K8 b van Phoenix 6 meter

Hallo Ik heb ook een KA8 besteld bij derkum
zij geven mij het advies om met 2 x 5 cellen 5000 te vliegen
ook met de hier bovengenoemde motor, en als prop te gebruiken
CAM-Carb-Bl. 18,0 x 11,0". Ik ga geen opbouw gebruiken, ik bouw alles
met aandrijving in de neus
 
bevestiging kleppen in de vleugel

Kan iemand me zeggen waarmee je de kleppen (zo'n elektrische van +- 44 cm lang) in de vleugel vastzet? Ik zie nergens iets om te vijzen en ga ervan uit dat het zou moeten lukken met een paar druppeltjes secondenlijm?
 
Had die van mij in de Ka-7 met een paar druppels epoxy vast gezet.
Heb aardig moeten wrikken om ze heelhuids terug uit de beschadigde vleugels te halen.

Johan.
 
Mooi model

Dag samen,

Heb vorige week zaterdag mijzelf maar eens een plezier gedaan en heb nu zelf ook een KA8 b thuis staan, met de setup van Derkum.
Moet zeggen ziet er allemaal goed uit.
 
De kogels door de kerk.
JapieG en ik gaan 2 januari een 6 mtr ka8b ophalen bij Derkum in Duitsland

We kunnen dan rustig kijken naar een set up.
 
Mooi model

Dag samen,

Heb vorige week zaterdag mijzelf maar eens een plezier gedaan en heb nu zelf ook een KA8 b thuis staan, met de setup van Derkum.
Moet zeggen ziet er allemaal goed uit.
Ben wel benieuwd naar jouw set up en foto's.

Groet Martijn
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vandaag met Jaap naar Köln afgereisd.
Bij Derkum keurig geholpen.
De auto maar vol geladen
889b224216a873a23614d19f70a44265.jpg


Na de terugreis de kist maar uitgepakt en in elkaar gezet.
b1188ff981f4217a4b96a0fc9e93e336.jpg


5c080a95b65abec3c11d1c062f153995.jpg


f9a957effcac1df493101ea8e180cf3f.jpg


bf686ebd076ab6bf978eeeb26de3fc7e.jpg


14e57eebb33ee48e79cb22df14abc485.jpg


Als servo's hebben wij gekozen voor voor graupner des 707 en elektrische verstoorders.
Er komt een accuweiche in van Emcotec.
Verder gaan we er een ander landingswiel in zetten. Er komt een Fema wiel 100mm in en we gaan het landingswiel verend maken.
 
wat een bak he! Gaan jullie hem elektrisch aandrijven, of wordt het een pure zwever? En waarom maken jullie het wiel verend? Ik mag bij ons op de club met zo'n K8 van iemand anders vliegen en m.i. gaat het prima met het standaard wiel.
 
Gaan hem natuurlijk als zweefversie vliegen.
Bij ons op de club heeft iemand al 3 jaar een 6mtr Ka8b. Op zijn advies komt er gebaseerd op zijn idee een verend wiel in.
957fda93393ea390f93ed92bb1f95d47.jpg


b63ff6560f5aeb74b2d6e9b0f78b310e.jpg


Het is een simpele constructie en kan schade voorkomen.
Komt toch zo'n 6 kilo lood in de neus.
 
In de echte zit geen geveerd wiel. Kan soms beste klappen geven als je in de start of landing even door een konijnenhol dendert....
 
Om de vleugels te beschermen willen we vleugelzakken maken van dubbelzijdig aluminiumbubbelfolie.
Aangezien de vleugel koorden bij de romp 60 cm is hebben we dus breeder folie nodig dan de standaard 50 cm die te koop is bij de bouwmarkt.
Iemand nog tips waar we deze kunnen vinden
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als je de folie met warmte wilt sealen, moet je wel folie nemen die maar aan één zijde gealuminiseerd is.
De aluminium kant kan je niet sealen.
Verder zal een eventuele aluminium coating aan de binnenzijde mettertijd ook afgeven op de vleugel.
Mogelijk zal de extra PE coating van de folie uit de post hierboven het wel goed doen.

Rick
 
Niet tweezijdig aluminium nemen!!!!!!!!!!
Het sealt wel, maar lastiger.
Maar die alu geeft vreselijk vieze grijze vlekken op je kist.
Niet vragen hoe ik dat weet .... :mad:
 
Gisteren de laatste onderdelen opgehaald.
Een accuweiche van Emcotec en een Fema wiel.
81d41990629a40548026f1995810c4e7.jpg



Ook de folie is binnen om de vleugelzakken te maken 25 mter lang en 1.25 mtr breed
8b759314cd390a16d22bc0ed097e26ea.jpg



Nu effe plaatsmaken en dan kunnen we beginnen met de montage
 
Back
Top