Indoor zweefvliegen met de Multiplex Fox

Stop, sloop hem niet! Leg hem op zolder en geef hem een keer aan een jongetje dat vol verwondering bij je komt kijken als je aan het vliegen bent. Hij zal blijer dan blij naar huis gaan en zijn ogen wellicht openen voor onze mooie hobby. PB me even je adres en zeg maar welke accu's je nodig hebt dan stuur ik ze gratis naar je toe als je me beloofd om iemand blij te maken met je x-twin setje.
Jakko

[uche] toen ik hem kreeg van mijn collega, was er al niet veel meer van over.:rolleyes:

Hij had hem in een lade gelegd en daar weer bovenop boeken etc...

mijn x-twin's zijn wel weggegaan naar een goed doel.

dus vandaar dat ik hem zo makkelijk durfde te slopen:mrgreen:

Hij is af mensen, 125g schoon aan de haak.

Foto-CVHJV4UQ.jpg

Foto-SZ8QJYZZ.jpg

Foto-IT3CIHJM.jpg

Foto-CB34NJBA.jpg

Foto-EGL6WZ3T.jpg

Foto-HBXDNJLB.jpg

Foto-4FSFVVBR.jpg

Foto-VBLR3DRC.jpg

Mijn Setup:

GX 10A Brushless ESC
Brushless Micro Outrunner motor 2000KV (5 gram)
GWS propellers 5x3 (127x76mm) en 4x2.5 (102x64mm)
Spektrum AR6100e ontvanger
2x TowerPro, 5 grams Micro servo's
7.4 800mAh 10C, 2 cell LiPo (van mijn oude E-Sky LAMA)

ok mooi, al gemaidend?

nee, ik wacht op een mooie binnenlocatie ;)... GEINTJE!

Nee ff serieus, mijn DX6i moet ter reparatie worden aangeboden vanwege ondermaats bereik v/d zender. Ondertussen heb ik ook een DX7 aangeschaft, maar die is nog vanuit de United States onderweg. Tot die tijd kan ik er nog alleen maar naar kijken :(.

owh owh owh... das balen. wanneer denk je dat de dx7 er is?
ik heb zelf oog een gooizwever,misschien ook maar eens rc in zetten;)

vanmiddag weer heel even met de fox zitten bouwen. Kom ik erachter dat de ontvanger wel erg veel storing heeft (tweedehands gekocht).
Ben bang dattie kapot is.........of ik doe iets fout (dat kan natuurlijk ook)

Het gaat om een lexors micro 6 kanaals ontvanger, waarvan ik de antenne voor een gedeelte heb opgevouwen in de romp (doe dit wel vaker bij mijn brandstofauto's )

Kunnen deze ontvangers daar soms niet tegen?? (draad is wel erg lang)

Je antenne draad opvouwen heeft geen zin, dan kan je hem beter afknippen. Zeker met wat kleiner spul dat toch niet ver weg gaat kan je de antenne wel wat op je model inkorten. Maar een beetje Je merkt het vanzelf wel wanneer het te kort is... Kijk ook even of de antenne draad niet gebroken is in de mantel. Dunne snoertjes willen dat nog wel eens doen onder belasting. Gewoon met de multimeter ff meten, of je snoertje tegen het licht aan houden.

net even snel de antennedraad bekeken.
De lengte is 104cm ipv 60cm........zou dat een oorzaak kunnen zijn?? (ik ga het zowiezo vervangen)

Nee, dat is 'het' niet, maar het geeft je wel te denken dat die antenne zo lang is. Misschien niet zo'n gevoelige ontvanger? Wat je in theorie nodig hebt is een antenne van 1/4 golflengte, en dat is voor 35 MHz geloof ik zo'n twee meter. Hoe langer je antenne, hoe beter de ontvangst is (maar ook de ontvangst van storing). In de praktijk kan je de antenne een flink stuk inkorten, maar hoe veel hangt gewoon af per ontvanger/zender combinatie.
Maar met doormeten bedoelde ik niet de lengte meten, maar of er nog elektrisch contact is tussen de antenne en de ontvanger. :)

Ik heb het vanavond gewoon geprobeert, en de antenne (na nog een keer testen) 44cm ingekort.

De storing is weg.......raar maar waar.
Ik heb nog wel even contact gehad met de verkoper, en die zei, dat hij gewoon met die lengte heeft gevlogen, zonder storing.

Misschien dat het te maken heeft met de zender die ik gebruik.

maar ach, wat maakt het uit. Voorlopig is de storing weg en werkt de ontvanger gewoon met de lipo uit de x-twin :)

Hier mijn foxje,
10grams motortje, 500 mah flightmax, 4,3g servo's, en 6A regelaartje. 102gram.

140gram trust.

Gister in een hal gevlogen van max 50 meter lang, en 15 a 20 meter breed. Op sommige punten een doorvlieghoogte van 3 meter.

Hij vliegt als een speer, kan een tikje hebben, en is een prachtig scheurschuimpje voor binnen.
2wpkv1w.jpg

wus0ns.jpg

2znu1qb.jpg

Achja, hier en daar wat dutsen;)
Tevens met een cameratje van 10gram gevlogen. Hij kan het hebben, alleen hoe lichter hoe wenbaarder.

Laatst bewerkt:
Ik zou wel wat van de kleuren willen die in onder andere amerika te koop zijn. Heb op RCG ondertussen geel, rose, blauw, groen, zeegroen en rood gezien. En niet alleen voor de vleugels maar ook voor de romp.

Helaas moeten wij het nog steeds doen met oranje :(

ach, tegen de tijd dat ik op die oranje kleur ben uit gekeken ben ik ook op de fox uit gekeken.
Komt nog bij dat de prop, en de antenne van mijn fox mooi matchen;).

Wil de fox maar niet kapot gaan, dan creëer ik wel een make-over samen met de action :mrgreen:.

Zal inderdaad lastig worden om een Fox kapot te krijgen, die van mij is al menigmaal ergens tegenaan/vanaf gestuiterd (ben nooit zo heel voorzichtig met mijn toestellen, vooral niet in de opslag) maar hij leeft nog steeds. En secondenlijm kom je een heel eind mee :D

Maak dan ook nog even de motor op zijn rug, en hij kan echt een boel hebben :mrgreen:
Wanneer menig persoon is door crashes is uitgevlogen (indoor), ben ik nog aan het rond jakkeren.

Back