 4627 Front Axle € 7,50
- 4673 M2,5 BH screw € 3,00
- 31550 FT M3 locknut € 9,00
(prijzen kunnen varieren per winkel uiteraard)

Dan heb je nergens meer last van...

Joost.
 
Back
Top