het Walkera 4#3 verzameltopic

• Topicstarter Topicstarter Junglemaxx
  • Startdatum Startdatum
Je moet hier idd bijna sorry zeggen als je hier wat meld.
mooi loek dat je er plezier van krijgt.Gr jaap

Laatst bewerkt:
Leuk te horen, Loek, dat 't goed is gegaan bij je eerste vluchtje zonder brokken..!! Succes verder ermee!

@JaapV.Hai Jaap, ik heb nog niet verder hoeven te bakken aan mijn tailrotor hoor. Ook de lagering is nog dik in orde hier.
Heb gisteren bij pa in het schemerlichtlicht wel mijn heckrotormoter naar de knoppen weten te crashen... Lekker hard op de zijkant donderen en dus de aansluitingen v/d heckrotor naar de kl*te. Even uit elkaar/in elkaar en weer monteren en de boel was weer in orde. Leuk weten te rommelen sinds enkele weken. Blijft leuk, toch!!!??

HaHa Danny ja je blijft lekker bezig met dit dingetje.Alleen de manier hoe jij het omschrijft zal er de lol snel vanaf zijn.Hier zitten de nieuwe kogellagers weer in en de heli is merkbaar beter.Ik kon de trim direct een stukje terug zetten.

Hoi Loek, OLEEEE! Leuk dat je hem onder controle hebt, ga zo door! :-)

@ Jaap, ze doet t weer perfect. Gisteren weer het park ingegaan, was vrij rustig qua wind. Hoewel het merkbaar is dat de blaadjes van de bomen zijn nu en dus lichte wind daar nu ook merkbaar is.
Wat wel heel leuk is als je de ruimte hebt dat je wat makkelijker kan oefenen met nose-in vliegen. Vanuit een lichte bocht hem rustig recht op je af laten vliegen en zodoende vertrouwen krijgen in wat hij doet.

Hen je al gezien dat hij te koop is? 4G3

Als het nieuwe voorjaar aanbreekt verwacht ik dat de onderdelen van deze ook goed leverbaar zijn en dan ga ik toch zo'n ding bestellen...

Tot sprekend,

Danny

Aah Danny dat is mooier omschreven.Mooi en wel overwogen en een tikkeltje denigreerend maarja het zal wel de slang van de jeugd zijn.

Ik heb, na wat silverlits te hebben versleten, ook een 4#3b gekocht. Wat een leuk ding! De beschrijving die er bij zit is alleen wat karig. Kan iemand mij vertellen wat dat kabeltje is die ik achter in de rc kan proppen? Kan het niet vinden in het boekje. Iemand nog tips hoe ik dat ding het best kan trimmen of andere tips voor en beginner?

Heb jullie hulp nodig....

De 4#3B trekt als hij op de grond staat enorm naar links (van achteren gezien). Als ik dit bij-trim (dusdanig ver dat ik zelfs de ballinks moest uitdraaien) blijft hij redelijk staan maar zodra hij dan van de grond is schiet hij naar rechts.

Ook heb ik geprobeerd de swashplate helemaal waterpas te zetten. Als ik dit doe trekt hij op de grond helemaal extreem naar links.

Wie weet wat hier fout gaat?

De heli zal op de grond altijd naar links trekken, daar kan je niets aan doen. In de lucht hangt hij iets naar rechts toe om dit de compenseren. De reden hiervoor is de staart motor. Deze zal de heli iets naar links duwen. Probeer hem dus niet op de grond stil te krijgen want dat heeft geen zin. De swash perfect horizontaal en het zwaartepunt precies onder de hoofdas zijn de beste uitgangspunten en de rest zal je echt in de lucht op 30cm of hoger moeten uittrimmen.

De swash perfect horizontaal en het zwaartepunt precies onder de hoofdas zijn de beste uitgangspunten en de rest zal je echt in de lucht op 30cm of hoger moeten uittrimmen.

Ik had even de hoop dat het 'probleem' geen probleem was. Nu de swashplate helemaal waterpas gezet maar zodra die in de lucht is (en natuurlijk al op de grond) trekt hij enorm naar links. Ook nog even getest door op verschillende manieren 'uit de hand' te starten, zelfde. Wil ik enigzins neutraal kunnen hoveren dan staat de swashplate zeker niet waterpas.

Enig idee wat hier nog fout kan zijn?

p.s. accu zit goed op cg.

Ik had even de hoop dat het 'probleem' geen probleem was. Nu de swashplate helemaal waterpas gezet maar zodra die in de lucht is (en natuurlijk al op de grond) trekt hij enorm naar links. Ook nog even getest door op verschillende manieren 'uit de hand' te starten, zelfde. Wil ik enigzins neutraal kunnen hoveren dan staat de swashplate zeker niet waterpas.

Enig idee wat hier nog fout kan zijn?

p.s. accu zit goed op cg.

Niks denk ik, ik heb het zelf ook ondervonden toen ik de heli van 6toeNL ging afstellen en vliegen.
Hij had alles ook netjes recht gezet maar er viel niet gewoon me te vliegen, na wat afstellen stond de swash ook flink scheef maar hij vloog wel lekker.

Hoi allemaal,

heb vorig weekend ook met zo eentje (V3) gevlogen en was verrast dat ik als niet helikopter piloot het toestel vrij goed in de lucht kon houden na ongeveer 5 minuutjes...

Echt knap ding... Hoorde toen zeggen dat er nu een V3B is in aluminium.

Ben eens gaan zoeken en de goedkoopste die ik vind, is hier : WALKERA 4#3B 2.4Ghz Metal Upgrade Edition Helicopter 2.4G, WALKERA, ESKY, ALIGN, COPTERX, HIROBO, Walkera Dragonfly 36, ALIGN T-rex 450 SE XL CF SA V2 600, Esky E-sky Honey Bee King 2 Lama V3 V4 CP2, Futaba, GWS, RC, R/C, Helciopter, OS, rc helicopte

Wel redelijk wat verzendingskosten. Volgens de fabrikant heeft het toestel een FCC en CE sticker, dus zou toch te riskeren moeten zijn om via de douane te geraken ?

Groetjes,

Davy

Niks denk ik, ik heb het zelf ook ondervonden toen ik de heli van 6toeNL ging afstellen en vliegen.
Hij had alles ook netjes recht gezet maar er viel niet gewoon me te vliegen, na wat afstellen stond de swash ook flink scheef maar hij vloog wel lekker.

Oeps! De paddles bleken een omgekeerde invalshoek te hebben!! Problemen opgelost (al ben ik nu wel toe aan wat reserve onderdelen....).

Omgekeerde invalshoek? leg even uit want ik snap het nog niet helemaal..

Ze moeten druk naar beneden leveren (of neutraal) ipv druk naar boven. Volgens mij is dat een positieve invalshoek. Ze stonden bij mij dus verkeerd gedraaid zodat ze lift naar de verkeerde kant leverden.

Ze moeten druk naar beneden leveren (of neutraal) ipv druk naar boven. Volgens mij is dat een positieve invalshoek. Ze stonden bij mij dus verkeerd gedraaid zodat ze lift naar de verkeerde kant leverden.

Paddles stonden bij die gewoon op 0 graden, en zo hoort dat ook...
Dus begrijp ik niet waarom die swash zo scheef moest staan.
In iedergeval vliegt het verder wel dus dat is geen probleem.

halloik volg deze discssie al een tijdje mischien heb ik er wel overheen gelezen maar wat erg belangrijk is dat bij het inschakelen van de zender de trims in 0 pos staan voordat de heli word aangezet vooral als er motoren of servoos vervangen zijn geworden doe je dat niet dan blijft de oude trimwaarde in de ontvanger gebuffert in fijte dus een trim reset mvg Thei

walkera FP

Ik heb net dit topic eens aandachtig zitten doorlezen.
En ik moet zeggen een pracht van helicoptertje!!!!!!!!!!

Voor de meeste problemen zijn er al flink wat optie's te koop.
De problemen die ik hier tegenkom zijn op de tailmotor na allemaal opgelost door MIA Micro-FLIGHT.

MIAWALKERA43B-6a-350.jpg

Ook zijn hier tig veel leuke onderdelen te koop voor deze heli zoals:
*landingskids
*canopy
*frame
*koeling main motor
*opvulbus voor swashplate probleem.
*flybar gewicht voor stabiliteit
*stickersets
*de veel gevraagde MIA JIS #000 Ultra Precision Screwdriver

MIAPSCANOPY-250.jpg

MIAMOTOCOOLERTM-250.jpg