HMS Diana - Caldercraft model

Danish oil heb ik genoeg van staan. Spuitbus... is bij mij meestal geen succes. Ben snel te enthousiast waardoor verf of lak er snel afdruipt omdat ik teveel gebruik :-)
Glitsa zoeken we ook even op.
Dank voor de adviezen tot zover!
@piet ik meen me te herinneren dat jij de romp wel lichtjes gelakt hebt. Het rooster ook?
 
Terwijl ik aan het wachten ben op de onderdelen voor het galjoen ben ik het roer gaan bekoperen. Hij moet nog bevestigd, maar hieronder alvast een indruk.

EFBBE9D2-EBC0-401B-9761-D238D544D714.jpeg
3321F8F6-C1AD-42C7-A53A-18C0A19A87AC.jpeg
 
Inmiddels de pennen in de walmgaten gelijmd. Daarvoor moest ik in het koper gaatjes snijden ter geootte van de pennen. Op het koper plakken is geen succes en zou ook onvoldoende ruimte laten om zodadelijk de pennen in de gaten te doen.

de bovenste twee pennen moeten nog, maar die komen direct op het hout dus zijn eenvoudig.
4C0A84A8-E422-477F-B4CD-C89F0238BF13.jpeg
 

Bijlagen

  • 96B57727-7DEF-4322-9929-E27A701B28E6.jpeg
    96B57727-7DEF-4322-9929-E27A701B28E6.jpeg
    294,3 KB · Weergaven: 118
Alle pennen zijn bevestigd.
Wat ik alleen gek vond was dat de onderkant can het roer schuin omhoog liep. Daardoor kon ik met bekoperen ook niet eindigen met een heel plaatje. Volgens de tekening die was meegeleverd klopte de schuinte. In het boek anatomy of the ship loopt het roer echter recht door in lijn met de kiel. Persoonlijk leek me dat mooier. Daarom heb ik het roer iets verlengd met een klein driehoekje gezaagd van dezelfde dikte als het roer. Daarna kon er wel een heel koperplaatje op en loopt de onderkant gelijk met de kiel. Beter wat mij betreft.
039BECC1-6399-45B5-AF6D-1C79963EC7FD.jpeg

Op deze foto is de schuinte nog goed te zien
D8CEA7EE-5E60-4E96-BA6B-A9961923EC1D.jpeg

Het kleine driehoekje
E69D3405-632E-4796-B577-6AB3B104AE78.jpeg

Het eindresultaat
 
Back
Top