hms Diana, Engels Fregat uit 1794

ziet er mooi uit piet .

ik zelf zou ook niet weten waar elk plaatje thuis zou horen in myn verslagen.

grt timberwolf

Geschut en dekdetails topdek (achterschip),

enkele plaatjes van de vorderingen op het achterschip,

Vier caronades en vier 9-ponders staan al opgesteld en volledig getuigd.

Trapgat met daar achter de kaapstander (spil).

Zicht op het achterschip met oa. het sierlijke hekwerk wat achter de grotemast staat.

ongelooflijk... Zelden zo'n goed werk gezien!
Ik zit met een open mond te staren gewoon...
Eigenlijk stikjaloers....

gr

Dank voor de complimenten mannen!

Er komen nog vier 9-ponders op het achterschip, waarna dit (bewerkelijke) klusje is afgerond.
Daarna worden de spiegel en zijgallerijen voorzien van de nodige decoratie en het roer geplaatst.
De rusten worden pas afgewerkt met jufferblokken en puttingijzers als de ondermasten klaar zijn en in het schip geplaatst. Dit om de puttingijzers mooi uit te lijnen met de hoofdtouwen van het want.
p.s.
(Inmiddels zijn alle foto,s weer terug geplaatst in dit verslag. Daarbij als kanttekening dat er enkele foto,s weg zijn die door andere leden zijn geplaatst, die kan ik uiteraard niet terug halen.)

Laatst bewerkt:
Stuurwiel,
Het stuurwiel heeft een kabel (touw) gekregen welk aan weerszijde door een gat het dek in gaat.

Caldercraft zet het stuurwiel gewoon op het dek zonder kabeltje. Het ziet er zo echter (vind ik) wat reälistischer uit en wekt de suggestie dat de kabel verbonden is met de helmstok van het roer.

Enkele details,

kaapstander met luik en trapgat.

Het daglicht, beting voor de bezaanmast en het stuurwiel.

De klampen voor de tuigage tegen het hakkebord en op dek.

zeeeeer mooi piet ook het stuurwiel, ik had ook een stuurwiel op myn boot willen hebben maar werdt te klein 3 a 4 mm

Back