de gm en ik denk ook de andere merken zijn 5,3cm lang +/- ,de mamba(cms36) is 5cm.De ruimte in de oude pod is ook ongeveer 5cm.
Om de cms36 motor in de pod tekrijgen,kun je het(van voren gezien) rechter gedeelte van de pod los weken in b.v. aceton.Dan weer alles monteren in en op de auto inc motor.Omdat je de rechterzijde los om de tube hebt staan kun je hem iets draaien.Die kant zet je als het ware een beetje scheef zodoende past de cms36 motor er goed tussen.Als je alles zo gemonteerd hebt lijm je de tube weer vast aan de rechterkant vast.
Ik denk voor alle andere motoren er iets meer werk nodig is,je mist immers ongeveer 3mm.Dit houd in dat je de linkerzijde en/of de rechterzijde van de pod moet losweken in de aceton en daarna bewerken in de freesmachine of vlakbank.Dit gaat uiteraard tenkoste van de stevigheid.En ik weet niet uit mijn hoofd of je wel 1,5m van beide zijde's kunt weghalen
Nog een manier is beide kanten losweken in de bv de aceton.daarna de boel weer inelkaar lijmen met iets meer ruimte tussen de beide delen (5,3cm).Nadeel is wel dat de frictie demper niet meer past en het plaatje onder de pod ook niet.Wel kun je de onderste zelf maken net als de een vervanging voor de frictiedemper van corally,bv voor een ombouw naar tubes of de asso frictie demper(oude uitvoering).Maar dan kun je haast beter een nwe pod kopen.Dit ook ivm dat de pod wel recht en haaks moet blijven (voornamelijk de linkerkant).