HPI Trophy Buggy /Truggy Flux topic

Jammer dat je filmpje als private gemarkeerd is Jorrittb...

Ik heb de upgrade naar de Mamba Monster regelaar + motor vorig jaar gedaan en heb geen spijt. Ik heb een paar speedruns op 6S gedaan, haast onmogelijk het vermogen goed weg te zetten.
Ik rij met 4S 40C met de 18T pinion, dat bevalt me prima. Ik heb meer dan voldoende vermogen, het volledig vermogen geeft me een topsnelheid van >50 km/h op zand.
Het grote verschil zit vooral in het verhoogde koppel, de motor pakt veel makkelijker op, ik trek met 4S al rijdend nog wheelies.
Ik ben overtuigd van overcapaciteit, 6S is grappig maar 4S geeft meer controle en met de Mamba duidelijk meer vermogen dan met de stock motor/regelaar.
 
Als het goed is doet het filmpje het nu wel.

Maar je hebt dus 450 euro voor die motor betaald?

Ik vindt 50 km + erg langzaam klinken. Het is wat je wil natuurlijk, maar heb nog een thunder tiger en die gaat 100 + en das toch wel wat ik leuk vind.

Met de hpi motor in mijn Flux en aangepaste pin haalde ik 70 + en das toch wel t minimum lijkt mij.

Wat zijn jou beweegredenen om dan 4s te rijden. Ofwel hoe rijd je? Veel springen? Bashen? Of parcours zo snel mogelijk met bochten uitrijden.

Je zegt dat je het vermogen 6s niet goed wegzet, maar als je langzamer optrekt is je topsnelheid wel veel hoger toch?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Filmpje doet het, thanks :-)
It's not the fall that kills you... it's the sudden stop at the end :-)

Snel sneller snelst, ik heb gemerkt dat de snelheid waarmee het stuk gaat rechtevenredig is aan de snelheid waarmee de Trophy rijdt. Sterker nog, ik vermoed haast een logaritmische schaal... :-)

Ik bash, jump (vergelijkbaar met jouw filmpje), salto's en bashparcours waar het kan, offroad, heb voorkeur aan zand.

Heb 2 6S MM setjes opgereden op m'n E-Revo, het elektrische gedeelte bleef gewoon niet heel. Het was wel super dik, dat wel.
Met 4S blijven de motor en regelaar rond de 60 graden en blijft de boel goed heel.

50 km (GPS) op een kort los zand baantje vind ik geen slechte score, het is de wielspin die de topsnelheid in de weg zit, ook met de mashers eronder.

Ik zal zaterdag kijken of ik de dikke pinion kan plaatsen en zien hoe hard'ie loopt op een ruime zandvlakte op 4S voluit. Wil zelfs wel even kijken hoe snel dat gaat op 6S, ben wel benieuwd.

Op asfalt gaat het makkelijk boven de 100, maar heb dat nooit met de gps geklokt.

Ik rij meest op woensdagavond met een maat inde buurt van Delft, we kunnen afspreken, dan kun je het zelf zien/voelen...:D
 
Als je een goedkopere, goede motor zoekt, kun je ook eens kijken naar Hobbywing of Red Leopard motoren. Zeer goed spul en heel betaalbaar. De regelaars van Hobbywing zijn overigens ook heel goed.

Trouwens: 70+ het minimum... Het is toch een offroad wagen? Ik zou zeggen dat 70 km/uur het maximum is (en dan is 4s genoeg met een motor met kV-waarde rond de 2000). Zelfs als je op asfalt rijdt, is dit voor een offroad wagen erg snel. Of rijd je op grote open parkeerplaatsen?

Bovendien: veel mensen beweren wel dat hun auto meer dan 100 rijdt, maar hebben ze dat gemeten? Ik zie het zo vaak: mijn 1:8 auto's (zowel nitro als electro) rijden allemaal tussen de 60 en 70 max. (Onervaren?) mensen beweren zo vaak dat hun auto's veel harder rijden. En toch kunnen ze me niet bij houden... Bij mij in de buurt woont ook zo'n blaaskaak met een Slash die dacht dat zijn auto snel was...
 
Mijne THunder tiger rijd 100 + inderdaad op asfalt maar wel gps. Hijs zelfs met 90 een keer gecrashed met mijn iphone erin toen ik nog geen aparte gps meter had.

Madcow, waar ga je meestal in delft heen? Wel leuk om keertje te meeten!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Op 4s 20t pinion en 44spur heb ik de maximale snelh van 91km gps gemeten (10.5cm bandjes) daarna met 6s testen andere banden gezet (hpi phatlines) op 50% gas ontplofte mn 2voorbanden. 70km op de gps
 
Hallo alle Trophy liefhebbers, ik heb een vraag/uitdaging.

Ik heb een aantal dagen geleden een Yuki model Yakuza set in een Truggy gezet.
Specs: Regelaar 160 Amp, motor 2150KV.

Nu gaat de auto met een 4S net zo snel als met de stock motor op 3S !!???
Ik heb de pinion al vervangen door een 18T, dat geeft al een kleine verbetering.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Groeten,

Iwan.

PS: ik heb 2 truggy's dus kan het verschil direct zien.
 
Waarschijnlijk heeft nieuwe set minder kv, meestal zorgt hoger kv voor hogere topsnelheid. Je kunt wel hoger vertanden

De orginele motor is 1950kv. Deze is dus 200 meer.

Ik denk dat je even de regelaar moet nalopen met de programmeerkaart. Ik heb zelf de rebranded versie van deze regelaar.(HK 150A) en die stond standaard op throttle rate van 50%.
 
Ik weet niet wat voor zender je hebt, maar kijk even na of EPA's op de zender ook voluit staan.
En inderdaad even kijken naar de ESC, wat Paul ook al zegt.
 
Bedankt voor jullie tips.
Heb inmiddels alles nagekeken en een 18T Pinion erop gezet.
Volgens de leverancier is het een hoog koppel motor en moet ik vooral de vertanding aanpassen.
Maar met dit pinion loopt hij nogsteeds minder snel.
Om het zelfde te hebben wat mijn orginele set doet op 4s, moet ik met deze op 5s rijden?!
Ik ben een beetje huiverig om een nog groter pinion te gebruiken ivm de warmte ontwikkeling.

Calibreren van de set, hoe doe ik dat?
 
Staat in de handleiding welke handelingen je moet verrichten.

Zorg er eerst voor dat alle throttle epa's maximaal staan en de throttle trim op 0. Daarna ga je pas calibreren.
 
Bedoel je calibreren van de zender/ontvanger?

Ik heb een Spektrum DX4S met een AVC module, SRS4210.
Die moest ik al standaard calibreren voor gebruik.
Er zat in de set een SR410 bij, geen verschil in snelheid en acceleratie.
 
Nee je regelaar. Voordat je de regelaar calibreerd eerst de epa's afstellen. Als je de handleiding van dd regelaar had gelezen wist je dit allemaal al ;)
 
Kun je niet een kleinere spurgear erop zetten? Die van de buggy bijvoorbeeld
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top