hmav-Bounty, caldercraft kit

Sorry Pietsan,

Ik loop jou "lijntje"te verstoren, het is me duidelijk geworden dat dergelijke discussies in de "gelagkamer" plaatsvinden.
omdat het onderwerp mij erg aanspreekt zal ik hem daar na toe verplaatsen.

succes nog met jou eindspurt van de Bounty,

A3

A3, dit is geen enkel probleem hoor, verontschuldiging is niet nodig! Maar het moet niet te ver gaan natuurlijk, want daar is inderdaad de gelagkamer voor.

Ra's

De laatste ra's zijn geschilderd. Vandaag gaan de blokken eraan en dan kunnen ze aan de masten. Dus als er niets tussen komt is de Bounty eind van de week klaar.
full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat zijn dan toch nog 5 maanden bouwtijd. Al lijkt het sneller te gaan. Weer een pronkstuk voor de verzameling. Ga je van de doorsnede ook een verslag bijhouden?

Groeten,

Erik

5 maanden is erg snel, normaal doe je toch wel een jaar over een schip in deze schaal. Maar zoals ik al eerder heb vermeld, ik werk niet meer dus kan ik meer als de gemiddelde tijd aan mijn hobby besteden.

Een bouwverslag van de doorsnede weet ik nog niet, omdat er al twee verslagen in deze topic staan, van Timberwolf en Bocdan. Ben bang dat het teveel op elkaar gaat lijken, maar ik mag gebruik maken van het verslag van Bocdan, dus zal ik waarschijnlijk daar af en toe een foto plaatsen.

De grote mast van de Fly moet ik ook nog optuigen, dus dat gaat ook nog gebeuren voor ik een nieuw schip bestel. (zie foto)
full

Ra's

full

De laatste ra's hangen aan de masten. Nog wat lopend tuigwerk en dan is ze klaar!

totaal plaatje 18 nov. 2013

Ik heb er voor gekozen om geen voetpaarden te monteren en de rakken zijn ook eenvoudig zonder sleden en klootjes. Dit laatste omdat de kralen en sleden te groot zijn en te opvallend aanwezig. maar in al haar eenvoud is het toch een mooi schip geworden.
full

ziet er goed uit Piet,
ik zit nu in afl. 107 van de "Victory", de komende weken zal het wel niet zo hard gaan als voor mijn operatie
Ik kan hooguit 1-1,5 uur per dag maar dat is dan ook wel genieten.
Ik kijk met belangstelling uit naar jou bijdragen van de Cross-Section, zelf hoop eind Februari zover te zijn.
Tegen die tijd ga ik er vanuit dat ik zo'n 4-5 uur per dag weer in actie kan.

gr. A3

Laatst bewerkt:
Ik heb er voor gekozen om geen voetpaarden te monteren en de rakken zijn ook eenvoudig zonder sleden en klootjes. Dit laatste omdat de kralen en sleden te groot zijn en te opvallend aanwezig. maar in al haar eenvoud is het toch een mooi schip geworden.

Zeg je nou "eenvoud" ?? Het is nu al een prachtig schip geworden Piet !

Met eenvoudig bedoel ik dat ik een minimum aan tuigage heb aangebracht. De Fly die ik ook zonder zeil heb gebouwd heeft bijv. wel voetpaarden, rakken van sleden en klootjes en zelfs de lijnen van de boelijns zitten er op.
Ik ga dit weekend de laatste ra's optuigen, dan is ze helemaal klaar. Want ik ben inmiddels begonnen aan de crossectie van de Victory en zoals ieder weet, verschil van spijs doet eten en zo werkt het ook.

grote mast

full

de Grote mast is volledig getuigd, morgen de bezaan.
full

Bounty 23/11/2013

plaatje van de bijna compleet getuigde Bounty, slechts de twee Ra's van de bezaanmast moeten nog van tuigage worden voorzien.
full

Ziet er weer strak uit Pietsan, mijn complimenten.
Als je in dit tempo doorgaat moet je straks misschien uitkijken
naar een grotere huisvesting om alles te kunnen uitstallen.

gr. A3

Ziet er weer strak uit Pietsan, mijn complimenten.
Als je in dit tempo doorgaat moet je straks misschien uitkijken
naar een grotere huisvesting om alles te kunnen uitstallen.

gr. A3

Verhuizen is geen optie, ik ben tevreden met mijn flatje. De meeste schepen die ik bouw vinden vaak wel een andere plek, ze zijn te koop voor de gemaakte onkosten.

Back