Het Schipperscafe deel 6

reeds twee dagen samen met jeroen aan zijn boten bezig
een visser boot met rops van 55 mm en de motoren juist onder de dek rand ?
ja vrat stroom en vaarde geen meter
bleek ook nog eens 380 rs motoren direct drive te hebben
een speedboot had er niets tegen
dan een seawolf van een baionet ring voorzien en de ingewanden wat aangepast zodat er een baxter zak in kan
het enige wat afremt is de langzaam drogende lijm
hopelijk morgen de boot in het water
gr raf

Raf, De term rops ken ik niet. Wat wordt daarmee bedoeld? Ben je in staat om het deze Noorderling uit te leggen? Waarvoor bij voorbaat dank! Gr. Klaas.

yep het probleem is inderdaad het klavier
nieuwe brol zeg maar met van alles op en aan maar daar waar het overgaat die hoeveelheid knopkes die werken niet altijd

ook de "nul" geweet wel op het rechter toetsenbordje links onderaan doet het ook niet altijd

gr raf

Vroeger had jij toch ook al een onwillig typemonster Raf? Of is dit nog steeds dezelfde? Maar het is me duidelijk nu. Flink ding zeker met 2 schroeven. Succes met de operatie! Gr. Klaas.

dat heb ik nog lernhout & hauspi software
het probleem daarmee is geen hoofd letters en puntjes/ comma's
het voordeel je kunt waar je in huis ook bent een posting zetten
dus ja gemakkelijk is het wel

Afbeelding van WhatsApp op 2023-08-13 om 21.06.04.jpg

kent iemand dit type pomp .ik heb een boot op de werk bank staan waar deze pomp in zit
er zijn een paar problemen zodat zoals de pomp nu is het niet veilig is ze te gebruiken
de motor loopt vast wanneer hij er goesting voor heeft
dwz je kunt 1 keer duiken en het gaat goed en de 11 keer zit het ding vast
een van de uit/in gangen van de werkt niet meer
ik denk dat de klepjes door de ouderdom gewoonweg versleten zijn
het is een soort van rubber maar zo dun als papier

ik zou een vacuum willen bestellen maar ik weet dus niet hoe snel deze moet pompen
de boot duikt met het rcabs systeem

dwz de duiktank is onder open en de pomp zuigt de lucht er uit
om terug te stijgen drukt een servo een ventiel open en de lucht drukt het water er terug uit

gr raf en ik hoop dat iemand een oplossing weet

Beste kroegtijgers ik vraag uw hulp. Ik vraag dit in dit cafe omdat ik weet dat hier regelmatig veel mensen met veel kennis komen.

Als tussenbootje ben ik de Robbe Dolly aan het bouwen dat gaat over het algemeen goed. Voor 90% klaar en geverfd. Alleen de transparante kap, de stuurhut, geeft mij problemen bij het verven. Ik weet niet wat voor materiaal het is en de handleiding geeft daar ook geen uitsluitsel over.

Bij poging 1 heb ik de kap met de kwast in de kunststof grondverf gezet en vervolgens met de kwast overschilderd met Revell Aqua. Bij het verwijderen van de beschermfolie van de ruiten kwam de verf, inclusief primer, van de rest van de kap in vellen mee en werd de kap daar weer transparant.

IMG_5199.jpeg

Bij poging 2 heb ik de kap ingespoten met Motip plastic primer en overspoten met Revell Aqua. Ook hier kwamen met het aftrekken van de tape van de ruiten hele vellen verf mee. Dus de kap weer helemaal schoonmaken.

Ik heb het vermoeden dat de kap van Lexaan is en wil dus als poging 3 de kap spuiten met Tamiya Lexaanverf. Het probleem is echter dat dat er dus niet is in de kleur die ik wil. Weet iemand hier of het mogelijk is Lexaanverf te overschilden met revell Aqua, en hecht dat dan goed?

Ik hoop hier een goed advies te mogen krijgen.

Groet,
Maarten

@Maarten Kylstra
Ik heb dit zelf nooit aan de hand gehad, maar Aqua is watergedragen.
En dat hecht doorgaans niet lekker op anders gedragen primers.

Heb je niet een goede verfwinkel in de buurt?
Bijvoorbeeld Decokay?
Daar kun je alle soorten verf in elke gewenste kleur krijgen.
Ook in spuitbussen.
Tevens is er bij auto-onderdelenshops die ook (motip)verf verkopen veel mogelijk.
(En een goed advies op de koop toe.)

Maarten, Mijn idee is goed ontvetten met wasbenzine, en schilderen (penseel) met Revell of Humbrol enamel. Glans of satijn, net wat je wilt.
Zowel bij Bugsier 3 uit 1976 en Smit Finland uit 2010 zit deze verf er nog strak op. Een krasje wordt ontvet en overgeschilderd. Mijn voorkeur gaat uit naar satijn. Daarop zie je minder gauw oneffenheden en een echt (werk)schip is gauw zijn glans kwijt. Kijk maar of je hier iets aan hebt. Gr. Klaas.

Laatst bewerkt:
Ja hij is alleen dus probeert hij zo snel mogelijk weg te geraken denk ik
meestal als ze met velen zijn is dit anders
ik kan niet schrijven wat ik denk anders krijg ik een blok van een week wegens uitspraken die niet stroken met het forum

gr raf

Zitten er hier toevallig mensen met verstand van verf?
Een beetje: Als je het uitsmeert droogt het, of het droogt niet. Als het niet droogt was het twee-componentenverf.
Handiger om gewoon direct de vraag te stellen. Als iemand het weet krijg je een antwoord, en anders onzin zoals dat van mij ... :p :p :p

Vragen naar verf op café, is er wel om vragen hé Brutus :)

Ik heb verstand en ik heb verf, maar beiden gaan niet altijd goed samen. :p:p:p

Back