Zijn die sleuven in de vleugels nu nog steeds te ondiep gebouwd??

Ze leren niet echt snel in Vietnam, iedereen klaagt al 4 jaar over dit missertje terwijl het af-fabriek wellicht een vrij simpele fix is ....

Zal wel te maken hebben met het moeten aanpassen van de tekeningen en het laser snijprogramma?
Gelukkig heb jij een sleuvenfrees maar ik heb destijds nog even zitten pielen met mijn dremeltje.
Wel een mooie kist hoor, twijfel er nog steeds aan deze 6 meter erbij te nemen of omdat ik de 3.5 meter reeds heb de ASK 21.
Mja, na zaterdag van alles gezien te hebben zou ik momenteel alles wel weer willen hebben.
Afgelopen zaterdag ook nog even gekeken naar het verschil in slepen tussen mijn Ka8 met koppeling onder de romp en dezelfde van Han met koppeling in de neus.
Ik moest inderdaad best wat down drukken tijdens het slepen zoals Max reeds zei maar kwam daarentegen m.i. wel makkelijker weg met een rollende start. De Ka8 met koppeling in de neus wilde wat meer zijn neus in het grasveld prikken bij de aanloop (hij werd als het ware voorover getrokken omdat de koppeling dan weer vrij hoog in de neus zit).
Zal een beetje lood om oud ijzer / elk voordeel heb zijn nadeel zijn. Geen idee, ben geen ervaringsdeskundige hierin maar viel mij op toen ik er op lette.
Voor de 3.5 meter kan het dan best zijn dat de ideale plek letterlijk en figuurlijk in het midden ligt.
Iets wat wel hinderlijk was bij de mijne.................dat ik na elke landing die buis moest doorprikken omdat deze na elke (normale) landing vol liep met landingsbaan

Je moet al een klein beetje op gevoel emmeren om die draad onder de romp naar binnen te voeren maar als die buis vol zit met opgestopt gras wordt het er niet makkelijker op.
Heb nu voor 'ooit eens een volgende keer' al een stuk ijzerdraad gebogen naar een soort sleeplijnkoppelingsbuisontstopper (3x woord waarde)
In ieder geval volg ik dit draadje ook gespannen