ligt eraan wat je ermee wilt doen joram, zo'n schakelding daar schakel je je zot op zeker als hij begrensd is.
scooters hebben een vario en dat rijd fijner begrensd, onbegrensd eigenlijk ook omdat je gewoon gas moet geven.
nadeel aan scooters is het onderhoud v/d vario, bij een schakelbrommer moet je de versnellingen niet om de X aantal tijd vervangen zoals de gewichtjes/riem/poelies van een scooter.
een yamaha earox is wel een interesantere scooter als je van plan bent het een en het ander te veranderen en/of op te fokken in tegenstelling tot de peugeot...
bij de aerox hangt er een horizontaal minarelli blokje onder met onderdelen die door ducati zijn ontworpen, een echt opfok blokje waar je veel tuning voor kunt krijgen al dan niet qua vermogen of uitzicht.
bij de peugeot vind je bijna noppes tov de yamaha maar de peugeot heeft een betere vario die onderhoudsvriendelijker is en indien hij opgefokt gaat worden is deze vario beter als die van de yamaha, bij die minarelli blokjes moet je meteen een andere vario monteren als het wat pk's begint te krijgen.
nog één ding, als je begrensd met een scooter rijd dan slijt de vario niet zo snel en heb je er héél lang plezier van, zie warmte slijtage bij onze Rc's dat is ongeveer hetzelfde...
voila, ik hoop dat ik je hiermee wat hebh kunnen bijleren om je nieuwe aanwinst beter te helpen kiezen
