Ik zit in de knoop

Je kan mischien ook met gewone magneten werken en met een stang en servo het vlot van de duwboot wegduwen zodat de vlotten(magneten) te ver van elkaar zijn om elkaar nog aan te trekken.

Dat is het simpelste systeem denk ik (maar of het het effectiefste is?).

Groet, Sam.

Heb je bij een magneet niet dat als er een golfje langs komt zetten dat de magneten dan gaan schuiven met als gevolg dat de bakken losgaan??

mvg

@ Hilliebillie,

dat zou je kunnen voorkomen door een pen (aan de duwboot) en een vangkooi (achter in de bak).

@ Sam,

Op die manier breng je er weer een mechanisch deel in. De electro oplossing heeft dit niet (is voor sommige mensen een voordeel)

Wim

Hallo
Dat de magneten los raken bij een golf of dat de bakken
los kunnen komen bij een golf slag is zover ik het nog
weet was dat niet mogelijk.
Ik meen me te herinneren dat hij de magneten vas gelijmt had in site de duwboot en ook in site de bakken.

Hoi

Kan je niet een soort van veer mechanisme gebruiken dus met een stang dia aan een schanierpunt zit, daaraan zit de magneet en dat een veer diagonaal naar boven en eentje diagonaal naar onder. Als de magneten goed vast zitten bewegen ze dan waarschijnlijk wel mee... Dan moeten de moet er bij de magneten ook een schanierpunt komen..Volgens mij gebruken ze ook zoiets bij treinen... weet ik niet zeker :wink:

naamloos5uv.png
[/URL][/img]

groeten Justin

Hallo allemaal ik kan er niet op reageren ,omdat ik nu aan boord zit en dat internet kost geld. Maar wat ik even gelezen hebt ziet er goed uit. Al ik thuis ben dan geef ik wel een reactie op alles. Op 25-01-2005 ben ik weer thuis. Maar ga zo door allen.

..@huub de jong :oops:
Hallo allemaal.!
Nou ik heb het uitgeprobeerd.
Relay gesloopt :
Een permant magneet gepakt
+ en – verwisseld enz enz.
Resultaat erg slecht niet voor herhaling vatbaar dus. :evil:
Het werkt wel.:maar de permanent magneet is zo sterk als dat de
Elektro magneet hem niet afstoot.
Je voelt echt wel verschil maar het is te klein voor afstoting.
Dus de haken met magneten de voorkeur!!!!!!
Sorry voor de mislukte opstelling
Blijf niet veel over.Brrrrrrrrrrrrrrrrr
Gr. Van. Fam. Van. Gent. :D :D

Heer van Gent,

leuk dat u het heeft willen proberen.
Dat het niet direct lukt betkend niet dat het idee niet goed is, misschien vraagt het wat aanpassing of aanvulling. Zoals ik begrijp heeft u een spoeltje uit een relaitje gebruikt. Misschien is deze niet krachtig genoeg?

Juist het bewandelen van onbekende wegen lijd soms tot ontdekkingen waar niemand aan had gedacht.

Dus: uw moeite is niet voor niets geweest. Misschien heeft u met uw idee anderen op het juiste spoor gezet.

Huub, we blijven voor je denken.

Wim

@wimg
Dat is dus ook zo niet krachtig genoeg. :evil:
En daarom naar mijn mening: wordt alles te groot voor de model bouw.
Werken doet het wel hoor, maar ik denk als dat je ergens in de buurt komt van zo.n Bendix spoel van een starter van een motor. :P
Want als je met een duwbak de hoek om wil komt er toch wel wat kracht op hoor hetzij [sb ]of[ bb] :?:
Zal er toch naar wat anders moeten worden gezocht he.
Maar ja hij blijft nog een poosje weg hoor 25.. 01 2006.
Als ik nog wat te weet komt horen jullie het wel hoor :!:
Je weet immers nooit hoe een koe een haas vangt he :D :D

Hallo meneer F van Gent
U weet toch hoe een koe een haas vangt? :lol: :lol:
Of moet ik het hier even uitleggen!
Het is heel eenvoudig.
De koe verstopt zich achter een paar grassprietjes.
Wacht tot de haas langs komt.
Dan springt de koe achter de grassprietjes vandaan.
En roept BOEEEEEEE de haas schrikt zich rot
Hij stopt van schrik de koe pik hem op en zeg.
Haas ik heb je. :rolling: :rolling: :rolling:
Zie je wel hoe eenvoudig dat was.
Groetjes Nick
:music: :bye: :bye:

Redcheesehead :oops:
Toen je dit schreef was je je huis zeker aan het inwijden.
Het leek wel feest daar maar geniet ervan he. :D :D

Hallo meneer F van Gent
Ja dat heb ik vandaag gedaan
Ik heb hier in England ook nog een extra cadeautje gekregen
na de brand
een modelbouw fabriekje hier stuur me een completebouw kit
toe volgende week helemaal voor nikt njet noppes.
Het is een model van de scheepswerf Damen
De DMS Sparrow
Alles zit er bij behalve natuurlijk de zend apparatuur.
Maar de motoren en beslag zet
De hele mikmak.
Dus toch nog een happy xrmas voor mij.:lol: :lol:
Groetjes Nick :proost: :bye: :bye:

:worship: :worship:
DANK U WEL :worship: :proost:
Ik wacht nu met vol verwachting op meneer de postman volgende week. :thumbsup: :music: :rolling:
Ik laat u weten wanneer de postman zijn pakketje heb afgelevert
En als u me dan kunt helpen om op een goede manier
foto's op dit forum te zetten dan
Maak ik er een mooi verslag van.
Groetjes Nick :lol: :bye: :bye:

@Nick,
Als je dan een hele snelle bouwer bent, is ze misschien nog klaar voor de werkschependag?

Succes met de bouw Nick,

@dhr van Gent,
De maat van de electromagneet zou inderdaad wel eens een probleem kunnen gaan worden.
Maar niet getreurd. Zoals gezegd hebben we nog een paar dagen voor Huub terug is, dus:

@allen,

Brainstormen!
:wink:

Wim

Hallo allemaal

Hier ben ik dan weer, eindelijk weer thuis. Ik heb julie denkwerk bekeken en er zitten goeie ideeen tussen. Maar wat ik tot nu toe gezien hebt vindt ik met de haakjes nog het beste. En om de duwboot te koppellen ga ik met servo's werken. Want er komt een gleuf in de duwpaal waar ik zo met de boot op de bak vaar. En op de bak staan 2 servo's met een T stuk die staat dan vertiecaal en als ik de servo's horizontaal zet zit hij ook vast .En dan kan ik met lege en geladen bakken varen. Als ik met de haken neem moeten de bakken even diep liggen. Maar zover ben ik nog niet. Ik moet de bakken nog maken, en dat wordt pas als het warmer wordt. In iedergeval bedankt voor denken. Maar ideen zijn nog altijd welkom

Huub,

de bakken hoeven niet even diep te liggen hoor!

Wanneer je de vangpaal op de bak lang genoeg maakt, heb je dit niet: de paal moet dan zo lang zijn dat deze zowel in de geladen als in de onbeladen diepte nog bij de haak kan.

Je oplossing met de (vertikale) T zou los kunnen gaan bij vertikale bewegingen van de bak en de duwboot.

Wim

Moge Wim

Dat T stuk komt in een gluef met 2 plaatjes dat die daar achter blijf steken. Dat heb ik bij iemand al gezien. Dat werkte perfect. Alleen hij dat op de boot geplaatst. En dat vond ik niks. Maar het idee wel.

Huub,

Ik kan je oplossing niet helemaal goed voor ogen krijgen. Kun je een plaatje maken of zoeits?
Misschien dat ik het dan inzie?

Wim

Back