Indoor zweefvliegen met de Multiplex Fox

Hallo,

Kan iemand me goed(e)(kope) servo's die lichter zijn dan de HXT500's (5gram) aanwijzen bij UH ?

alvast bedankt

niels

@Sadkingbilly : hmm, dat is dan weer minder goed nieuws. Ik probeer hm zo snel mogelijk uit en we zien wel. Extra celletje erbij kan altijd nog, ruimte zat.
Vraag: motortje is maar tot 8,4v , kan ik dit "normaal" laten draaien op 3 cellen, of heeft het dan een HEEL kort leven?

Laatst bewerkt:
Ik heb zelf in het begin (voor ik een motor plaatste) een 100mAh cel gebruikt, scheelt toch weer 4 gram :) En zelf solderen dus draadje heel kort houden (3cm) en kleinste stekkers gebruiken die je kunt vinden.. en anders kun je het toestel altijd nog doormidden snijden en helemaal uithollen (heb ik ook gedaan scheelt 8 gram!)

-edit- ah, UH heeft ook een dubbele servo die 6 gram weegt, die schijnt ook goed te zijn (maar vaak niet op voorraad), alleen niet heel practisch voor aileron + elevator aansturing..

Laatst bewerkt:
Bedankt Bdoets,

@ Sadkingbilly,
Bedankt, maar ik was even vergeten dat ik dan weer met mijn laadprobleem ga zitten (laagste laadstand = 0,5A):p Ik hou het dus bij die 350's...
+ PB met aansluit vraag.

grts en bedankt allen

niels

Misschien werkt dat als je eerst de vleugels een flink stuk verlengd..
(aangenomen dat squid bedoelt, "2e huidje geven met poly en dan het piep eruit smelten"

Na een tijdje niet meer te hebben gevlogen heb ik nu besloten om mijn fox toch te motoriseren.

Er komt een 10 grams motor'tje op van Hobbycity met een 6a esc.
5x3 prop en op een 2cells 200mah lipo.
Op mijn fox zit al een hoogte en richtingsroer. Ben van plan om er ook nog een rolroer bij te doen. Heb al van iemand gehoord dat een fox met dit set-upje als een raket de lucht in gaat. Nou dat is precies wat ik moet hebben! :D Een beetje aktie!

Ik heb net besteld dus verwacht over 2 weken mijn bestelling binnen.
Dan kan ik gaan bouwen en hopelijk laat het weer dan toe om te testen.
Ik houd jullie op de hoogte! Ben van plan om wat foto's te maken tijdens het bouwen en hier neer te zetten.

Groeten!

Ik heb mijn Fox gehaald bij Quartel in Zwolle voor 12 euro en centen. :) De servo'tjes had ik nog liggen de ontvanger is besteld. De lipo's waren al onderweg :) Helaas komen de lipo's van hobbycity dus moet ik voor het motertje weer verzendkosten betalen.. die vind ik wel erg hoog :( Eerst ga ik m dus gebruiken als zwevertje. Weet iemand waar ik de dunne kunststof buisjes om de stuurstangetjes door te laten lopen kan halen?
Jakko

Jakko,

Ik gebruik scoobiedoo touwtjes. Een handvol kost een euro ofzo :D
En anders kun je van die dunne rietjes gebruiken die je wel eens per twee in een flesje cola krijgt in een restaurant ofzo. Koop je bij de action ofzo. 0.8mm staaldraad erdoor..

Waar vlieg je in Zwolle?

Helemaal top. Bedankt voor de tip. Zeker met de dunne rietjes gaat het geheel helemaal niks wegen! Is een dun carbon staafje niet lichter dan een ijzerdraad? Ik ga kijken of ik een dun rietje kan gebruiken om de rudder horns mee aan te sturen. Als dat niet lukt probeer ik een 0.8mm ijzerdraadje te bestellen. Ik heb daarnet de Fox in zijn geheel uitgefreesd met de dremel. Daarvoor heb ik hem eerst doormidden gesneden. Hopelijk lukt het me om de staart wat lichter te maken, dan hoef ik zo min mogelijk gewicht voorin te plaatsen en kan ik met zo licht mogelijke electronica de boel opbouwen. De 3.4g servo's heb ik. De regelaar, ontvanger en servo ook, maar als het goed is is het lichtere spul onderweg. Oh ik ben helemaal enthousiast geworden met dit zwevertje! Er lopen nu veel projectjes, en ze zitten allemaal in de afrondende fase, dus lekker op tijd voor het goede weer!
Jakko

Ik heb net even de roerstangen van de Fox gemeten, de digitale schuifmaat geeft 0.5mm aan. Kan dus nog lichter. Heeft kwartel gewoon op voorraad..

Niels, ik denk zo een met een schuurpapiertje. Gaat het makkelijkst is mijn ervaring.

Back