Indoor zweefvliegen met de Multiplex Fox

Da's een behoorlijk heftige Fox inderdaad (qua gewicht dan, hoewel dat cameraatje ook wel wat heeft ;)), die van mij weegt vliegklaar 82,3 gram... Nou ja zo lang de motor draait zal het zeker in de lucht blijven. let op met gas geven met je pylon, dat heeft mijn eerste Fox ook en het zorgt voor behoorlijk wat downthrust als je plotseling op het gas gaat!

De downtrust is inmiddels na de 3de fox bekend;). Bij vol gas stijgt hij prima, en is zelfs wat kunstvlucht mogelijk. De vliegeigenschappen zijn aanzienlijk verbeterd door het grotere vleugel oppervlak.
Tsjah, het cameratje inc zender en step up wegen samen 35 gram... Daarnaast nog wat extra gewicht door de verlengde vleugel.
Ach, ik heb het dik terug verdient met het oppervlak nu:mrgreen:

Ik had het zó erg.. Ik had me fox + accu echt van de zomer gekocht, maar omdat het zo was verprutst is die accu nooit gebruikt. Ook nooit geladen, dus heb em nu dus weg kunnen gooien...
Inmiddels wel een nieuwe onderweg, dus kan ik lekker gewoon in de achtertuin met die Fox..ongeveer..

dat lijkt me niet kloppen hoor. Een ongebruikte Lipo heeft een inhibitor er in zitten om dit verval op de plank tegen te gaan. Zodra je je lipo een paar keer geladen hebt is die inhibitor weg en verouderd je lipo dus wel. En een half jaar, daar was vast wat aan te doen.
anyways, er is iets leuks in aantocht bij HobbyKing dat heel goed in dit draadje past:

Laatst bewerkt door een moderator:
dit is hem.....
UZGEXDLXEI1292010143731.jpg

Tja, voor 50 dollar, daar kan je eigenlijk geen Fox voor gaan zitten ombouwen.
Lijkt trouwens heel erg op een FOX, vinden jullie niet?

ja lijkt er idd op.
ik zat inderdaad zelf ook te kijken, voor 50 dollar en dan ook 4 kanalen ipv allen hoogte en richting of rolroer;)

Nee, hij is er nog niet, maar het zal niet zolang meer duren...

Deze link regelmatig checken, dan ben je op de hoogte van al het nieuws dat verwacht wordt bij HobbyKing. ;)

grts

Niels

Heb ik net mijn zweefFox met roeren getest, en dat werkte wel goed, zie ik dit :(
Nouja, het is juist ook wel léuk, om zo'n echte ouderwetse fox om te bouwen =D

Ik geloof dat als ik een flinke discusworp op mijn Fox toepas, ik nog wel wat kan vliegen op het veldje in de buurt =D

eindelijk even kunnen vliegen met de fox...nou ja, vliegen.
Het gaat wel erg snel en van echt vliegen was geen sprake (een steen "vliegt" ook)
Toch maar eens kijken of ik het gewicht iets naar beneden kan krijgen of de vleugels iets vergroot.
Het hoogte roer moet ook wat groter, daar reageerde hij totaal niet op...

Ik heb weer wat te doen

Ik had ook een soort vliegende steen, ik moest wel iets omhoog sturen totdat de Fox iets snelheid verloor, dan kon ik nog wel zacht landen. Beetje jammer dat ik in alle haast geen elastiekje of zo iets dergelijks onder de fox had, dus ben me accu'tje verloren :|

Back