Update 94
Deze week is er zichtbare voortgang te melden.
Ten eerste heb ik wat schade moeten repareren. De luikjes zijn best wel kwetsbaar, en als je er mee ergens achter blijft haken trek je het dus kapot. Maar alles is te repareren.
Foto: Reparatie van luik. Tijdens solderen het in de weg zittende ophaaltouw even naar rechts getrokken. Zo zit hij scheef, maar als het helemaal is opgetrokken valt het niet meer op.
Daarna heb ik de tweede dekbalk gemonteerd, de eerste met verlichting. En de twee luiken aan weerskanten voorzien van een ophaal takel, die aan de zijkant van de dekbalk vast zit.
Foto: Ophaal takel van het tweede luik aan stuurboord.
De voorste twee luiken zijn ook voorzien van een takel maar die loopt onder de dekbalk door en is daardoor moeilijk te zien. Ik denk dat dit ook zo niet hoort maar het kwam zo uit. Waarschijnlijk had hij beter aan de voorkant van de dekbalk bevestigd kunnen worden maar daar kon ik niet meer goed bij.
Het aanbrengen van tuigage op een model is een gefriemel met touwtjes, blokken en knoopjes. Ik kan u verzekeren dat het aanbrengen van zo'n luikentakel daar niet voor onderdoet.
Foto: De eerste twee dekbalken voorzien van ophaaltakels.
Foto: En ook de verlichting doet het.
Wordt vervolgd.