Hoe vaak ben jij al gecrashed??

@brutus:

dat met snel reparatie enzv. dat willen we toch niet hooren,
liefer:
zo'n onzin domme fout, kan ik dat filmpje niet nog een keer terug draaien..

wij weten, dat we kunnen vliegen,
en soms wil ik graag dat kapotte spul verstoppen en niemand laten zien,

maar toch,

vanavond .. nu .. gaat T Rex 251 (zo heb ik hem genoemt) naar buiten,

leez je tot 23 uur niks is het goed gegaan.

Uwe
 
Hmm nu toch al een paar keer de mcpx gebrickt :(

Schade blijft redelijk beperkt tot beschadigde blades (een is er geknakt) en tot twee keer aan toe een kapotte hoofdas.. Inmiddels is het onderstel ook gebroken.

Al met al vallen de kosten reuze mee en is het vermaak des te groter. Blijft een kek dingetje om even een stapje verder mee te gaan./
 
een keer (meer),

mooi die figur van M oeffenen en hij gaat achter over,
draaien durte te lang, bang
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
een keer (meer),

mooi die figur van M oeffenen en hij gaat achter over,
draaien durte te lang, bang
OOK serieus wat ?! :lol:
Ik ben echt iemand die het haat wanneer iemand mensen op hun Nederlands wijzen,
maar NU is het toch echt ook voor mij aba cadabra :(

Groet, Ray.........
 
heb het al elders gepost, maar voor dit topic:

was vanochtend met m'n Neonblaze Se op het veld.
tijdens het oefenen van inverted hooveren hield de main motor ermee op...
resultaat:
full


kapot:
de motor
Tailboom
tailmotor mount
hoofdrotor tandwiel
alle drie de servo's
canopy
hoofdrotor as
feathering shaft (moet het nog precies controleren)
main blades
tail fin

groet,
Hoogvlieger
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vlieg zelf al een tijdje met een Walkera HM-UFLY rond.
Swash servo's waren nog originieel Walkera.
Had al zo'n voorgevoel, maar door gemakzucht steeds maar uitgesteld om die servo's op voorhand te vervangen.Toestel vloog tenslotte super goed.
Totdat ik van de week weer aan het rondvliegen ben en plots de heli naar rechts bankt.
Crasht ook nog eens op het asfalt tussen de 2 groene grasstroken in.Klote.
Bleek de Aileron servo spontaan dood te zijn gegaan tijdens het vluchtje.
Eigen schuld dikke bult.
Had gewoon die servo's moeten vervangen.

Heb er nu veel betere Swash servo's ingezet en had al een Align DS420 rudder servo op de staart zitten.
Toestel vliegt inmiddels weer na een aantal parts vervangen te hebben zoals hoofdas en tanwielen. Ben zeer content met deze eenvoudige FP machine.
Met windstil weer is deze HM-UFLY een zaligheid om mee te vliegen en ze doet wat ze doen moet zonder te morren.
Vr Gr E
 
OOK serieus wat ?! :lol:
Ik ben echt iemand die het haat wanneer iemand mensen op hun Nederlands wijzen,
maar NU is het toch echt ook voor mij aba cadabra :(

Groet, Ray.........


Simpel: Uwe was het M hover figuur aan het vliegen, heli kwam achterover zetten, de correctie om de heli te recoveren duurde te lang en knuffelde vervolgens moeder aarde ;)
 
Simpel: Uwe was het M hover figuur aan het vliegen, heli kwam achterover zetten, de correctie om de heli te recoveren duurde te lang en knuffelde vervolgens moeder aarde ;)


Bedankt voor translation,
ja ik vloog dat eene hoekje van de M veel te veel links van me weg,
en 'n beetje wind heeft de rest gedaan, om de orientatie te verliezen,
Schade: wat duur is, is de hekservo, elevator servo canoby, en die canoby houders zijn weggeschuurt, dus heele metal main shaft bear ( zo heet dat ding) vervangen (15 € extra).
 
@jonkje:

futaba 9257 hekservo rond de 80 € helaas ..
en die M servos swash 35 €
maar in combinatie met een GY 401 super goed dat hek,
goed is, dat hij veel is gevlogen in 3 jaren,
en nu ma' 'n stommer crash

niet uitgerust, wind, bla bla

en, voor jou sterkte,

heb al wat geschreven in dagelijkse heli ...
 
Had ik gelezen kerel, dank je wel :)

Als dat soort servo's sneuvelen worden 450 size crashes opeens prijzig. Weet er helaas alles van toen vorig jaar mn 450 size MD500 met 5 blads kop total loss ging... ruim 200 euro schade :(
 
Uwe's T Rex 450 sport vliegt weer,
heb het op dagelijkse helibeslommering geplaatst,
voor alle anderen s6
 
Errr niet zo zeer gecrasht na ja toch wel eigenlijk,
maar mijn Blade MSR ligt boven op een dak van het gebouw van de buren :p

Ik ging ff kijken hoe snel ik omhoog kon , nou best wel hoog verloor het contact (denk ook een windvlaag ,
ook al was het redelijk windstil) met de heli een momentje :oops:
ik heb geen flauw idee hoe ik die er vanaf ga krijgen ?!

ik heb ook altijd dit soort vage dingen......

Dus als U er nog een te koop heeft :help:
zal zo wel ff een gevraagd thread maken........

Nou Crash groeten , Ray........
 
ik heb een 2dehands esky belt cp gekocht en hem even gehooverd, een beetje zijwaarts gegeven maar mijn gryo stond af en patat...
 
@microvlieger
je gaat toch de heli van het dak halen i.p.v. een nieuwe kopen !!
 
Laatst bewerkt:
ik heb een 2dehands esky belt cp gekocht en hem even gehooverd, een beetje zijwaarts gegeven maar mijn gryo stond af en patat...

kijk op dit forum, of iemand in de buurt is met een heli,
hij zal je snell laten zien, hoe zo'n ding werkt,
dan kan je oeffenen en hebbt meer plezier
als een keer de lucht in en ..patat
 
@microvlieger
je gaat toch de heli van het dak halen i.p.v. een nieuwe kopen !!
Ik zal morgen ff een foto maken ;)
het is een vreemd schuin dak met daarop weer een schuin gedeelte (hoopte ook dat ie er gewoon vanaf zou rollen) ,

ik zal een behoorlijke ladder nodig hebben ,
maar ik ga natuurlijk mijn best doen , hoop niet op rot weer vannacht :(
 
Ik zal morgen ff een foto maken ;)
het is een vreemd schuin dak met daarop weer een schuin gedeelte (hoopte ook dat ie er gewoon vanaf zou rollen) ,

ik zal een behoorlijke ladder nodig hebben ,
maar ik ga natuurlijk mijn best doen , hoop niet op rot weer vannacht :(

kom,kom Zwarte piet kan het ook:p:p dus waarom jij niet

S6


Jeroen
 
Watte? zelfs Sinterklaas en zijn paard.... laat de Arbo-dienst en de PvdD het maar niet horen....

Groet, Bert
 
Back
Top