Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Dat met metaaldraad is een goede optie Bram. Nog beter is om dan het model niet "hard" te bakken maar een tussenweg te kiezen. Dat is even experimenteren met de baktijd met een proefstukje. Dan blijft de klei wel soepel te verwerken zonder week te worden. Als het dan klaar is kan het nog een tweede keer in de oven.Best goed gelukt idd. Best herkenbaar, zeker als het in een massa opgaat.
Fimo-klei is best mooi spul.
Mijn vriendin is eens begonnen aan bemanning voor mijn boot. Zij gebruikt aluminium-folie om eerst de grove vorm te maken en dan te bekleden met klei. Misschien helpt dat je tegen het inzakken. Of anders met metaaldraad eerst een 'skelet' maken.
Succes
De bemanning ziet er goed uit zeg! Prachtig gedaan. Te breed? Kennelijk zijn ze goed doorvoed.Deze week hebben weer een dertigtal zeelieden aangemonsterde.
Er staan er nu 50 op de rol.
![]()
Foto: 50 zeelieden voor de kaapstander.
Het lijkt er op dat ze iets te breed zijn want ik krijg er geen 10 aan één spaak. Maximaal een achttal.
Ik zal proberen de rest wat smaller te maken anders worden het er maar acht. Het zij zo.
Verder even gestopt met de mannenfabriek en weer wat met hout geknutseld. Weer enkele knieen aangebracht voor de dekbalken.
Ook de kleine kaapstander op het voordek gemaakt.
![]()
Foto: Kaapstander voor voordek.
Verder niet veel te melden.
Wordt vervolgd.