HMS Agamemnon 1781 (Caldercraft 1:64)

• Topicstarter Topicstarter Germt
  • Startdatum Startdatum
Graag gedaan, en voor Paul, ik heb de Victory even bekeken v.w.b. de voorwand, het moment van plaatsen, en de constructie is iets anders als bij Aggy, maar het principe komt straks op hetzelfde neer;)

Angstig moment

Ik had er nog nét geen nachtmerries van, maar is een stap die moet gebeuren.
Je hebt een behoorlijk strakke romp, en dan moet je er met de boor, vijl e.d. op om 52 geschutspoorten te maken:schrik:

Ik had gezien op MSW dat de binnenwand makkelijk beschadigd wordt doordat dit uit linden gemaakt moest worden.
Daarop anticiperend heb ik dat veranderd naar noten.
Ook had ik extra spantjes naast de globale plaats van de poorten gezet.
Allemaal extra werk, maar het betaald zich uit.
De eerste poort zit er strak en zonder beschadigingen in, zelfs geen splintertje!

full

full

full

Één kanon had ik al gemaakt om steeds ter extra controle de juiste plaats van de poort te controleren.

Nog 51 te gaan:cool:

Laatst bewerkt door een moderator:
Dank je Hans, Chris.
Maar het motiveerd natuurlijk om te zien dat het heel goed werkt, dus zoveel peentjes komen er niet meer aan te pas;)

Dank je Hans, Chris.
Maar het motiveerd natuurlijk om te zien dat het heel goed werkt, dus zoveel peentjes komen er niet meer aan te pas;)

Moet je vanavond toch wat anders eten dan worteltjes:D

Kippetjes? :rolleyes:

Heel strak indeed. Is de eerste 'buitenhuid' zelf geen linden? ...deze lijkt ook zonder splinters gelukt.

Klopt Diederik, maar ik ben zo slim geweest om de binnenkant in te smeren met houtlijm.
Omdat je van buiten naar binnen boort krijg je aan de buitenkant géén splinters, dat zou bij de binnenkant wél kunnen, maar bij mij dus niet dankzij mijn superslimme oplossing;)
Punt is natuurlijk dat dankzij mijn steeds tijdrovende "oplossingen"en inovaties dit schip pas over 5 jaar klaar is.
Voordeel; heb dan geen tijd om op straat kattekwaad uit te halen:rolling::rolling:

Ik had het moeten weten, Germt denkt altijd een stapje of wat vooruit ;)

Klopt, dat zul je straks weer zien bij het gegeven dat ik de ruimte op het onderste geschutsdek heb afgesloten met volledige triplex wanden, in plaats van alleen de blokjes.
De insteeklopen zullen daar véél beter passen.
Ik ben écht goed hé ;););)
(dit zijn échte grapjes hoor, en ik loop niet naat mijn schoenen hoor, ik kijk graag een paar stapjes verder)

Mooi werk, Germt. Ben ik even blij dat bij mij de geschutspoorten er al inzitten.
De uitdaging is nu om bij alle overige 51 poorten geconcentreerd te blijven, maar dat lijkt mij aan jou wel toevertrouwd.
Paul

Het is wel te doen Paul, maar ik kan straks natuurlijk, en daar ziet het wél naar uit, met de rolpaarden een beetje "spelen" om de lopen exact op één lijn te krijgen.
Dat gaat dan op tienden van mm zijn:rolleyes:

Tjonge jonge wat leg je de lat weer hoog.:rolling:Bel me even als je klaar bent, dan kom ik even met de schuifmaat langs :D. Hoe is het met je frans blauwe schilderwerk?

Het Frans Blauwe schilderwerk gaat goed, moet nog 3 laagjes.
Dat heeft geen haast, ik laat het gewoon lekker uitharden voor ik verder ga:D

Als jij met de schuifmaat langs gaat komen, kan ik de boel beter gelijk in de kliko gooien, of zoals iemand dacht van tafel laten vallen:rolling::rolling::rolling:
Ik heb de schuifmaat er zelf bij liggen, jij gaat mij niet betrappen op afwijkingen;);)

Back