HPI Trophy Buggy /Truggy Flux topic

Dat klopt Iwan :). Echter is een tandje lager op je spur minder belastend dan een tandje omhoog op je pinion. Echter gaat de snelheid ook minder omhoog zodra er een tandje minder op de spur zit t.o.v. een tandje meer op de pinion.
 
Klopt helemaal wat Wondertiger zegt. Je kan het in een rekensommetje ook zien.

Deel het aantal tanden van je spur met het aantal tanden van je pinion en je ziet wat de overbrengingsverhouding is. Hoe lager die verhouding, hoe zwaarder voor de motor. Als je dat berekent met 1 tand meer op pinion of 1 tand minder op spur zul je zien dat de verandering van 1 tand minder op spur minder drastisch is dan 1 tand meer op pinion.
 
Precies, omdat er een groter aantal tanden op je spur zit is die verhouding anders.

Ik heb de regelaar gecalibreerd... Kolere!!!!!!! (sorry voor het taalgebruik)
Wat een verschil.
Ik kon de 5S er direct uithalen, ging wel erg hard.
De 4S voldoet nu prima, kan misschien zelfs weer terug naar 15T pinion.
Nooit geweten dat dat zo'n verschil kon maken.

Zo zie je dat je na de 40 ook nog genoeg kan leren;)

Nogmaals bedankt voor jullie hulp.
 
Ik wou je net de handleiding gaan sturen:P. maar zo te zien is het je al gelukt. Veel succes met de motorcombo! Ik heb mijn motor helaas net opgeblazen(Trackstar 1900kv). Dus ga ook maar eens kijken naar een andere combo.
 
Nadat ik de Yuki model set heb gecalibreerd ben ik erg tevreden over de werking.
vond de prijs ook wel te doen.
Ik heb hem nog niet op 6S geprobeerd, 5S was al een beetje aan de snelle kant.
er is ook een versie met een 2250KV motor en een 160Amp regelaar.
wellicht het overwegen waard.
 
Maandag was de nieuwe pinion binnen :D
20140605_154919.jpg

Gelijk opgezet en getest!!
Buggy Setup:
2200kv mamba monster + esc.
44t spur 25t pinion
4s 25c lipo
14cm Absima truggy wielen

Max snelheid 96kmph (gps)
Motor temp na 25 minuten 69graden

Volgende keer maar met kleinere bandjes testen
vond de motor en esc vrij snel warm worden.
Grtz
 
Gisteren een trophy buggy gekocht. Na vervangen van de middendiff tandwielen door hard stalen rijd hij als een zonnetje. Iemand misschien nog een regelaar te koop voor op de originele motor voor weinig?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
1016018_10151560840883881_1572134389_o.jpg


Gisteren heb deze mudguards op de Trophy truggy Flux gezet. Dit nadat ik van Zoetermeer meer dan een centimeter dikke koker van opgerold gras van de dogbones moest verwijderen.

Hey,

Kan jij mij een referentie geven voor die mud guards op je Trophy Flux Truggy ?
'k Zou er zelf ook willen plaatsen maar bij De Racing zijn er verschillende versies beschikbaar ? (Mud Guards)
Welke heb jij gekocht ?
En waar ?

Thx,

SoDa
 
op hol slaande Truggy

Hallo,

Ik ben sinds afgelopen zaterdag ook de bezitter van een trophy truggy flux. Gisteren heb ik helaas de schrik van mijn leven gehad. Nadat ik de transmitter uit deed, reed de wagen vol gas weg en reed tegen mijn schuttingdeur. De schade valt mee, maar ben ik hier erg van geschrokken. Ik neem aan dat het niet normaal is dat de auto volgas wegrijdt na het uitzetten van de transmitter. Ik heb het bind proces nu meerdere keren herhaalt, maar ook dit levert niets op. Weet iemand wat ik fout doe? Iets met de failsafe misschien? Heb ik ook al geprobeerd, maar dit staat vrij summier in de handleiding en ik weet niet of ik het goed doe. De transmitter komt trouwens niet eens overeen met de transmitter in de handleiding. Ik heb de HPI TF-11.
 
Ik ga denk ik voor iets kijken wat ook 6s aankan. Ik krijg van hobbyking in ieder geval een nieuwe motor! echter wel jammer dat met het demonstreren van het defect de regelaar het ook begaf.

Zelf had ik de Xerun 150a 2200kv set op het ook. dat moet de trophy wel vooruit blazen!
Zelf net een SkyRC Toro X8ST 1350kV binnen gekregen, deze was 53 euro met free shipping op Ebay. Binnen de week binnen, ik ben erg verrast.

Nog niet in staat geweest om deze aan te sluiten, hij is letterlijk net binnen gekomen. Hij draait soepel en ziet er redelijk degelijk uit. Het is een Truggy motor van 42mm x 74mm met sensor. Geen idee of je die nodig hebt.

http://stores.ebay.nl/Compass-Store/_i.html?_nkw=toro+x8&submit=Zoeken&_sid=212107468

De 1350kV is misschien wat laag, de 1550kV of wellicht 1700kV is misschien een betere keuze. Dat hangt er natuurlijk allemaal vanaf wat je in de truggy zoekt. Ik was van plan met Monster banden te gaan rijden, dan is de 1350kV zat. (~22.2V x 1350 ~= 30000+ toeren).

De Xerun 150A heb ik daar ook los besteld, deze zal dan wel deze week nog binnen komen.
 
Back
Top