KDS Innova ( 550, 600 en 700)

De staart houd enorm slecht bij inspanning, breekt steeds minimaal 30º uit, wordt omschreven als "rocksolid".
De gearing en bladen maken veel lawaai en gaat tekeer als een dolle.(kan gaaf klinken, maar is het geluid wat je eigenlijk niet wil horen! ;) )
Trilt tijdens het optoeren al bijna uit elkaar en stuitert en draait...
Hij houd hem ook geen seconde op 1 plek, pitch is "all over the place" zo haal je in nederland geen brevetje op hoor.
Was maar een testhover, binnenkort heftige 3D.... ben heel benieuwd :D.
Serieus, Ik hoop van harte dat we positief verrast gaan worden door KDS.

Grapjas.

Fijn dat je mijn humor waardeert, maar is wel wat ik zie in dat filmpje.

Uiteraard. Maar daarbij neem je dus bij zo'n film maar voor het gemak aan dat dit het maximale is wat uit deze heli's te halen is, terwijl er al andere filmpjes bestaan waarin ze toch radicaal anders vliegen.

De vervolg videos tonen ook betere prestaties en dus lag dat aan de afstelling, ook al is die piloot geen echt goede 3D piloot.

'Grapjas' was dan ook geheel sarcastisch bedoeld. :rolleyes:

Hoe kun je dat nu zeggen wanneer de KDS EBar nog niet eens uit is? En nee, die Alishanmao heeft die KDS Ebar ook nog niet gekregen van KDS om te testen. De testpiloot lijkt goed met de Ebar uit de voeten te kunnen met hardcore 3D, dus ik snap die opmerking niet helemaal.

Wat hij getest heeft en waarover hij ontevreden was is de FS600, ook een flybarless systeem van Chinese bodem.

Ok, foute aanname van mijn kant.

Microbeast zou dat zijn, is misschien nog iets goedkoper zelfs.

de vaste prijs voor microbeast beastX is 155 euro, dus nog wat meer ruimte in je budget! :D
ik ben persoonlijk zeer tevreden van Bx, meer dan 3g, maar heb nu de 3g V3 erop en moet nog effe tweaken. naartschijnt zou de 3V versie veel beter zijn tov de 2.1

nou ik zag het ook op 3dmaster en ging wel een beetje eraan zitten, kwaliteit was er niet en er zat niet een soepel beweegende onderdeel erop. tenzij ze een lege kit onder 200USD doen wordt het niks.

sorry maar mijn ervaringen staan loodrecht op de jouwe

heb wel de duurste uitvoering van kds450sv genomen ,maar in vergelijk met mn t-rex 500
is het carbonfiber hogere kwaliteit ,en de metal geared digital servos hebben al crashes doorstaan en doen het nog prima

ja als je goedkope 9g servos gebruikt en overal de dubbeltjes bespaart ga je dat merken in de hobby ,,maar als je gewoon met verstand van zaken op materiaal beoordeelt en dan de wat duurdere kds onderdelen gebruikt is er echt geen noemenswaardig verschil met andere merken ,,en in vergelijk met de exi,hk,en andere erg goedkope klonen zelfs een stuk beter ,,heb toch het idee dat er niet objectief wordt beoordeeld maar andere vooroordelen en belangen meespelen

check hier en zie dat het wel meevalt wat hier wordt beweert

Kanaal van bassax7045 - YouTube

ben bevriend met alishanmao ,en hij vertelde me dat ie al zn helis met KDS EBAR gaat uitrusten en zelfs zn beastx erafhaalt omdat EBAR beter aanvoelt

waanzinnig hoe de meest boute stellingen worden gedeponeert zonder kennis van zaken

KDS EBAR wordt in februari al op het forum afgebrand ,,terwijl het pas in juli is gereleased

of we hebben helderzienden op het forum ,of sommigen weten gewoon niet waar ze het over hebben ,en zijn hun egootje aan het profileren met onzin verhalen die nergens op zijn gebaseert
ik ga wel een innova model aanschaffen ,met vol vertrouwen ,,logo kloon met kds head

en na een crash scheelt het nogal of je een logo vliegklaar moet krijgen of een kds qua financien
nooit glitches op de zender gehad ook ,,al zou het bereik van 600 meter wel beter kunnen ,,maar wie heeft er meer als 12 voetbalvelden in de lengte nodig ?
6 aan weerszijden .
dingen als lipos en esc kun je gerust vervangen voor andere merken ,,zijn niet perse heli gebonden ,,maar als je wilt besparen moet je dat verstandig doen ,,en wel de essentielle onderdelen goed regelen ,,ook de blades bijvoorbeeld ,,3d blades van hobbyking zijn best ok ,en align blades doen het het best bij my ,de 325d carbons ,ook de edge geprobeert ,maar die verschillen niet met de aligns behalve de prijs.

sorry maar mijn ervaringen staan loodrecht op de jouwe

heb wel de duurste uitvoering van kds450sv genomen ,maar in vergelijk met mn t-rex 500
is het carbonfiber hogere kwaliteit ,en de metal geared digital servos hebben al crashes doorstaan en doen het nog prima

ja als je goedkope 9g servos gebruikt en overal de dubbeltjes bespaart ga je dat merken in de hobby ,,maar als je gewoon met verstand van zaken op materiaal beoordeelt en dan de wat duurdere kds onderdelen gebruikt is er echt geen noemenswaardig verschil met andere merken ,,en in vergelijk met de exi,hk,en andere erg goedkope klonen zelfs een stuk beter ,,heb toch het idee dat er niet objectief wordt beoordeeld maar andere vooroordelen en belangen meespelen

check hier en zie dat het wel meevalt wat hier wordt beweert

Kanaal van bassax7045 - YouTube

Ik had het ook niet over kds450. C en SV versie vind ik zeker goed genoeg (niet s versie) en ben met je helemaal eens dat ie veel beter is dan meetse hk en andere clones en op sommige dingen doet ie zeker niet onder align. Ik had het over de nieuwe innova. Ik heb zelf VEEL helis van VEEL merken gebouwd en gevlogen en door mijn werk/hobby leef ik tussen helis. Die nieuwe innova wat ik op 3dmaster zag was alles behalve kwaliteit en vind ik zonde van mijn geld. Punt. Vooroordelen heb ik nooit over helis. Align 600ESP vind ik een POS en nieuwe align 600efl pro ben ik helemaal weg van. Merk boeit mij niet en als een merk een goede heli heeft betekent nog niet meteen dat al zijn helis net zo goed zijn. Belang om een heli aanprijzen en andere afkraken heb ik niet. Ik verkoop van alles, clones, echte, goede en slechte enz... het is jouw geld en jouw heli jouw keuze.

Ik heb een goedkope zonnebril en als je daarbij de pootjes inklapt dan krast het uiteinde van het pootje in het glas/lens (hoe noem je het deel waar je doorheen kijkt?) Als je vervolgens een duurdere bril pakt zul je (hopelijk) zien dat er een aanslag is ingebouwd zodat de pootjes niet op de lens kunnen krassen.
Zo zie ik hetgeen wat alle clone merken doen. Iets qua vormgeving na-apen maar ze zijn niet op de hoogte van bepaalde "verborgen" functies hierdoor krijg je toch echt een slechter eindproduct.
"verborgen" functies kunnen al zo simpel zijn als een eindaanslag voor het pootje van de bril, maar bij een heli zal het gaan om toleranties, vormgeving/spanningspieken, materiaalgebruik, levensduur.
En daarom zal die KDS als Logo clone nooit beter kunnen zijn als het origineel.
Ik wil nog wel zien dat die KDS600 van 900 tot 2200toeren goed kan vliegen zonder iets aan je setup te wijzigen. Want dat is het beste punt van de Logo en bewijs waarom hij zoveel beter is dan de meeste andere helis.
Daarnaast is er nog de herringbone gear, in het carbon frame hebben ze een vaste verbinding tussen 3e lager van hoofdas en 3e lager van motor as, integrated heatsink voor de esc en motor. Om maar een paar dingen te noemen.

Laatst bewerkt:
Maar is het wel een kloon? zoals hk, exi en vele anderen? want dat zou betekenen dat de onderdelen uitwisselbaar zijn en je je kds kan 'upgraden' waar nodig met Mikado onderdelen zoals met elk andere Align kloon ;)
Looks like they cloned the Logo... - Page 8 - HeliFreak
The tensioners and belt setup are exactly the same as a Raptor, the tail is the same as countless other helis, from MA, to Align, to Mikado and on an on, there are plenty of machines with interchangeable booms as well. 550, 600, and 700 size? Seriously? Mikado is the only one that has those?

Sorry, the clone argument is weak and pointless, pretty much everything on a heli has been done somewhere. The things that makes a Logo unique are the head, the plastic frame design, the herringbone gears, the molded one piece plastic tail grips with integrated balls, and the wrap around canopy. Everything else on a Logo is taken from machines that came before, and without those crucial parts being the same (or at least awfully close) then this isn't a clone. The only real clone aspect of it is that they made a curved frame so the silhouette of the frame is very similar, if they had squared it off there would be no discussion.

You want to see a clone? Go check out the countless Align clones where the only difference is parts quality, these KDS helis are nothing like that.

De toekomst zal het allemaal leren!
Wat een gespeculeer allemaal zeg, wellicht verstandiger om te wachten tot mensen hier in NL er mee gevlogen hebben en ook te kijken hoe na een paar maanden de slijtage is aan deze heli :rolleyes:
Ik vind het overigens wel een mooi ding, maar dat vind ik ook van de logo! :D

ja rocksolide tailhunt en als ik geluid uit zet klink ie net zo zuiver als mijn logo en piro erg mooi bungelend bijna op een plek van een paar meter :) Ik ben verkocht. lol

Bij een Logo heb je iig niet die idioot hoge headspeed nodig om zo hard te vliegen..... En aan het einde van het filmpje staat er op de blades: RJX-FBL..... standaard blades blijkbaar niet goed genoeg.

Ik heb beiden van jullie ook nog nooit een Align E of Mikado heli zien vliegen.

FYI. de Innova's die op 3dmasters stonden zaten vol met speling en ze bindde overal..

Oja, bijna het belangrijkste vergeten, de setup van de innova 600 waar ze mee meevlogen:

Futaba 8FG
Mikado Vbar
Kontronik Jive 80HV
Scorpion motor
JR servo's.

Het mag duidelijk zijn dat ze gewoon de mikado's 1:1 hebben geprobeerd over te kopieren. zelfde frame layout, zelfde tailbox.;) Nuff said.

Laatst bewerkt door een moderator:
FYI. de Innova's die op 3dmasters stonden zaten vol met speling en ze bindde overal..
Tja, dat geeft wel te denken he. Het lijkt me dat je met dat formaat heli's toch alles goed op orde wilt hebben.
Oja, bijna het belangrijkste vergeten, de setup van de innova 600 waar ze mee meevlogen:

Futaba 8FG
Mikado Vbar
Kontronik Jive 80HV
Scorpion motor
JR servo's.
Met zo'n investering aan elektronica is een Mikado kitje toch ook de kosten niet meer. Goede elektronica maakt wel verschil maar of het in dat geval van de kds het verschil maakt tussen goed vliegen of niet heb ik geen idee van.
De toekomst zal het allemaal leren!
Wat een gespeculeer allemaal zeg, wellicht verstandiger om te wachten tot mensen hier in NL er mee gevlogen hebben en ook te kijken hoe na een paar maanden de slijtage is aan deze heli :rolleyes:
Mee eens, wie gaat er als eerst een proberen? ;)

Laatst bewerkt:
Back