Hans Groenenberg
Forum veteraan
Mooi werk Piet! Ik weet het had ik eerder kunnen zeggen
. Maar uiteraard heb ik je zeker gevolgd.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ze krijgt mooie lijnen, Piet. En op die foto van achter: een mooie symmetrie.De bezaan mast is op kleur gebracht en in het model gelijmd.
Op het platform zijn 2 latten gelijmd van 2 x3mm (beschrijving doet 3 x 3mm, wat ik net iets te grof vind). Het zijn geen zalings, want dan zouden ze onder het platform moeten zitten, maar bedoeld om de touwen van het stengen want te spreiden. Tussen de latten de kalven om het schavielen van de hoofdtouwen tegen te gaan en 2 ringen, één onder het platform aan de achterkant (niet zichtbaar op de foto) en één achterkant ezelshoofd. De ringen zijn nog niet vast gelijmd omdat er later nog blokken aan komen.
Bekijk bijlage 518256
Aan de voet van de mast een ronde klamp, gemaakt van een stukje rondhout van 10 mm dik en voorzien van 3 nagels waarmee de klamp aan de mast zit (suggestief, want de klamp is ook verlijmd).
De klamp dient als steun voor de klauw van de bezaanboom,
Bekijk bijlage 518257
en met de 3 masten op lijn, lijkt het al heel wat....
Bekijk bijlage 518258
Een foto vanaf de achterkant ziet er naar tevredenheid uit, de masten zijn mooi uitgelijnd, misschien nog wat kleine correcties met de pardoens aan de top van de grote- en bezaan mast,
Bekijk bijlage 518261
Bedankt Jaap en nog Gefeliciteerd, ik zag dat je jarig was afgelopen weekPrachtig stukje touwwerk, het model komt nu echt tot leven.
Vriendelijke groet,
Jaap Smith
Een kleurtje dat moet wel Hans, want messing spanen dat kan uiteraard niet. Ik heb ze walnoot geschilderd en met een drupje slow-zap op de doften gelijmd;Dat zijn mooie spanen Piet. Daar ga je een kleurtje op geven?