HMAV Bounty 1:48 Artesania Latina

Zo doe je maanden niks en zo heb je maak je in 1 keer meters!

Ik zag bij een ander model van de Bounty een mooi detail van een "net" boven de boegspriet waarin een fokzeil geborgen werd (zie 1e foto hieronder). Deze heb ik gepoogd na te maken. Zie de overige foto's. Volgens best aardig gelukt! Ik in ieder geval tevreden!

Bekijk bijlage 591000 Bekijk bijlage 591001 Bekijk bijlage 591002 Bekijk bijlage 591003 Bekijk bijlage 591004 Bekijk bijlage 591005 Bekijk bijlage 591006 Bekijk bijlage 591007
Dat soort zaken heb ik me inderdaad ook afgevraagd Jan.. best interessant allemaal. Ik zal de term fokzeil wellicht verkeerd gebruikt hebben denk. In ieder geval kwam ik bij m’n zoektocht naar de functie van het net onderstaande foto tegen
Bekijk bijlage 591016
Een mooi detail, Erik. En die laatste foto maakt een hoop duidelijk voor het tijdelijk opbergen van zo’n (stag) zeil.
Gr. Peter

Iemand enig idee wat de afstand tussen de weeftouwen in het wand moet zijn op een Brits schip uit de 18e eeuw?
Ik heb nu proeflijnen hangen op 0,75 cm (36 cm in werkelijkheid)
Klopt dat een beetje?
IMG_7802.jpeg

Moet ik opzoeken Erik, maar je zit met 35-45 cm ergens in de buurt.
Uit mijn blote hoofd was het iets van anderhalve voet. Dan kan dit wel kloppen.

Ik zie dat je touwen linksgeslagen zijn, je kabels ook maar die zijn dan goed.
Hawser rope, rechtsgeslagen touw was gebruikelijk, waar heb jij je touw vandaan?

Thnx Stephan!
Touw kom van modelbautakelgarn.de.
Ik heb speciaal kabelslag gekocht voor oa het want en de stagen. Dat een deel van het lopende touw ook linksgeslagen is, was me nog niet opgevallen! Overigens heb ik er niet zo’n moeite mee..

Overigens heb ik er niet zo’n moeite mee..
Is ook niet zo'n probleem, het viel mij in één keer op. Tja er zijn er die daar op letten. Maar zonder brilleke had ik het niet gezien. Het is en blijft heel mooi getuigd.

Kom op de beurs even bij ons kijken, wij laten zien hoe je zelf touw kan maken. (Ptèr, Janzwart, Maarten en ik) ook hoe je touw kan bekleden komt aan bod.

Hallo! Lang geleden.. Ik ben maar even gestopt met knopen van het wand. Verder gegaan met de stengen en de ra's. Daarvoor heb ik een draaibankje aangeschaft. Verder goede tips gelezen op dit forum (Thnx Stephan!). Ook goed kijken naar verschillende verslagen op SOS helpt bij dit soort dingen.
Ik heb geen materiaal uit de kit gebruikt. Alles zelf gemaakt. Heerlijk om los te gaan op de details!

1.JPG
2.JPG
3.JPG
4.JPG
6.JPG

Back