HPI Savage X FLM brushless conversion

Hadden ze alleen een bezemsteel als stuur? De rest ziet er wel OK uit, maar dat stuur is net de bezem van Hetty de Heks....
 
:bad-words::bad-words:

Hoe haal je het in je bolle hoofd:lol:

Deze is al mooi genoeg getuned, kost me alelen maar meer geld,haha:)

Greetz,
Joram
 
Gnegne...Hoe een "master" RC topic kan veranderen in gebrabbel over scooters...

Tja..En dan doe ik ook maar mee. Vind de Peugeot wel mooi. Ligt aan de lijnen. Misschien ook aan de kleur (ben wel van het blauw) Heeft wel wat!

Owja..Standard is not an option..toch...Treiter..Treiter..
 
Ik ga bijna 100% zeker voor de peugeot speedfighter2:D

Nu alleen nog ffkes examen halen, ik moet ervoor spijbelen om hem te doen:confused:

Het is namelijk s'ochtends al om 9 uur, en dan heb ik school:p

Greetz,
Joram
 
ik doe effe mee .
die orion dat is een 4takt toch????
buitenkanten boeien mij niet, het blokje daarintegen vind ik wel interessant.
groeten wiebe.

als dit mensen aanspreekt moeten we maar een draadje beginnen in het non modelbouw cafe.
maar dat kan nog wel effe wachten.
 
ligt eraan wat je ermee wilt doen joram, zo'n schakelding daar schakel je je zot op zeker als hij begrensd is.

scooters hebben een vario en dat rijd fijner begrensd, onbegrensd eigenlijk ook omdat je gewoon gas moet geven.
nadeel aan scooters is het onderhoud v/d vario, bij een schakelbrommer moet je de versnellingen niet om de X aantal tijd vervangen zoals de gewichtjes/riem/poelies van een scooter.

een yamaha earox is wel een interesantere scooter als je van plan bent het een en het ander te veranderen en/of op te fokken in tegenstelling tot de peugeot...

bij de aerox hangt er een horizontaal minarelli blokje onder met onderdelen die door ducati zijn ontworpen, een echt opfok blokje waar je veel tuning voor kunt krijgen al dan niet qua vermogen of uitzicht.

bij de peugeot vind je bijna noppes tov de yamaha maar de peugeot heeft een betere vario die onderhoudsvriendelijker is en indien hij opgefokt gaat worden is deze vario beter als die van de yamaha, bij die minarelli blokjes moet je meteen een andere vario monteren als het wat pk's begint te krijgen.

nog één ding, als je begrensd met een scooter rijd dan slijt de vario niet zo snel en heb je er héél lang plezier van, zie warmte slijtage bij onze Rc's dat is ongeveer hetzelfde...


voila, ik hoop dat ik je hiermee wat hebh kunnen bijleren om je nieuwe aanwinst beter te helpen kiezen;)
 
Joram zal vast nog wel 10 verschillende brommers zeker gaan kopen.Dan gaat hij hem helemaal ombouwen,en naa lange tijd is hij dan eindelijk rijklaar.Dan komt hij er achter dat hij toch wat anders wilt en verkoopt hij hem in onderdelen :)
 
Ja, die orion is 4-takt. Op zich wel leuke blokjes. Maar veel vermogen krijg je niet uit zo'n 50cc. Je zit veel meer beperkt qua toeren. Tenzij je een blokje van deze op de kop kan tikken. 50cc 4klepper. Dat bolt standaard lekker vlot. Ik dacht ooit ergens eens 18.000 tpm te hebben gelezen. Da's niet mis :p
 
Je blijft ana het schakelen met begrenser, lijkt me best wel irritand....

Haha Kevin, dat gaat echt niet gebeuren. Ik laat me goed voorlichten over de Aerox en de speedfighter. Maar wat jeaneke zegt over de Peugeot qua motor is wel leuk om te hore.

Optisch ga ik er niks aan veranderen, ding ziet er zo al top uit:)

Ik wil er wel een keer een stage 6 uitlaat onder hangen ofso, maar met de speedfighter kan je dus wel wat motorisch nog sleutelen??

IIG moet hij nog wettelijk toegestaan zijn, wil geen boetes krijgen....

Greetz,
Joram
 
Imho zijn Speedfights een pain in the ass om aan te sleutelen.

Heb zelf een Pegeut Puch (scooter vorm) en twee Malaguti Phantom F12's gehad. De Puch had ik opgeknapt en 2 weken nadat ik 16 was verkocht omdat ik voornamelijk op mijn Malaguti (die ik ook opgeknapt had) reed.

Als vario MOET je voor de Doppler S3R gaan. Deze werkt met gewichten die je vast schroeft i.p.v. losse rol gewichtjes. Heb er destijds 100eu voor betaald maar zou het zo weer doen. Nooit geen terugval of onderhoud meer maar als een speer naar de top, heerlijk.

ps. Had wel 70cc, Ginanelli (naam vergeten) broetjes van de toen net illegaal wordende Nardo, 17,5mm cab, Doppler vario, een vage racekoppeling zonder trekveren maar met schroeven, kevlar vsnaar oid .. vanalles iig. Nog nooit gezien maar welkte super :P. Mijn scooter was eigenlijk onderhoudsvrij.

ps. De scooters van tegenwoordig zijn echt lijp trouwens. Als je zelf eenmaal auto rijd zie je pas hoe gevaarlijk het wel niet is. Achteraf kijkend mag ik blij zijn dat ik nog leef....
 
Ik heb zelf een schakelbrommer (yamha tzr) en vind het schakelen niet zo heel erg. Ja je moet het wel doen maar dat is ook het leuke:). Heb ook een paar keer op de scooter van mn zusje gereden maar het is toch anders. Op een schakelbrommer ben je meer 1 met dat ding, je hebt wat tussen je benen zitten wat me een ''veiliger'' gevoel geeft. Maar dat neemt niet weg dat een scooter ook lekker rijd maar dit is mijn mening:)
 
Ach, Joram, bij mijn scooter was 'Standard not an option' en dit krijg je er dan van:

kymco.jpg


kymco4.jpg


Het was (ooit) een Kymco KB50. Loopt iets van 120 ofzo, hij is nogal opgevoerd. 92cc en 28mm carb, race -krukas, -koppelingen, -tandwielen, -ontsteking, -membraan, -uitlaat en ga zo maar door. Bijna alles is van Polini behalve de krukas (greencam) en uitlaat (Leovince). De cilinder is gietijzer , uitgehoond en een nicalsil wandje erin. Zuiger is een gesmeed exemplaar van Mahle..... benzine tank is een fles van een 6kg poederblusser
 
Nou ik heb de Savox motor overgekocht maar de motor word erg heet, snap er niets van.
Mijn truggy is lichter en ik ben 15/62 vertand dus ben niet over-geared.

Ik ga Savox een mailtje sturen want ik brand mn handen er aan zo heet word ie
 
Nou ik heb de Savox motor overgekocht maar de motor word erg heet, snap er niets van.
Mijn truggy is lichter en ik ben 15/62 vertand dus ben niet over-geared.

Ik ga Savox een mailtje sturen want ik brand mn handen er aan zo heet word ie

Vind je het gek? Die motor is best goedkoop, dus dat betekend automatisch dat ze ergens op bespaard moeten hebben..
 
Back
Top