Hey Franck,
Leuk dat je even reageert, graag gedaan hoor van die PDF
Maar hoe kun je er nu voor zorgen dat hoog/laag klein is en rollen groot?
Ik heb een FX18 met 4 mixers, Ik gebruik nu alleen de XMIX, waar een servo als slave en de ander als master. De slave moet 100% mee gemixt worden anders krijg je dat de ene elevon meer uitslag heeft dan de ander. Ook moet de servo slag (SWEG) op beide kanalen gelijk zijn. Ik ben de hele zaterdagavond aan het programeren geweest maar kwam er eigenlijk niet uit..
Moet ik soms twee VMIX combineren? (Er zitten 3 VMIX-en in) waarbij de ene mixer servo 1 als master en de andere servo 2 als master gebruikt en dan hoog/laag zeg maar xx% mee laat doen?..Ik denk hier even schriftelijk hardop..
Hoog laag vind ik wel OK nu, volgas een looping van 3 meter doorsnee..da's wel kicken moet ik zeggen

, maar dat rollen mag van mij nog 2 of 3x zo snel, bij volle uitslagen.. met -80% expo is dat dan nog goed in de hand te houden.
Mechanisch gezien heb ik nog 3 gaatjes naar buiten op het sevo armpje,dus ik kan voorlopig nog "groeien". Electronisch kan ik hem nog 25% hoger zetten
Voor de video moet ik even een maatje charteren. Woensdagavond ga ik vliegen op de vliegclub, daar is vast wel iemand die mijn canon A70 even wil vasthouden
Verder vliegt ie echt prima hoor, met vol gas geven gaat ie alleen maar sneller en wil ie niet echt met zijn neus omhoog, motordomp is dus precies goed (iets minder dan 3.5 graad). Zoemers met vol gas op 30 cm hoogte zijn echt geweldig! Ik heb er ook al minuten mee op zijn kop gevlogen, ook 50 cm met kielvlakje over het gras heen.. KICKEN!
Dit terwijl ook het profiel helemaal niet meer MH60 is. Met het uitharden heb ik de ligger onder gewicht op de bouwplank gedrukt in plaats van met stukjes depron het profiel bij de neus ondersteund. Dit was voor mij de enige manier om het depron aan de bovenkant goed op de ribben te krijgen. Gevolg is wel dat de onderkant bijna vlak is geworden. Doet me nu meer denken aan eppler 205 (veel gebruikt voor 2 meter thermiekzwevers)
Geeft maar weer aan dat het profiel niet echt heel erg belangrijk is..
To be continued...
Marco