Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
dik vet in je frictie demper(neem aan dat je alleen een frictie demper hebt),grp bandjes rondom magenta/pink of combi met purple voor.30w olie in je centrale demper,1,5 graad camber.
kun je het caster verstellen?????,zoja hoe meer,hoe rustiger bocht in en bocht uit.
mischien iemand anders hier nog tips of aanvullingen??
waar woon je hendrikcl?
dik vet in je frictie demper(neem aan dat je alleen een frictie demper hebt),grp bandjes rondom magenta/pink of combi met purple voor.30w olie in je centrale demper,1,5 graad camber.
kun je het caster verstellen?????,zoja hoe meer,hoe rustiger bocht in en bocht uit.
mischien iemand anders hier nog tips of aanvullingen??
je hebt de nieuwe corally 10x? Volgens mij is er een verwarring ontstaan tussen de oude c10/c10 X?
Met de shims op de bovenarm stel je de caster in. Met de casterblokken 5 en 10 krijg je minder caster bij invering. De uitgeveerde toestand is gelijk aan de caster en bij invering ( door het gewicht wat naar 1 kant gaat in de bocht) gaat de caster 1 graad wijzigen bij een 5 graden blok en 2 graden wijzigen bij een 10 graden blok. Dit betekend dat je bij een 5 graden block met een caster van 2 een caster van 1 graad krijgt bij het in de bocht gaan van de auto ( gewicht gaat naar 1 kant toe) Bij de 10 graden bocht zou dit dus van 2 naar 0 graden caster zijn etc.
Kijk even op de website van kramxel daar staan alle afstellingen op van de auto.
Kun je even een foto hierop zetten van de voorophanging? Dat verklaart een heleboel normaal gesproken.
Een verstijvingsstuk of brace maakt de voorkant stijver, dus je krijgt wat minder stuur. De meeste rijden met een brace. Het is ook wat steviger bij een ongeluk. Sommige hebben een crc achtige brace (met rubbers ertussen) die de voorkant net wat minder stijf maakt en dus blijkbaar net wat meer stuur geeft.
Ik heb inderdaad de nieuwe 10x.
Ik ben gisteren nog wat bezig geweest om onder andere het diff eens opnieuw in te vetten en die middendemper opnieuw met vet te vullen.
Ik heb de auto tweedehands gekocht en de banden van de vorige eigenaar lagen er nu nog altijd op. Ik heb er zelf nog niet veel mee gereden maar die banden waren toch aan vervangen toe.
Maar hoe krijg je die voorbanden los? Deze zitten op een asje die door de stuurblok zit en worden bevestigd met een borgmoertje. Maar als ik dat borgmoertje wil losdraaien, dan draait het volledige asje mee en komt het moertje dus niet los !
Als ik het hele zootje van de chasisplaat loshaal kan ik aan de achterkant van het asje een tang zetten om het tegen te houden en dan lukt het wel een beetje. Maar dit kan toch niet de bedoeling zijn? Mijn inziens zit dit asje los in een plastic blok en wordt het op geen enkele manier vastgezet. Moet dit asje dan misschien in het blok vastgelijmd worden?
geen vet op de diff doen, alleen een drupje op elk dif balletje is voldoende. Bij mijn asso zit aan elke kant van het asje een c-clip. Ik heb dus geen moertje om het wiel vast te zetten maar een c-clip, maar ik heb het asje met een klein beetje locktide vastgezet in het stuurblok. Kan je hem later altijd een keer loshalen indien nodig. Weet niet of dat ook met een moertje gaat omdat je meer kracht nodig hebt om die los te krijgen maar het is het proberen waard. De nieuwe rc10r5 assen lijken mij een goede optie inderdaad.
Met midden demper bedoel je neem ik aan de 2 dampertubes?
Met middendemper bedoel ik inderdaad die 2 dampertubes.
Ik heb nu op ieder diff balletje wat vet gedaan alsook wat op de 2 diffplaatjes. Waarschijnlijk was dat dus wat te veel.
Weet iemand waar onderdelen voor de axxo rc10r5 te krijgen zijn? Misschien bestel ik eens die stuurblokken en assen. Het vastlijmen of zo van die assen vind ik nogal drastisch.