koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

Het is het DMC regelement... Neem aan dat je die al kent via RClemans of niet???

Daar valt F1 ook binnen. Aangezien in het DMC regelement ook met F1 bodies gereden kan worden. Dus dat is het regelement dat ik ook heb en wil gaan gebruiken. Dus ik denk niet dat ik iets nieuws heb.

Joost.

okee,maar er is niet iets specifiek voor een f1 klasse dus.idd het lemans regelement ken ik :)

maar hoe zie jij de f1??? beginners klasse????

Nee maar ook niet specifiek voor Pro10 of 200mm... Het is een breed 2wd regelement... Ik kan me daar prima in vinden... Er staat een max. breedte bij en daar vallen alle auto's onder. Als je nu een specifieke F1 klasse wil gaan maken dan kom je al snel bij een Tamiya F103 klasse uit en dat is nagenoeg merk gebonden (op de F103 klonen na dan).

Met het DMC regelement sla je alle vliegen in één klap. En een F103 met LiPo/10.5 doet niet onder aan een 235mm Pro10 met LiPo/10.5 hoor... Hebben we afgelopen buitenseizoen al tegenover elkaar gezet en ging prima. Ik reed toen zelfs nog met 6cellen en dat ging prima tegen elkaar...

Joost.

Wat er voornamelijk besproken is vanavond zijn de zaken voor de toerwagens... Over de Pro10 klasse waren we erg kort... Ik heb gezegd dat we een stuk of 10 rijders wel bij elkaar krijgen en het DMC regelement gepresenteerd en erbij gezegd dat dit 100% zo overgenomen kan worden met die verstanden dat we waarschijnlijk met de 10.5 gaan rijden... Er was verder weinig commentaar op alleen dat het meegenomen gaat worden en als er voldoende rijders zijn/komen dat de ZAC dan een Pro10 klasse rijker is ;-)

Het regelement is naar Niels toe gemailed dus wat wij moeten doen is rijders bij elkaar krijgen maar volgens mij is dat niet zo'n probleem...

Joost.

Ik ben zeer benieuwd joost. Ik krijg er in ieder geval al zin in.... Mij kun je meerekenen voor het aantal rijders in ieder geval.

Ja kunnen we doen Michel... Hoe eerder we weten hoeveel mensen er meedoen hoe eerder we het aan het bestuur voor kunnen leggen en een compleet plaatje maken ervan...

Joost.

servo steunen

voor mijn corally 10X gebruikt ik momenteel nog de standaard servo steunen. Hierbij ligt de servo plat en de servosaver is hierbij naar boven gericht. De stuurstangen staan hierdoor uiteraard ook iets naar boven gericht. Hier en daar heb ik reeds gelezen dat het beter is dat de stuurstangen platter ligger. En eigenlijk zou het het best zijn als de servosaver naar beneden gericht zou zijn. Hiervoor zou ik dan ofwel de servo op zijn geheel hoger moeten plaatsen ofwel schuin moeten plaatsen (de voorkant hoger dan de achterkant). Dit laatste zou dan wel het beste zijn. Maar welke servo-steunen kan ik hiervoor dan gebruiken? Deze van de Corally 12X (nummer 74795A)? Of beter van de CRC of asso?

Laatst bewerkt:
Ik heb even een nieuw draadje gemaakt waar mensen zich "aan kunnen melden" voor de nieuwe Pro10 klasse op de MACH tijdens de ZAC wedstrijd avonden...

Joost K.

@andy,volgens mij die van de 12x.Ik heb zelf de oude van de c10 gebruikt deze passen wel maar de positie van je servo(staat tever naar voren)is dan niet helemal goed.

ik heb de auto van ralf boos(riider van corally.de)eens goed bekeken en die rijd als ik het goed heb met posts van de 12x

zie foto
http://www.mijnalbum.nl/Foto-MK4YYE4W.jpg

Ik zag toevallig dat er 'nieuwe' F103 uitgegeven is ter gelegenheid van 15 jarig bestaan van de F103. Aangezien F1 mij zeer aantrekt zit ik na te denken om voor erbij er ook een aan te schaffen om er ook aankomend jaar buiten mee te rijden op de MACH. Het wordt denk ik of een Tamiya F103 of de Cross die dacht ik te koop is bij the border...
In ieder geval een goed idee dus hou ze alive!!:D

fz242b.jpg

33aqseb.jpg

Laatst bewerkt:
Ik zag toevallig dat er 'nieuwe' F103 uitgegeven is ter gelegenheid van 15 jarig bestaan van de F103. Aangezien F1 mij zeer aantrekt zit ik na te denken om voor erbij er ook een aan te schaffen om er ook aankomend jaar buiten mee te rijden op de MACH. Het wordt denk ik of een Tamiya F103 of de Cross die dacht ik te koop is bij the border...
In ieder geval een goed idee dus hou ze alive!!:D

Mooi chassis. Iemand een idee welke body hierbij past. Kom verschillende maten tegen op het WWW...

dank.

zit hier toch wel serieus over na te denken. Mooi chassis, terug naar de F1 (of 200mm GT body)

Mooi chassis. Iemand een idee welke body hierbij past. Kom verschillende maten tegen op het WWW...

dank.

zit hier toch wel serieus over na te denken. Mooi chassis, terug naar de F1 (of 200mm GT body)

Ehm... Je geeft zelf het antwoord op je eigen vraag al...

terug naar de F1 (of 200mm GT body)

Joost.

Mooi chassis. Iemand een idee welke body hierbij past.Kom verschillende maten tegen op het WWW...

dank.

Deze vraag???

Maar goed, ik begrijp je vraag... Hmm... Het is een Tamiya F1 dus waarschijnlijk passen de F1 bodies van Tamiya wel??? En ik meen die van Corally ook...

Als je nu eens de website erbij linkt ipv alleen www. dan kunnen we misschien zien welke bodies jij gezien hebt...

Joost.

Laatst bewerkt:
Back