HMS Victory Corel 1:98

Schiet mij ineens iets te binnen;
Het lijkt er op dat je dus een geschilderde versie van de Victoty wilt hebben.
De uitvoering tijdens de slag bij Trafalgar, deze kleuren combinatie werd ook wel de "Nelson Chequer" genoemd.
Dat om omdat de romp met gesloten luiken op een schaakbord lijkt (geel met zwarte poortdeksels)
Dat houdt in dat er véél geschilderd moet worden:
Binnenverschansingen van de dekken: geel
Rolpaarden: geel
Masten: geel
Ra's: zwart
Romp onder de waterlijn: bekoperd (of eventueel koper geschilderd als koperen plaatjes te lastig is)
Geschutspoorten aan de binnenzijde rood, met rode sponningen
Boven de waterlijn: zwart en gele banden, waarbij de deksels van de geschutspoort luiken zwart aan de buitenzijde zijn en rood aan de binnenkant. (let dan op de juiste loop van die banden)
Berghouten: zwart.
Vwb het geel; oker geel van Admirality paints komt het dichtst in de buurt

Ik wil je niet ontmoedigen hoor;)

Hey Germt,

Bedankt voor het kleurenpaletinfo. Eigenlijk wilde ik helemaal niets schilderen. Maar toen ik in deze fase kwam aan de boeg zag ik veel onbehahandeld hout, veel onderdelen in dat geperst karton ( zoals bvb de geschutspoorten vooraan en de pilaren, de gele banden rechts en links,...) Daar kon ik dus niet anders dan die dingen gaan schilderen.....
Om eerlijk te zijn : die banden geel/zwart op de flanken vind ik absoluut niet mooi... Masten in het geel lijkt me lelijk ( persoonlijk he)De spiegel hetzelfde verhaal. Dat gaat niet mooi zijn ongeschilderd. Ik vraag me dus al een tijdje af hoever ik zal gaan in het schilderwerk. De spiegel kan ikn niet wit monteren he... Daar zie ik ook modellen veel geel gebruikt hebben...

Vinden jullie dat ik nu niet anders meer dan dan alles in kleur te gaan zetten?
Het is voor mij elke keer een toegeving om iets in kleur te zetten, behalve de zwarte gedeelten, zoals galjoen, de roosters nu, de valse kiel, ...... dat vind ik ok.

Moeilijk....

Ja, ziet er veel beter uit. Goed gedaan.
Maar is de opening voor de boegspriet nog dicht? Wanneer ga je die open maken zodat de boegspriet erin kan worden gestoken?
Jan Zwart

Prachtig gedaan Diederik. Ik heb het gevoel nog niet klaar te zijn voor zulke zaken met die inspiratie op te lossen. Maar het is zeker te onthouden.
Moeilijker is dat voor echt voorgevormde relingen zoals die gel dat ik gemaakt heb.
Alhoewel je me nu wel doet nadenken.
Het zwarte wil ik echt behouden, ik vind dat dat een bepaalde meerwaarde is en een extra dimensie geeft. Het zwart geeft een bepaalde diepte...
Maar het roer denk ik aan te pakken zoals jij gedaan hebt. Prachtig gedaan!

Voor mijn spiegel is het ook weer erg moeilijk dat te gaan scratchen, voor mij toch... Het materiaal daar nu is wel iets anders, voelt een beetje als een flexibel stuk plasticine, maar dan in een stevige vorm. Wit/grijzig van kleur.

Jan : dat gat moet NU open :) Was volgend stap op mijn plan. Ook dat was ik vorige keer vergeten. Waar zat ik die week met mijn gedachten? Denk dat ik te snel ben geweest, ik had enorm weinig tijd en wilde voortgaan....

Mijn volgende schip neem ik me nu voor : geen verf, behalve hier en daar mat zwart. Wat mij betreft is het gewoon véél mooier. Minder fake en minder knutseldoosachtig :)
Maar dan heb ik een zware aankoop te doen : een freesmachientje, een elektrisch figuurzaagje.

Berghouten: zwart.

Daar ben ik het niet helemaal eens met Germt (moet je wel wat lef voor hebben hoor:D)

De berghouten houden zich bij de Victory niet aan de geel/zwarte banden. Zie foto.

Groet, Paul
full

Laatst bewerkt door een moderator:
ik moet naar een spiegel zoals bovenstaande en heb daar volgende onderdelen voor :

kan dat heel makkelijk gaan doen, maar wil deze keer toch een iets hoger niveau gaan halen...
Tips zijn welkom... Met deze onderdelen zal ik moeten schilderen. Ik wil dat deze keer nog doen, maar toch zijn tips welkom : ideeen...

Uiterst handig; goed licht en een vergrootglas in het midden.
Ik gebruik er zelf ook een, en kan hem niet missen;)

Het is werkelijk een superhandige tool, ik merk het nu al! Bij het plaatsen van de laddertjes op de flank is het enorm handig!

Nu nog een betaalbare elektrische figuurzaag ( niet 160 euro zoals ik in de winkel zien liggen heb ) en ik ben helemaal gesteld.

Die elektrische figuurzaag Hans ??????

Ik laat Anja wel even naar die lamp kijken....misschien als ik me gedraag, krijg ik er ook wel 1.....

Bij de Action, en ook elders, hebben ze leesbrillen tot sterkte +3,0. Zo'n bril werkt bij mij prima als permanent vergrootglas op m'n neus.
Jan Zwart.

Back