HPI Savage X FLM brushless conversion

Zo, het is weer tijd voor een update na een afwezigheid van 4 weken, NIET?

Mijn body was af en hierbij dus wat foto's om jullie te laten kwijlen:lol:

s7300042iz9.jpg

s7300043cw2.jpg

s7300044vw5.jpg

s7300045wc4.jpg

s7300046px3.jpg

s7300048jp0.jpg

s7300051ed3.jpg

s7300053mt0.jpg

s7300054ju6.jpg

s7300056hh9.jpg

s7300057os6.jpg

s7300061zp8.jpg

s7300062je0.jpg

Greetz,
Joram

Hierbij dus de foto's bij mij. De body zit nog niet helemaal op de goede hoogte, hij komt nog een tikkie lager omdat de bodypost gaten er nog niet in zitten...

Ik heb ook van groen plexiglas een servo/ontvangermount gemaakt. Ik ga namelijk een Hitec Big-scale servo als stuurservo gebruiken(24.5kg) :-o

Dat past dus neit in de normale mount dus zelf wat gebrouwt. Ook zit de ontvanger nu beter want eeder zat de antenne draad nogal dicht op de mount(alu)

img0736tt0.jpg

img0737jb5.jpg

img0738wu8.jpg

img0739vk6.jpg

img0740fp0.jpg

img0741wl7.jpg

img0742qf0.jpg

img0743nb1.jpg

img0744xe6.jpg

img0745hl8.jpg

img0746ft8.jpg

Greetz,
Joram

Hahaha,

Alleen de ophanging en aandrijfgedeelte is nog origineel ongeveer.
Maar vind hem wel véél mooier dan een gewone savage:lol:

Greetz,
Joram

Effe een vraagje, misschien heb je het al gezien, maar k ga mijn MT2 ombouwen naar elektro.
Gebruik jij een 540 size motor? Zoja wat voor pinion?
Mijn pinions zijn namelijk te fijn vertand.

Alvast bedankt, Niels.

Heb het gelezen jah..
Ik gebruik mod1 pinions, en ik gebruik wel 540 motoren maar die zijn wel een stuk langer dan gewone maat...

Ik bestel in amerika binnekort weer pinions, misschien wil je meebestellen?

Greetz,
Joram

Passen deze op de standaard 540 size as?
En wat moeten ze kosten?
Heb je misschien msn, dat praat wat makkelijker?

Heb het gelezen jah..
Ik gebruik mod1 pinions, en ik gebruik wel 540 motoren maar die zijn wel een stuk langer dan gewone maat...

Ik bestel in amerika binnekort weer pinions, misschien wil je meebestellen?

Greetz,
Joram

he, Joram
waar wil die pinions gaan bestellen, bij rc-monster.com?
gr, Stijn

Zo, heb vandaag even een motorkoeler in elkaar geknutseld:
img0779jl8.jpg

Hopelijk koelt hij de motor goed, mijn videokaart heeft hij eerder 10 graden koeler gekregen :D

Greetz,
Joram

is dat wel goed zo zonder een bescherming errond ?

en waar tak je de stroom af voor die ventilator ?

ikhad zelf gedacht 2 kleine ventilators te monteren voor de regelaar en motor als ik mijn brushless project kan verder zetten...

ps : ik las net op de site van kershaw waar ik men ombouwset heb besteld dat de leveringen lang duren vanwege zijn werk, ik had beter meteen ook zo'n FLM chassis besteld:(

is dat wel goed zo zonder een bescherming errond ?

en waar tak je de stroom af voor die ventilator ?

ikhad zelf gedacht 2 kleine ventilators te monteren voor de regelaar en motor als ik mijn brushless project kan verder zetten...

ps : ik las net op de site van kershaw waar ik men ombouwset heb besteld dat de leveringen lang duren vanwege zijn werk, ik had beter meteen ook zo'n FLM chassis besteld:(

hij haalt de stroom denk ik uit zijn BEC ingang van zijn ontvanger.. Lijkt mij ;) en in jou geval kan je dan son Y kabel gebruiken ( of heet dat niet zo ? ) en dan kan je 2 fan's aansluiten ;)

Veder Super project Joram

Edit :

TC51516.jpg

Y-Adaptor om b.v. 2 servo's of een servo en een Idle Glow op één en hetzelfde kanaal aan te sluiten, of om een aftakking van je ontvanger te halen voor bv de stroom voorziening van een lampen set. Universeel voor vrijwel alle merken servos & ontvangers

Aritkel nr : TC51516 ( op Pkracing)
Prijs : € 4.95
Naam : Y CABLE UNIVERSAL

Edit2 :

maar dan moet je servo stekkertjes aan je fan maken ;)
daar hebben we ook wat voor :P

servoplug.jpg

Ontvanger aansluit stekker set Graupner met losse pins, om zelf aan een snoertje te monteren

Artikel Nr : PK100312 ( op pk )
Prijs : € 4.55
Naam : Servo Plug set Accoms/Graupner/Hitec

Veel suc6 er mee ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
hij haalt de stroom denk ik uit zijn BEC ingang van zijn ontvanger.. Lijkt mij ;) en in jou geval kan je dan son Y kabel gebruiken ( of heet dat niet zo ? ) en dan kan je 2 fan's aansluiten ;)

Veder Super project Joram

Moet je dan geen rekening houden met amperes enz. als je van de BEC 'aftapt' ?
ik ben geen expert hierin en ben nog maar recent bezig met het 'brushless gedoe' dus excuseer mij als ik als een noob klink:oops:

en ik ben van plan om met een aparte ontvanger accu te gaan rijden en daar dan de ventilators op aan te sluiten en dat kan idd met een Y kabel(die ik hier nog ergens heb liggen:D)

Moet je dan geen rekening houden met amperes enz. als je van de BEC 'aftapt' ?
ik ben geen expert hierin en ben nog maar recent bezig met het 'brushless gedoe' dus excuseer mij als ik als een noob klink:oops:

en ik ben van plan om met een aparte ontvanger accu te gaan rijden en daar dan de ventilators op aan te sluiten en dat kan idd met een Y kabel(die ik hier nog ergens heb liggen:D)

Zie even de nieuwe Edit..

Was nog niet klaar:P

Edit:

ahah dat was ik ook helemaal vergeten..
maar dan vraag ik me van wat joram heeft gedaan... want een fan uit een video kaart werkt op 12 V Maar volgens mij gaat hij op 7,4 V rijden .. dus dan heb je al bijna 4 V te weinig dus dat zal denk ik niet lukken dan ;)

je zou moeten gaan kijken of je bijv losse novak fan's kan kopen.. dat zou wel gaan lukken

Laatst bewerkt door een moderator:
Ika haal de stroom weg van de ontvanger. Ik zet op Y-kabels de verlichting en de fan.

Mara heb nu ffkes geen tijd om verder uit te lichten, moet werken:p

Greetz,
Joram

Ika haal de stroom weg van de ontvanger. Ik zet op Y-kabels de verlichting en de fan.

Mara heb nu ffkes geen tijd om verder uit te lichten, moet werken:p

Greetz,
Joram

jij zegt dat je op 5s lipo's gaat rijden :O

dat is 18,5 V totaal..

Dan zou ik ook maar een ontvormer naar 12 V er tussen zetten.. want knallen de fonken er van en kan je na elke keer rijden een nieuwe Fan er op zetten ..

Ik vraag het me af of het kan.. Maar hoop het wel

Veel suc6

Die fan zal wel goed gaan. (hij word aangesloten op de ontvanger,.. welke dan 6V heeft, of wat er dan ook uit de ESC komt om de ontvanger te voeden ) en ja, de ventilator krijgt dan een lagere spanning binnen als de 12v, maar dan draait hij alleen maar langzamer. :) Ik zie zo geen problemen om eerlijk te zijn.

op zich ook wel een leuk project. niet helemaal mijn smaak, mja, dat hou je toch van andere mensen. :)

Back