Zoals beloofd : tekst komt zo (en even een nieuw ftp programmatje installeren, de oude houdt er mee op)
Ailerons snijden onder een hoek uit 6mm depron plaat.
(ik ga er vanuit dat je snapt waarom dit onder een hoek moet)
Ik heb goede ervaringen met taps toelopende ailerons. Dit geeft een betere verhouding koorde/aileron dan rechte ailerons. Daar is een hele theorie over, ik heb in de praktijk ervaren dat dit ook beter vliegt. Taps vliegt echt beter dan recht.
Even proefpassen, bovekant tape van scharnier is geplakt. Plak de tape éérst op de vleugel en pas daarna de aileron. (in down positie tape op aileron drukken)
Breng de tape zonder spanning op (dus iets strak trekken en
opbrengen. daarna licht aandrukken. Niet erlangs strijken, daarmee breng je de tape onder spanning op en gaat je vleugel (of je ailerons)torderen (probeer maar es op een proefstukje)
Aan de onderkant van de aileron ook twee stukjes tape bevestigen (anders vlieger je roeren er uiteindelijk een keer af.
Als je 't allemaal nauwkeurig snijdt en plakt heb je twee gelijke roeren met gelijke uitslag
Nu houdt je de vleugel tegen het licht en teken je af waar de centre rib en de spar zich bevinden (zie stiftmarkering op vleugel)
Onderkant vleugel. Vóór de ligger komen luikjes voor de ontvanger en regelaar. Op de vleugel zie je de lokatie ligger en spar.
Snijdt een stukje uit de neus, zodat het gat voor het motorstokje vrijkomt
Even proefpassen stokje...
Past!
Gaatjes in bovenkant vleugel snijden voor servos. Gebruik je ongeveer 9 grams servos, maak deze gaten dan op 1/2 koorde.
Stop eerst de servodraad in de vleugel, doe dan wat smeltlijm op de onder- en zijkant van de servo. Let op dat de sevodraad niet ónder de servo geplakt wordt.
Even aandrukken, en adere servo ook plaatsen (op andere helft vleugel.)
De servosnoeren liggen nu in de vleugel, die halen we er later wel uit.