HMS Agamemnon 1781 (Caldercraft 1:64)

• Topicstarter Topicstarter Germt
  • Startdatum Startdatum
netjes germt maar wat een scherpe boeg onderaan 8O kan me niet meer voorstellen dat ze zo scherp was .

Klopt Dirk, de meester scheepsbouwer, Henry Adams, bouwde in Bucklers Hard niet alleen de HMS Agamemnon, maar ook de HMS Euryalus en de HMS Swiftsure.
Deze schepen werden aan de hand van het ontwerp van de scheeps architect Sir Anthony Deane gebouwd.
Hij Bouwde de schepen met een íets scherpere boeg voor meer snelheid:cool:
Vandaar de uitspraak van Nelson, dat hij nooit een sneller schip gecommandeerd had als de Agamemnon. Dat maakte de HMS Agamemnon tot Nelson's favoriete schip :cool:

Wederom een staaltje meesterlijke bouwkunde Germt. Lees regelmatig je vorderingen en heb bewondering voor je bouwsnelheid, geduld en kunde. Chapeau!!

Heel misschien tot zaterdag.

Ziet er wederom mooi strak uit Germt, maar je durft wel om haar weer op zo'n klein tafeltje te zetten.

Maak jullie géén zorgen, onder de pootjes van de standaard zit anti-slip rubber, en het is alleen maar even voor de foto i.v.m. het licht.

Ik wilde vandaag en morgen eigenlijk niks doen, om energie te sparen voor zaterdag a.s., maar ja, stilzitten kan ik ook niet;)
Dus: de nieuwe Brody galley gemaakt, uiteraard na een grondige studie van de originele.
Opmerking: de reling aan de bovenkant lijkt zo op het eerste zicht wat grof, maar dat is op de originele ook.

full

Zijaanzicht met de "oude" ernaast.

full

full

full

Het geheel moet nog een metaal zwarte kleur krijgen, waarbij de condensator (die pijp bovenop) koperkleur wordt.
Verder moeten aan de zijkanten aan de hoeken nog hijsogen aangebracht worden.

Dus morgen nog even doorwerken, dan kan hij zaterdag mee:)

Laatst bewerkt door een moderator:
Het origineel is eigenlijk niks meer als het uiterlijk van een oven.

Wat ik veranderd heb is:
Reling bovenop de oven
Deel onder de schoorsteen opengemaakt
Gloeiende kolen gesimuleerd met héle kleine kiezeltjes en rood gemaakt (alsof het brand) en in het geopende deel gezet
Tralies voor het open deel van de oven geplaatst
Condensator geplaatst.

Voor diegenen die morgen niet op de ontmoetingsdag (kunnen) zijn, het eindresultaat:

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Twee hamburgers en twee stokjes saté graag!

Ik denk dat ik morgen toch maar kom...

Twee hamburgers en twee stokjes saté graag!

Hamburgers en saté, vergeet het maar!!!!!!
Dan ken je mij nog niet
Jij had het over 64 kippetjes, en kip zul je morgen krijgen ook. :yes::yes:

Even opgezocht waarom die pijp (condensator) eigenlijk op die oven zit;
Simpel, de chirurgijn had bij tijd en wijle gecondenseerd water nodig.
Dat kregen ze dus door die condensator te plaatsen.
Best inovatief :cool:

Back