HMAV Bounty 1:48 Artesania Latina

1C644DB1-24F7-491C-B3DC-D5CA81D78F9E.jpeg
7C5CA0E7-6DE7-4021-A851-DC0AF97E56F1.jpeg

De afgelopen dagen heb ik besteed aan het scratchen van een kaapstander. De Kaapstander in de kit is van een bedenkelijk detailniveau. Terwijl schaal 1:48 zich juist leent voor mooie details!
Met wat perenhout dat ik overhad van de spiegel, ben ik daarom maar zelf wat gaan prutsen. Ik ben persoonlijk best blij met het resultaat. Wederom niet geheel strak en symmetrisch maar wat mij betreft heel wat beter dan de kaapstander uit de kit.
Aan de hand van 10 foto's hieronder een uiteenzetting van de wijze waarop de kaapstander tot stand gekomen is. Dit zal voorzich spreken. Eventuele tips, tricks en/of aanwijzingen m.b.t. de gekozen werkwijze zijn vanzelfsprekend zeer welkom!

Verder nog een vraag voor de experts: werd een dergelijke Britse kaapstander uit die tijd op een ronde voetplaat geplaatst zoals de kit voorschrijft (en zoals ik gemaakt heb)? Of werd die op het dek gezet zoals te zien op de eerder geposte voorbeeld foto’s. Daar staat ie op een apart rechthoekig plankwerk.. of kan het gewoon allebei?

Back