Indoor zweefvliegen met de Multiplex Fox

ik ben nu bijna klaar met bouwen maar ik krijg het zwaartepunt niet meer op de plek waar het zat bij het vrije vlucht model ( heel erg ver naar achteren ).
ik heb het zwaartepunt nu zo'n 30mm van de voorkant vd vleugel.
gaat dit probemen opleveren??

ik heb hem met de soldeerbout uitgehold en daarna met de dremel beetje afwerken.
als electronica gebruik ik een protech ontvangertje twee Hype 6.4 gram servo's en een 130mah. lipo uit een x-twin

veel succes met bouwen:thumbsup:

als ik jou was zou ik er wel iets lichtere servo's in doen bijv. 3.5 gram ofzo.
ik ga ook proberen om er een starthaak op te zetten voor startelastiek:D

Njaa,

heb er ook al aan zitten denken, maar ik weet niet welke goeie lichte servo' zijn bij UH..
Iemand een tip ?

niels

fox-diyrc_01_first_fit.jpg

Met wat heb jij de fox uitgehold ? Soldeerbout ?

niels

Ik heb mijzelf vorige week ook een fox cadeau gedaan na het lezen van dit draadje, en heb hm nu rc gemaakt.
Zijn er nog meer die hm voorzien hebben van een 40mm impeller, of was dit misschien niet zo'n goed idee?

1503495a8fd47c1c7.jpg

totaal kom ik op 125 gr , moet lukken toch?
De besturing bestaat alleen uit hoogte en aileron en dit alles op 2 cel lipo 350mAh.ik zit alleen nog een beetje met die lange ontvangerdraad in mn maag, maar dat komt ook nog wel goed.

Gr

Laatst bewerkt door een moderator:
Jerp,een maatje van me had dat ookal gedaan maar dat vloog... als een baksteen :(
Gewoon niet genoeg vermogen. Ik zou persoonlijk die 7 gram extra voor lief nemen en er 3S van maken, dikke kans dat het dan beter gaat..

Back