het Walkera 4#3 verzameltopic

• Topicstarter Topicstarter Junglemaxx
  • Startdatum Startdatum
Nou, tips in overvloed. Flux, vet of s39 is idd af te raden voor dit soort soldeerwerk. Het tast uiteindelijk idd je verbining en kunststoffen aan... Harskernsoldeer idd, kost niets. Het goed vertinnen zonder dat het lang heet blijft is even wennen maar daarna heel makkelijk.

@paul Het krimpkous even verhitten met een aanstekertje en daarna snel met je vingers eraf schuiven. ;-) Het is enigzins n beetje afhankelijk van wat je met je vingers aan hitte kunt hebben, maar dit is een eenvoudige manier om het weg te schuiven zonder snijden.

En over die verschoven draadjes; Het zal even wennen zijn, snap ik. Was alleen benieuwd naar jullie mening hierover. Indien een en ander aangegeven kan worden is een tip bij de mods best welkom.

Das grappig Jaap,

Ik heb dus exact hetzelfde boutje (kleur hetzelfde, uiterlijk 100% identiek), maar de mijne heb ik circa 30 jaar geleden gekocht met de naam Weller erop.....

Paul

Aha Paul apart.Ik dacht dat weller groen was.Misschien is dit een dochter onderneming dat zie je wel vaker andere kleur (geel?)andere naam maar hetzelfde qua uitvoering.Ik lees op de antex site dat ze al 60 jaar ervaring hebben met soldeer aperatuur dus het zal wel een goed boutje zijn.De soldeer puntjes zijn ook vervangbaar .De30 jaar die er tussen zitten verwonderd mij niet zo veel wat kun je veranderen/verbeteren aan een soldeerbout HaHa ze moeten alleen maar warm worden.Het is iig weer gelukt hier ben benieuwd hoelang dit motortje weer meegaat Gr jaap

Laatst bewerkt:
Hey,

halverwege dit draadje mezelf een walkera 4#3b cadeau gedaan.
Ergens op dit topic kwam ik het verhaal tegen dat je dit modelletje kan DL voor Realflight G4. Aangezien ik deze sim bezit zou het leuk zijn al wat virtuele sticktime te krijgen met dit helietje. Weet iemand waar ik dit kan vinden? BBking heeft me de weg gewezen THX
Als die in't echt zo nerveus is als op de sim gaat men woonkamer snel te klein zijn : )

Grtz
Sven

Laatst bewerkt:
Op de 4#3 geen idee?Op de 4#3b zit er wel een soort van mini DIN plug die je kunt aansluiten op een computer met een simprogramma.Hoe het een en ander aangesloten moet worden weet ik niet.Ik heb wel eens wat voorbij zien gaan op andere forums.Probeer google eens.Gr jaap

Dat weet ik niet.De 4#3 had toch een 35Mhz zender.Volgens mij heb je gelijk de nieuwste versie is er ook in 2.4Ghz.Dan zal daar waarschijnlijk ook zon aansluiting op zitten.Gr jaap

Wie gebruikt er smeermiddel op de tand wielen?Ik doe een heel klein beetje PTFE teflon spray er op.Het zal er wel direct vanaf slingeren maar het geeft een goed gevoel.Is het zo wie zo verstandig om te smeren?

Hoi Jaap, alles goed? Er is weer leven ingeblazen merk ik... ;-)

Ik smeer helemaal niets op die tandwieltjes. Het is beide kunststof en vind ik het niet belangrijk genoeg daar er minimale wrijfing dus slijtage is. Bij die kunststof is ook geen noemenswaardige warmteontwikkeling. Andere reden waarom ik niet wil smeren is dat het vuil vasthoud wat tussen de tandjes kan gaan zitten...

Groeten,

FF

Hoi Danny ja het blijft leven natuurlijk omdat het mooi blijft.Ja je hebt gelijk het trekt alleen maar vuil aan hoewel dit smeermiddel dat veel minder doet dan vet.Danny zeg eens eerlijk begin jij al warm te lopen voor de nieuwe walkera cp heli.Gr jaap

Laatst bewerkt:
Heb de mijne bij die mirakelse markt vandaan, goede prijs en binnen 6 dagen binnen.

en onderstaande notitie staat niet voor niets bij de beschrijving;

Notes:
This is NOT a Beginner's Helicopter, it is suitable for users with experience in flying a single rotor helicopter
.

van Xtreme heb ik er nu een trainingsgestel onder, die "klikt" zo onder de heli, staat mooi en werkt zeer goed!

Ikzelf heb alleen maar ervaring met de blade cx2 (co axiaal) en de sim. Nu moet ik zeggen dat het hooveren goed lukte na hem voor de derde keer te laten opstijgen. Is wel heel voorzichtig zijn met de input niet normaal. En aan rondjes vliegen durf ik nog niet denken. Heb slechts 3 batterijen leeggevlogen. Maar hem trachten op dezelfde hoogte en plaats te houden is al een uitdaging op zich maar lukt me wel zonder verdere ervaring met heli's.

Wat het vet betreft zou ik niet doen heb het ervoor geprobeerd op de CX2 en ging stof en dergelijke opzitten wat uiteindelijke merkbaar meer wrijving veroorzaakte.

Bij de zender van de 2.4Ghz zit een verbindingstukje bij waarop je een headphone jack kan aansluiten en via sommige programma's ppjoy bv de zender werkend zou moeten krijgen als joystick. Wel niet uitgetest, heb men zender bij de sim.

En waar te kopen heb hem ook gehaald van een site hier op de discussie gevonden : bij Walkera zelf was toen beste koop. Hadden het mooi en snel gedaan.

Grtz Sven

Laatst bewerkt:
Walkera 4#3B afstellen

Hey jongens,

Vandaag dan eindelijk m'n dragonfly binnen gekregen. :D

Maar nu vind ik het heel erg moeilijk om dat ding af te stellen zeg !

Ik weet de volgende stappen om hem goed aan te zetten:

Alle trims neutraal zetten, controleren swashplate, fly bar controleren etc etc.

Acuu's heb ik volledig opgeladen en in de zender zitten ook allemaal nieuwe batterijen.

Via de zoekfunctie ben ik niet veel wijzer geworden misschien dat jullie mij een topic kunnen aanbieden ? of hier eventuele hulp kunnen bieden ?

Vriendelijke groet,

Niels..

Als ik niet goed gezocht heb graag melden ! :O

Hey,

Ik heb alles geprobeert, en wat aan de servoarmpjes gedaan. maar helaas het wil niet lukken. Klopt het dat de heli altijd schuin opstijgt ? Ik weet niet hoe ik uit moet leggen welke kant hij nou optrekt :P

Bvd,

NIels :D

gas vol tot op zon 60 cm en dan zakken totdat hij stabiel zweeft. De rest is bij sturen.
Kijk of je blades getracked zijn en of de heli niet schud als je de toeren opvoert, dan heb je onbalans.

Kan ook altijd het landingsgestel tussen duim en wijsvinger nemen en het gas opvoeren tot hij weg wil zweven, en dan rustig loslaten / gooien, heb je geen last van het grondeffect.

Back