KDS Innova ( 550, 600 en 700)

onze anko ,,de nederlandse hongyinglee : )

trouwens je toeren argument rammelt behoorlijk
de een vliegt liever met meer pitch ,de ander met veel toeren ,gewoon persoonlijke voorkeur

get real ,,het gaat hier om bestuurbare helikoptertjes ,geen raket technologie

ok is er minimaal verschil ,,maar het vliegt echt allemaal wel hoor

dus zo overdreven bashen heeft niks met de helis te maken ,maar is gewoon trollen

En dat maakt dit soort discussies altijd zo lastig omdat iedereen andere verwachtingen en eisen heeft.
Ik betaal graag meer voor betrouwbaarheid en weinig onderhoud. Ook voor een beginner lijkt me dat wenselijk omdat die moet focussen op vliegen en niet sleutelen. Maar de portemonee telt ook mee dus vandaar dat er consessies worden gedaan. Alleen lijkt me dat op een bepaald niveau (550 en groter) niet meer verstandig en raad ik mensen aan om toch voor de wat betrouwbaardere en dus duurdere spullen te gaan.

kan ik het alleen maar mee eens zijn ,adviseer ik ook altijd als mensen vragen ,

toch heeft kds hoogwaardiger materiaal in zn kopien als bijvoorbeeld een hobbyking

het carbon frame van mn t-rex 500 is gelijkwaardig aan de 450sv's carbonframe

ook is de head van hoge kwaliteit

de innova serie heeft de head van 450 model gewoon geupscaled volgens kds shop
en rest is gebaseerd op logo ,maar is geen logo en is dus ook onzinnige vergelijking

een kopie betekend natuurlijk niet perse dat de kwaliteit niet wordt mee gekopierd
alleen qua logistiek kunnen ze nog wat van bijv. WALKERA leren ,terwijl walkera dan op zn beurt wat van de kwaliteit van KDS kan leren

exi is ronduit gevaarlijk omdat the feathering shaft erg slecht is en je de blades om de oren kunnen vliegen ,dus meteen vervangen voor align .

en als ik ooit geld teveel heb ,ga ik toch die TDR scoren

en dat er betere helis zijn ,,tuurlijk ,de align f3c ,fantastisch ding ,maar wel 1300 euro

de kds zal rtf voor de 550e onder 600 euro blijven ,en het 700e model iets in de 800 euro met lipos en zender ,en vooralsnog lijkt het op you tube op verschillende kanalen te vliegen ,,dus dat werkt ,,en dat lijkt me het belangrijkst

waarschijnlijk tegen de tijd dat de kds innova niet voldoet ,heb je al zoveel skills dat je een fabriekssponsor hebt die je in de helikopters voorziet

na een crash 300 euro ophoesten of 1000 euro bij een logo lijkt me zeker voor beginners die graag een grote 600 of 700 vliegen ook wel een voordeel .

vooralsnog heeft het ding de 3d masters gehaald ,,en daar vliegen ze niet met rommel .

Heerlijk om te lezen dat KDS met zijn nieuwe modellen zo'n discussie los maakt. bij de één lijkt er een soort blinde paniek uit te breken en wordt er geprobeerd het merk zo diep mogelijk de grond in te boren. Weer een ander kijkt er objectief tegen aan en ziet meer het realisme in van deze mooie hobby.

komt eerder waarschijnlijk omdat men niet tegen onzin kan. Als er opeens beweerd wordt dat het geen clone is ga je waarschijnlijk ervan uit dat MBF volk of blind of achterlijk is want een kind van 2 kan nog zien dat het een clone is. Of die goed of slecht is kan je wel goed goed praten maar het is een clone en daar valt niet over te discuseren en onderhandelen. Ik heb nooit zoveel onzin in een topic bij elkaar gezien.

Je kan wel ergens een hype van proberen te maken maar schat dan meteen intelligentie van de rest van de MBF niet zo laag en als mensen met geen 10 brichten opeens helikenners worden sta je wel verbaasd en ik heb toch liever dat szabo of dahl kyle eerst een heli ver genoeg gaan pushen voordat ik er mee 3d gaat vliegen.

Je wilt geen 600 bladen op je zien afkomen omdat clone maker iets kopiert maar niet begrijpt waarom. 450 size clone voor beginners raad ik ook niet aan maar kan nog wel. Ik heb zelf ook op een copterx leren vliegen. Maar voor een 600size clone moet je levensmoe zijn of erg lage toeren draaien en minimaal 20meter verderop gaan staan.

Er is niet EEN ervaren piloot te vinden die een 600size clone gaat verdedigen. Niemand houd ervan om te veel betalen, ik ook niet, en als je voor het zelfde geld een maatje kleinere heli kan kopen die wel degelijk en betrouwbaar is, kies je gewoon daarvoor.

het is allemaal keuk maar zo vliegt een logo;
Bert Kammerer - Mikado vBar 5.1 Testing - YouTube

Probeer dat maar met "innova", 30sec en heb je geen heli meer over. Een top piloot kan goed vliegen maar niet toveren.

komt eerder waarschijnlijk omdat men niet tegen onzin kan. Als er opeens beweerd wordt dat het geen clone is ga je waarschijnlijk ervan uit dat MBF volk of blind of achterlijk is want een kind van 2 kan nog zien dat het een clone is. Of die goed of slecht is kan je wel goed goed praten maar het is een clone en daar valt niet over te discuseren en onderhandelen. Ik heb nooit zoveel onzin in een topic bij elkaar gezien.

Je kan wel ergens een hype van proberen te maken maar schat dan meteen intelligentie van de rest van de MBF niet zo laag en als mensen met geen 10 brichten opeens helikenners worden sta je wel verbaasd en ik heb toch liever dat szabo of dahl kyle eerst een heli ver genoeg gaan pushen voordat ik er mee 3d gaat vliegen.

Je wilt geen 600 bladen op je zien afkomen omdat clone maker iets kopiert maar niet begrijpt waarom. 450 size clone voor beginners raad ik ook niet aan maar kan nog wel. Ik heb zelf ook op een copterx leren vliegen. Maar voor een 600size clone moet je levensmoe zijn of erg lage toeren draaien en minimaal 20meter verderop gaan staan.

Er is niet EEN ervaren piloot te vinden die een 600size clone gaat verdedigen. Niemand houd ervan om te veel betalen, ik ook niet, en als je voor het zelfde geld een maatje kleinere heli kan kopen die wel degelijk en betrouwbaar is, kies je gewoon daarvoor.

het is allemaal keuk maar zo vliegt een logo;
Bert Kammerer - Mikado vBar 5.1 Testing - YouTube

Probeer dat maar met "innova", 30sec en heb je geen heli meer over. Een top piloot kan goed vliegen maar niet toveren.

Mee eens :worship: vandaar ook alleen mijn observatie en niet mijn mening over dit onderwerp. ps wat kan die toch goed vliegen!!

Het grappige is dat al die mensen die nu zoveel tegengas geven op opmerkingen van mensen die al wat langer in de heli hobby zitten....
Of dat nu een financieele of andere achtergrond heeft..
Over een paar jaar waarschijnlijk wel op 1 lijn zullen zitten, puur door opgedane ervaring.

Als je welke heli dan ook voorziet van top elektronika, omdat je graag een betrouwbaar, soepele, en goed werkende heli wil vliegen,
dan zal je zien dat het prijs aandeel van de helikopter echt het kleinste deel is in het geheel.
En dan is het toch wel een beetje kortzichtig om dan te kiezen voor een kwalitatief minder en slechter passende helikopter.
De machine waar je die dure elektronika instopt.
Iedereen heeft natuurlijk het recht om zijn fouten te maken, sla de adviezen in de wind en ga rustig je gang.
Gaat het even niet anders...prima,
Ben zelf ook begonnen met een goedkope heli (moest ook leren vliegen en ervaring opdoen), en daar is niets mis mee.
Als er onzin verkondigd wordt dan zeg ik het ook, recht blijft recht en krom blijft krom.

En als je onze hobby niet serieus neemt...het zijn maar RC helikoptertjes..
Dan heeft het ook geen zin om hier te reageren naar mijn mening.
Dit is immers een plek waar helifreaks tips geven aan andere helifreaks of beginnende helifreaks.
Allemaal mensen met het virus ;)
Als je alleen wat wil proberen/spelen, dan heb je de adviezen hier niet echt nodig en gooi je het speelgoed weg als het niet meer werkt.

Grt,
Eric

Laatst bewerkt:
Het grappige is dat al die mensen die nu zoveel tegengas geven op opmerkingen van mensen die al wat langer in de heli hobby zitten....
Over een paar jaar waarschijnlijk wel op 1 lijn zullen zitten, puur door opgedane ervaring.

Als je welke heli dan ook voorziet van top elektronika, omdat je graag een betrouwbaar, soepele, en goed werkende heli wil vliegen,
dan zal je zien dat het prijs aandeel van de helikopter echt het kleinste deel is in het geheel.
En dan is het toch wel een beetje kortzichtig om dan te kiezen voor een kwalitatief minder en slechter passende helikopter.
Iedereen heeft natuurlijk het recht om zijn fouten te maken, sla de adviezen in de wind en ga rustig je gang.
Ben zelf ook begonnen met een goedkope heli (moest ook leren vliegen en ervaring opdoen), en daar is niets mis mee.
Als er onzin verkondigd wordt dan zeg ik het ook, recht blijft recht en krom blijft krom.

Dit is immers een plek waar helifreaks tips geven aan andere helifreaks of beginnende helifreaks.
Als je alleen wat wil proberen/spelen, dan heb je de adviezen hier niet echt nodig en gooi je het speelgoed weg als het niet meer werkt.

Grt,
Eric

+1! Iedereen moet er op zijn eigen manier achter komen wat wel of niet goed is ("goed" is nl ALTIJD óók afhankelijk van het uiteindelijke gebruik, wat voor de een voldoet kan voor de ander volstrekt onbruikbaar zijn)

Groet, Bert

Grt,
Eric

Je hebt het goed verwordt Eric. Ik plaats mijzelf ook nog in de categorie newbie maar neem de hobby wel zeer serieus, net wat jij zegt, we zijn allemaal besmet met het heli virus. Ik ben nu ongeveer anderhalf jaar actief bezig met de hobby, en leer elke dag weer. In discussies zoals deze zie je vaak een duidelijke scheiding ontstaan tussen de newbies en mensen met ervaring, wat helemaal geen probleem hoeft te zijn zolang er maar serieus over het onderwerp wordt gesproken zonder onzinnige of neerbuigende opmerkingen. (ook een newbie heeft zo zijn mening)

Zoals ik al tegen Sam zei, vandaar ook alleen mijn observatie en niet mijn mening over dit onderwerp. Probeer namelijk eerst even goed te lezen waar het nu werkelijk omgaat in een dergelijk discussie als deze voordat ik mijn mening spui! Dit is ook meteen een goede tip voor andere newbies.:mrgreen:

Om dan toch even kort mijn mening te geven over de nieuwe modellen lijn van KDS en dan in ogenschouw genomen dat ik de heli's niet in handen hebt gehad maar alleen het filmpje bekeken heb, lijkt het wel alsof je kan horen dat de KDS minder soepel loopt dan bv de Logo in het filmpje van Sam. Ik denk ook zeker dat Sam hier goed aangeeft dat we niet doof en blind zijn om te zien of te horen of een heli (potentieel) kwaliteit heeft of niet, en dan even de elektronica buiten beschouwing gelaten. En ja het frame lijkt verdacht veel op een logo (met een beetje fantasie).

Ok ik praat weer veel teveel maar hoop mijn punt gemaakt te hebben

Grt,

Danny

Zijn er al zoveel merken geweest die de grotere maten helis clonen? Bij mijn weten waren het voornamelijk de 450's een paar 500's en als enkeling de HK600 en waren het vrijwel altijd align clones. Of mis ik nu een hoop?
Dus als er nu meer clones komen van 600-700size helis dan hoop ik toch dat de veiligheid niet in gevaar komt van de mensen die een goedkope kit denken te scoren.

Alsof de veiligheid met een 450 clone niet in gevaar zou kunnen komen in de handen van een beginner? Volgens mij geeft dit toch overduidelijk al een stukje gewenning aan van jou dat er clones in omloop zijn die je kennelijk wél accepteert. :rolleyes:

Ik vlieg zelf met o.a. de CopterX 500 clone en naar mijn mening is de qualiteit zelf wat beter dan de CopterX 450 Pro v3. Je moet wel weten wat je doet en onderhoud is absoluut belangrijk, maar je argument dat alles wat duurder is wel beter moet zijn gaat niet op.

En dat maakt dit soort discussies altijd zo lastig omdat iedereen andere verwachtingen en eisen heeft.

Volstrekt mee eens. Er zijn nu eenmaal mensen met redelijke verwachtingen en mensen met onredelijke verwachtingen.

Als je denkt met zo'n clone eigenlijk een Align Trex te kopen, dan zit je naar mijn idee met je hoofd te veel in de wolken.

Er bestaan verschillen, betekent echter niet dat ze totaal niet goed zijn.

Ik betaal graag meer voor betrouwbaarheid en weinig onderhoud.

En dat is voor iedereen weer anders. Naar mijn bescheiden doch kritische mening krijg je voor Align niet eens zo héél veel meer qualiteit. Dan koop ik toch liever een clone om die vervolgens op te waarderen met Align onderdelen waar ik denk dat dat noodzakelijk is voor grotere betrouwbaarheid.

Ook voor een beginner lijkt me dat wenselijk omdat die moet focussen op vliegen en niet sleutelen.

Hoewel ik niemand eindeloos sleutelen toewens aan een heli die voor de zoveelste keer gecrasht is, ben ik het hier niet mee eens. Ik kom veel te vaak zogenaamd ervaren piloten tegen die allerlei bouw- en afstelfouten maken.

Dan kun je beter in het begin al veel moeten sleutelen, maar het moet wel leuk blijven natuurlijk. Overigens is onderhoud plegen echt wat anders dan eindeloos onderdelen moeten vervangen. Ook bij een Align zul je kritisch moeten blijven.

Alleen lijkt me dat op een bepaald niveau (550 en groter) niet meer verstandig en raad ik mensen aan om toch voor de wat betrouwbaardere en dus duurdere spullen te gaan.

Waarom vanaf 550 of groter? Een beetje 450 formaat helicopter in een frontale botsing maakt ook schade en in de handen van onverantwoordelijke piloten of beginners is dat met een Align Trex 600 o.i.d echt niet anders!

Ik ken daarbij ook voorbeelden van Align bezitters die hun rotor kop niet goed gemonteerd hadden zitten waarbij de heli bleef staan en de rotor kop de lucht in vloog bij het willen starten in idle-up. Gevaarlijke situaties liggen dus niet altijd puur aan materiaal wat het begeeft en eerlijk gezegd is dat risico ook wat overtrokken.

Laatst bewerkt:

Toch is mijn ervaring juist andersom. Ik heb zelf ook Align helicopters, maar ik zal in de toekomst echt geen Align kits meer kopen. Gewoon omdat ze eigenlijk maar bar weinig méér te bieden hebben dan de clones van tegenwoordig.

Je zit er naast wanneer je denkt dat het daarbij een puur financiele kwestie is. Ik kan mij prima allerlei heli's veroorloven, maar dat betekent nog niet dat ik die heli's ook het geld waard vind. Als ik voor de helft van de prijs vervolgens met 2 heli's kan vliegen en het opwaarderen met Align onderdelen is nog steeds mogelijk, waarom zou ik dan voor die dure kit kiezen?

Als het dan gaat om een soort van redelijke oprechtheid, dan mis ik dat heel vaak bij Align fans. Als je nog even terug gaat naar die link naar 'Align' problemen, dan is het ook niet zo dat iedere Align bezitter meteen 100% tevreden blijkt te zijn. Zelf gaf je volgens mij ook al aan dat je eigenlijk maar 1 Align heli helemaal te gek vind. ;)

Daar kunnen we lang over door blijven praten en ervaring speelt zeker een rol, maar de wereld is nu eenmaal niet zwart-wit. Sommige mensen weten wel dingen naar waarde te schatten en de discussie te relativeren en dat is geen verwijt, maar een constatering.

Als dat jouw manier is om te dure aankopen te verantwoorden is dat prima, maar dat zegt helemaal niets over ervaring. Kennelijk is dat ook zoiets, je hoort alleen bij de meer ervaren piloten met een Align? Laat me niet lachen man. Ik ken mensen met clones die met gemak beter vliegen dan meenig Align fanaat en ik ken mensen met Align heli's die na 3 jaar nog steeds niet kunnen vliegen.

Laatst bewerkt:
Toch is mijn ervaring juist andersom. Ik heb zelf ook Align helicopters, maar ik zal in de toekomst echt geen Align kits meer kopen. Gewoon omdat ze eigenlijk maar bar weinig méér te bieden hebben dan de clones van tegenwoordig.

Ik ben geen Align fanaat, maar ook geen clone voorstander....
Maar met wat je hier zegt geef je aan het verschil domweg niet goed te zien, danwel niet goed op waarde te kunnen schatten. Want die meerwaarde is er wel degelijk. Dat durf ik wel te stellen als "langs de zijlijn-toekijker". Geeft niks, maar moet je ook niet wat van anderen zeggen in kwesties als deze. En ja, ik heb ook twee clones in bedrijf (KDS 450 SV) en ja, dat is ook vanwege financiele achtergronden. Voor wat wij er mee doen, ruim goed genoeg, maar als we het geld hadden liggen, had ik liever T-rexen gehad, want die zijn toch echt strakker, degelijker en gewoon hun extra meerprijs waard.

Je zit er naast wanneer je denkt dat het daarbij een puur financiele kwestie is. Ik kan mij prima allerlei heli's veroorloven, maar dat betekent nog niet dat ik die heli's ook het geld waard vind. Als ik voor de helft van de prijs vervolgens met 2 heli's kan vliegen en het opwaarderen met Align onderdelen is nog steeds mogelijk, waarom zou ik dan voor die dure kit kiezen?

Dat is helemaal jouw beslissing, net zo goed als dat het een ander zijn beslissing is om met duurder materieel te gaan vliegen. Ik zie je probleem in deze niet zo heel erg.....

Als het dan gaat om een soort van redelijke oprechtheid, dan mis ik dat heel vaak bij Align fans. Als je nog even terug gaat naar die link naar 'Align' problemen, dan is het ook niet zo dat iedere Align bezitter meteen 100% tevreden blijkt te zijn. Zelf gaf je volgens mij ook al aan dat je eigenlijk maar 1 Align heli helemaal te gek vind. ;)

Beetje pot verwijt de ketel..... zelf ben je op exact dezelfde manier "hartstochtelijk" de klonen aan het verdedigen.... (lijkt StarWars wel.... "war of the clones"...)

Daar kunnen we lang over door blijven praten en ervaring speelt zeker een rol, maar de wereld is nu eenmaal niet zwart-wit. Sommige mensen weten wel dingen naar waarde te schatten en de discussie te relativeren en dat is geen verwijt, maar een constatering.

Ik begrijp niet zo hjeel erg goed wat je hier nu wilt zeggen. Zoals je het schrijft, lijkt het erop dat je het volgende zegt: Jouw constatering is dat jij het naar waarde kan schatten, anderen niet. Sorry, mischien bedoel je het niet zo, maar het is wel feitelijk wat er staat. Zie mijn eerste opmerking hierboven, wie de schoen past....

Als dat jouw manier is om te dure aankopen te verantwoorden is dat prima, maar dat zegt helemaal niets over ervaring. Kennelijk is dat ook zoiets, je hoort alleen bij de meer ervaren piloten met een Align? Laat me niet lachen man. Ik ken mensen met clones die met gemak beter vliegen dan meenig Align fanaat en ik ken mensen met Align heli's die na 3 jaar nog steeds niet kunnen vliegen.

Dit is "the voice of a frustration"....
Wat heeft goed of niet goed kunnen vliegen met deze hele discussie te maken? Je bent een ervaren vlieger als je XXX jaar (vul zelf maar in hoeveel) helivliegt, je in materie verdiept hebt, zelf je problemen op kunt lossen en terloops die van anderen, en op een gegeven moment merkt met heli's van ongeacht welk merk (qua basisontwerp, niet perse doelend op kwaliteit) uit de voeten te kunnen.
Beter vliegen is ook maar een heel relatief begrip: ik ken ook mensen die keistrak vliegen en alle mogelijke fratsen uit kunnen halen met hun heli, meestal flink ondersteund door HH gyro's, FBL systemen, Helicommands etc etc maar nog steeds twee tot drie heli's per jaar plat krijgen.... dan ben ik meer onder de indruk van iemand die al jaren lang rustig en strak en vooral veilig en schadevrij helivliegt.

Het is net als met autorijden: op het circuit ben je het beste als je het snelst bent, en maalt niemand om een crash meer of minder. Op straat ben je het beste als je je hele leven schadevrij rijd. Maar hoe vergelijk je circuitrijders met openbare weg-rijders? Appels met peren, en daarom nutteloos om te vergelijken.

Kortom, dit is weer net zo'n nuttige discussie als "brandstof of electro", "kopen bij LHS of in HongKong", "sim of vliegles", 'wildvliegen of clubvliegen".

Jammer....

Groet, Bert

PS: exact eenzelfde verhaal kun je ook over de align-aanhangers schrijven hoor. Het gaat mij totaal niet om wel of geen kloon, ik vind het gewoon zo'n nutteloze en vooral nergens over gaande discussie

Beetje pot verwijt de ketel..... zelf ben je op exact dezelfde manier "hartstochtelijk" de klonen aan het verdedigen.... (lijkt StarWars wel.... "war of the clones"...)

Dat lijkt me niet, want ik heb zowel clones als originele heli's. Ik zeg daarbij ook niet dat clones beter zijn, ik zeg alleen dat het een legitieme en goed onderbouwde keuze kan zijn.

Ik zeg ook dat smaken en voorkeuren verschillen en geef verder geen waardeoordeel over Align, anders dan dat het in mijn mening de meerprijs niet (meer) waard is.

Lijkt me toch behoorlijk genuanceerd en geen eenrichtingsverkeer zoals bij veel Align fans hier.

Dit is "the voice of a frustration"....

Dat is jouw mening, maar gefrustreerd ben ik helemaal niet. Alleen wat verbaasd over waarom mensen de meerprijs voor een Align kit nog steeds wensen op te brengen.

Wat heeft goed of niet goed kunnen vliegen met deze hele discussie te maken? Je bent een ervaren vlieger als je XXX jaar (vul zelf maar in hoeveel) helivliegt, je in materie verdiept hebt, zelf je problemen op kunt lossen en terloops die van anderen, en op een gegeven moment merkt met heli's van ongeacht welk merk (qua basisontwerp, niet perse doelend op kwaliteit) uit de voeten te kunnen.
Beter vliegen is ook maar een heel relatief begrip: ik ken ook mensen die keistrak vliegen en alle mogelijke fratsen uit kunnen halen met hun heli, meestal flink ondersteund door HH gyro's, FBL systemen, Helicommands etc etc maar nog steeds twee tot drie heli's per jaar plat krijgen.... dan ben ik meer onder de indruk van iemand die al jaren lang rustig en strak en vooral veilig en schadevrij helivliegt.

Het is net als met autorijden: op het circuit ben je het beste als je het snelst bent, en maalt niemand om een crash meer of minder. Op straat ben je het beste als je je hele leven schadevrij rijd. Maar hoe vergelijk je circuitrijders met openbare weg-rijders? Appels met peren, en daarom nutteloos om te vergelijken.

Daar kan ik mij geheel in vinden en misschien verbaasd je dat wat, maar 'ervaring' zeker op het internet wordt vaak schroomelijk overdreven of verkeerd geïnterpreteerd.

Er worden maar al te vaak stellingen getorpedeerd met namen als Finless Bob, Alan Szabo Jr. etc. etc. terwijl mensen er zelf het fijne niet van begrijpen.

Dan kan het bezitten van een Align helicopter ook niets meer uit maken.

Vrij naar het aloude spreekwoord; een betere pen maakt je nog geen betere schrijver!

Andersom geldt ook gewoon dat een helicopter van objectief gezien mindere qualiteit nog steeds zal kunnen vliegen, zoals een goedkope pen ook gewoon schrijven kan. Of dat dan perfect is of ergonomisch fijn werkt is een tweede en iets wat ik niet bediscussieer. Dan heb je het namelijk al bijzonder snel over voorkeur en smaak en niet objectieve qualiteit.

Ik begrijp niet zo hjeel erg goed wat je hier nu wilt zeggen. Zoals je het schrijft, lijkt het erop dat je het volgende zegt: Jouw constatering is dat jij het naar waarde kan schatten, anderen niet. Sorry, mischien bedoel je het niet zo, maar het is wel feitelijk wat er staat. Zie mijn eerste opmerking hierboven, wie de schoen past....

Nee het gaat me daar om het kunnen relativeren. Als je iets goed op waarde weet te schatten, betekent dat nog niet dat je iets niet 'slechter' mag vinden en net zo goed zeg ik ook niet dat clones beter zijn.

Als je dan vervolgens een verwachting hebt die goed aansluit bij die clones, dan zul je echt niet snel teleurgesteld worden. Meer concreet, de spookverhalen over honderden euro's aan onderdelen die je zult moeten vervangen door Align waarbij je toch uit komt op een duurkoop zijn daarbij gewoon overdreven onzin.

Dat je bereidt zult moeten zijn problemen op te lossen waar je ze tegen komt, zou vervolgens weer volstrekt acceptabel moeten kunnen zijn.

Daar ligt toch een enorme nuance lijkt me zo.

Laatst bewerkt:
Dat zou voor het eerst zijn. :) ;)
Nee hoor, heb al meer goede postst gezien.
Maar dan reageer ik doorgaans niet, goed=goed toch.
Je zal van mij vast ook adviezen lezen waar je het mee eens bent zonder dat te bevestigen.
Voor alles is een eerste keer. :) ;)

Geef zoon Innova aan mij en ik zal je laten zien dat die niet langer als 30 seconde leeft:worship::rolleyes: Ik krijg alles stuk.. zelfs Kontronik's :worship:

Hahaha, maar dat komt omdat jij al eens ergens hier op het forum gepost hebt dat het jou eigenlijk niet interesseert of het heelblijft of niet, zolang je maar knalhard kunt 3D vliegen....;)

Overigens, ik krijg dat ook wel stuk hoor, alleen ik heb daar de hulp van moeder aarde bij nodig. Ik neem aan dat jij bedoelt dat je het stuk krijgt VOORDAT de klap tegen de wereld plaatsvind.....

Groet, Bert

Dat lijkt me niet, want ik heb zowel clones als originele heli's. Ik zeg daarbij ook niet dat clones beter zijn, ik zeg alleen dat het een legitieme en goed onderbouwde keuze kan zijn.

Ik zeg ook dat smaken en voorkeuren verschillen en geef verder geen waardeoordeel over Align, anders dan dat het in mijn mening de meerprijs niet (meer) waard is.

Vooropgesteld dat ik post 112 en 110 heel verschillend vind klinken, en ik met post 111 geen nare bedoelingen had EN ik het grotendeels met post 112 eens ben, stop je hier toch weer in een zin de woorden "ik geef geen waardeoordeel" samen met "in mijn mening is het de meerprijd niet waard".... en dat is wat er soms wat vreemd overkomt aan jouw beweringen in bijvoorbeeld post 110 en voorgaande postings. Meer dan dat moet je er verder ook niet achter zoeken van mijn kant, ik sta volledig neutraal in deze discussie.

Lijkt me toch behoorlijk genuanceerd en geen eenrichtingsverkeer zoals bij veel Align fans hier.

Zoals ik bovenstaand al zeg, lijkt, maar tegelijk ook weer niet

Dat is jouw mening, maar gefrustreerd ben ik helemaal niet. Alleen wat verbaasd over waarom mensen de meerprijs voor een Align kit nog steeds wensen op te brengen.

Ik neem dit, als jij het zegt zonder meer van je aan. Voor de deelnemers aan deze discussie komt (wellicht nu: kwam) dat niet zo over, en het is helaas niet wat je bedoelt, maar wat een ander eruit begrijpt, wat telt in een discussie....

Daar kan ik mij geheel in vinden en misschien verbaasd je dat wat, maar 'ervaring' zeker op het internet wordt vaak schroomelijk overdreven of verkeerd geïnterpreteerd.

Er worden maar al te vaak stellingen getorpedeerd met namen als Finless Bob, Alan Szabo Jr. etc. etc. terwijl mensen er zelf het fijne niet van begrijpen.

Dan kan het bezitten van een Align helicopter ook niets meer uit maken.

Vrij naar het aloude spreekwoord; een betere pen maakt je nog geen betere schrijver!

Andersom geldt ook gewoon dat een helicopter van objectief gezien mindere qualiteit nog steeds zal kunnen vliegen, zoals een goedkope pen ook gewoon schrijven kan. Of dat dan perfect is of ergonomisch fijn werkt is een tweede en iets wat ik niet bediscussieer. Dan heb je het namelijk al bijzonder snel over voorkeur en smaak en niet objectieve qualiteit.

Nu je dat zo stelt, ben ik dat helemaal met je eens.... echter, kun je je voorstellen dat voorgaande posts op anderen mogelijk een heel andere indruk achterlieten?

Nee het gaat me daar om het kunnen relativeren. Als je iets goed op waarde weet te schatten, betekent dat nog niet dat je iets niet 'slechter' mag vinden en net zo goed zeg ik ook niet dat clones beter zijn.

Als je dan vervolgens een verwachting hebt die goed aansluit bij die clones, dan zul je echt niet snel teleurgesteld worden. Meer concreet, de spookverhalen over honderden euro's aan onderdelen die je zult moeten vervangen door Align waarbij je toch uit komt op een duurkoop zijn daarbij gewoon overdreven onzin.

Hier zeg je heel ware dingen. Echter, je vergeet een ding en dat is dat iemand met ervaring die paar korte aanpassingen doet en zijn heli vrijwel direct upgrade naar een fatsoenlijke standaard. Een ander, die het wellicht minder goed snapt, heeft eerst een crash nodig voordat hij weet welke onderdelen er niet goed waren. En dan word het WEL een dure grap. Het kan goed zo zijn dat die persoon mischien met dollartekens in de ogen de goedkoopste heli gekocht heeft zonder deze discussie te lezen, maar net zo goed mogelijk, heeft hij weldegelijk zo'n kloon gekocht omdat jij beweerde dat die dingen ook retegoed zijn (let wel: dat hoeft niet jouw bedoeling te zijn geweest, maar een argeloze lezer kan het WEL zo opvatten) en dan is de teleurstelling natuurlijk groot. En DAAROM, is het toch beter om een beginner in elk geval met goed materiaal op pad te sturen

Dat je bereidt zult moeten zijn problemen op te lossen waar je ze tegen komt, zou vervolgens weer volstrekt acceptabel moeten kunnen zijn.

Daar ligt toch een enorme nuance lijkt me zo.

Yep, maar dat komt in voorgaande postings nu net minder goed naar voren, en legt een beginner die afgaat op de info hier op het forum, flink in de luren.

Alles bij elkaar:
-kun je een kloon kopen? ja.
-Zijn het goede heli's? sommige wel, sommige niet.
-zijn ze beginners geschikt? Iedere heli kun je mee leren vliegen
-zijn ze degelijk? Sommigen wel, sommigen niet
-Zijn ze aan te raden voor een beginner? is heel afhankelijk van merk, type en uitrustingsniveau

-MOET je eenmerk heli kopen? Nee, maar het bied wel meer zekerheid.
-Zijn merkheli's goed? Yep, buiten kijf, als het niet goed is, ligt dat aan gebrek aan kennis (hoewel sommige merken helaas bezuinigen op quality control)
-Aan te raden voor een beginner? als je je aan de aanbevelingen van de fabrikant houd, YES!

En welke keus een beginner (of gevorderde) nu verder wil maken, kan hij aan de hand van bovenstaand lijstje helemaal zelf bepalen.

Groet, Bert

beetje relativeren ,en realisme in een verhitte discussie kan geen kwaad

mijn align is ook gewoon made in taiwan

en mits je zelf je heli op een draaibank ontwerpt ,lijkt me de reactie op het uitbrengen van een kopie,kloon of afgekeken model ,zwaar over de top bij velen

na crashes en onderzoeken van bijvoorbeeld de sterkte van carbonfiber parts en blades

is het mogelijk ,verschillende merken te vergelijken ,maar als die argumenten niet worden aangenomen ,terwijl het bewijs gemeten is ,,ja dan houd een discussie op en wordt het zinloos
tuurlijk zijn er verschillen in de efficientie en nauwkeurigheid tussen verschillende merken
maar het segment waar het hier overgaat verschilt niet wereldschokkend
en alle kwaliteits argumenten die ik gebruik zijn uit eigen ervaring
we hebben dus beide verschillende ervaringen.
en dat is prima .
voor de vooral sport en scaleflights die ik doe voldoet het prima ,maar kan me voorstellen dat een hardcore 3d piloot andere eisen stelt
om in de auto metafoor te blijven,,een ferrari is een supercar ,,maar als rally auto waardeloos ,,mischien beter ,,met een toyota kun je prima verplaatsen en zelfs redelijk snel en veilig verplaatsen voor fun ,,om te racen kan je beter een ferrari nemen,,maar dat maakt de toyota niet slecht voor mensen die pas hun rijbewijs hebben ,of gewoon van toeren houden ,,veel merken autos uit verschillende prijs sementen komen uit dezelfde fabriek (audi,skoda ) en delen onderdelen .
mischien dan eerlijker om het zo te beoordelen ,als het compleet als rommel weg te zetten
als ik een t-rex sport had ,zou ik er een kds titan head op zetten ,omdat ik die persoonlijk goed ,en ook mooi vind ,titan tailboom is zelfs iets sterker als de align ,,kan je zelf testen als je me niet geloofd .
kwalitatief prima in orde ook
iemand anders bouwt zn kloon om met align onderdelen ,,heb ik ook wel gedaan ,,ook leuk

kom op de hobby mag toch hewoon leuk zijn zonder een merken fetish
kan overal van leren ,en dat is leuker als dat anderen het wiel voor je uitvinden
en je die pret ontnemen .
dat mag ook wel gezegd op een heliforum .

Hier zeg je heel ware dingen. Echter, je vergeet een ding en dat is dat iemand met ervaring die paar korte aanpassingen doet en zijn heli vrijwel direct upgrade naar een fatsoenlijke standaard. Een ander, die het wellicht minder goed snapt, heeft eerst een crash nodig voordat hij weet welke onderdelen er niet goed waren. En dan word het WEL een dure grap. Het kan goed zo zijn dat die persoon mischien met dollartekens in de ogen de goedkoopste heli gekocht heeft zonder deze discussie te lezen, maar net zo goed mogelijk, heeft hij weldegelijk zo'n kloon gekocht omdat jij beweerde dat die dingen ook retegoed zijn (let wel: dat hoeft niet jouw bedoeling te zijn geweest, maar een argeloze lezer kan het WEL zo opvatten) en dan is de teleurstelling natuurlijk groot. En DAAROM, is het toch beter om een beginner in elk geval met goed materiaal op pad te sturen

Dat is precies waarom het zo jammer is dat iedereen zo eenzijdig praat over merk heli's tegenover clones.

Overigens is het ook weer niet zo dat íedere clone kit per sé direct aanpassingen nodig heeft om goed te kunnen vliegen. In zoverre zeg ik dus weldegelijk dat clones in principe ook geschikt zijn voor wie dan ook.

Probleem is echter dat een beginner gebaat is bij de juiste tips (of ze moeten het zélf opzoeken, wat ook prima kan) en daar gaat het vaak mis.

Je zult wel de problemen moeten kunnen herkennen en dát is vaak voor beginners niet weggelegd.

Dat zegt echter in feite maar weinig over de clones zelf of zelfs de qualiteit daarvan. Een slecht in elkaar gezette Align zal ook niet top vliegen of zelfs kapot gaan.

bassax zei:
mischien dan eerlijker om het zo te beoordelen ,als het compleet als rommel weg te zetten

Komt omdat mensen liever zwart-wit denken. Te veel relativering maakt de wereld te ingewikkeld en het is ook een soort van afgeven op alles wat minderwaardig gevonden moet worden. :rolleyes: De waarheid ligt altijd ergens in het midden.

brutus zei:
Yep, maar dat komt in voorgaande postings nu net minder goed naar voren, en legt een beginner die afgaat op de info hier op het forum, flink in de luren.

Dat ben ik niet met je eens, mensen weigeren de nuance in mijn verhaal te erkennen.

Als een beginner meent voor een dergelijke prijs een soort van Align helicopter te kopen, dan misleiden ze toch echt vooral zichzelf. Ook Align helicopters of van welk merk dan ook hebben onderhoud nodig. Mis je een losgetrilde schroef dan gaat dat tellen bij de kans op schade.

Ironisch is echter dat de merken-fans vaak volharden in het feit dat je met bijv. die Align heli's als beginner om volstrekt onverklaarbare redenen 'beter' zou moeten kunnen vliegen.

Hoe denk je dat zoiets klinkt in de oren van een beginner?

Wederom dat verhaal van die betere pen en het schrijven. In feite heeft een beginner niets aan het feit dat een Align heli het grof beschouwd beter in 3D doet, soepeler vliegt als je hem niet crasht en verder erg gelikt is qua qualiteit en grofweg een wat langere levensduur heeft.

En dan te bedenken dat de meerprijs na de eerste crash al weggegooid geld zal zijn voor de gemiddelde beginner.

Het is een beetje alsof je iemand die z'n rijbewijs nog moet halen wijs maakt maar alvast een dure sportwagen te kopen, want niets rijdt zo snel en fijn op een circuit (waar die beginnende automobilist niets te zoeken heeft) als een dure race bak.

Je bent alleen even vergeten te melden dat die raceauto's benzine slurpen alsof het water is en dat nieuwe banden een klein fortuin kosten. ;)

Laatst bewerkt:
Back