Ik zit in de knoop

Hoi Wim

Mijn kunsten met computer wil niet zo lukken. Daarom probeer ik het zo goed mogelijk te beschrijven. Ik maak in de duwpaal een gleuf van 15 mm breed en 5 mm diep van boven naar beneden. Dan maak ik 2 strippen van 5 mm en die ik aan de zij kant van de gleuf lijm. Dan blijf er een opening van 5mm over. En binnen in de paal heb ik dan een ruimte van 15mm bij 5mm. Op de kop van de duwbak maak ik een servo met T stuk op. Als dat T stuk verticaal staat dan vaar ik met de boot op dat T stuk en steek hem in de gleuf (dit is niet dubbel zinnig). Dan laat ik dat T stuk een kwartslag draaien, dan blijft hij achter die strippen steken en kan geen kant meer op. Alleen omhoog en naar beneden, omdat die gleuf van boven naar beneden loopt. En dan kan ik met legen en geladen bakken varen. Ik hoop dat ik het duidelijk heb uitgelegt, want ik niet tekennen met de computer daar heh ik geen verstand van.

Huub,

Bedoel je zoiets:
duw3.jpg

De T zit dan in de bak, de rechthoek in je duwboot.
Op zich is dit inderdaad een goed idee,
MAAR
Heb je er al aan gedacht dat de servo (die de T bedient) in de BAK zit.
Er moet nog een kabeltje naar de ontvanger, en die zit in de boot :!:

Het geheel omkeren (dus de T in de boot) is geen gezicht. Maar, misschien heeft iemand een oplossing?

(Tja, een extra ontvanger in de bak natuurlijk, maar ik denk dat je daar niet op zit te wachten :wink: )

Wim

Je moet wel goed kunnen manouvreren als het een beetje waait, om die T in de gleuf te krijgen.
Ik heb ook wel gezien dat in de Palen een L vormige Haak zat en op de Bakken een Oog.
Maar het moet niet vast aan de Servo zitten, je hebt dan kans dat door Golfslag als die er star aan vastzit deze naar de Knoppen gaat.

Hoi Wim

Dat is nou precies wat ik bedoelde.En over het koppellen van de bakken onderling probeer ik met het systeem van jouw. En over de bestuuring, daar heb ik een mannetje voor. Want ik ga ook een nieuwe zender bouwen. Maar dat duurt nog een tijd. Dan zijn we een jaar verder of nog langer.

@Huub VERVOER OVER WATER DE JUISTE WEG ben ik volledig met je eens.

Maar heb in mijn modelbouwtijd al heel wat Duwschepen gezien en het aan en af koppelen op het water is een hele belevenis.

Heb hier nog een oude Hobby Bulitin daar staat een Amerikaans systeem in waar de neus van de Sleepboot in de Duwbak past.
Dan gaat er een Hydraulische arm met dwarsstuk naar voren en grijpt op de duwbak in een soort klauw vast.
Dat is ook een T alleen draaid die niet.

Maar wens je veel succes met je bouw zal het blijven volgen wacht vol smart op foto's.

Back