Het Schipperscafe deel 6

neen klaas de pool run is steeds de eerste zondag van september
dit is naargelang hoe dat weekeinde valt want soms wil de eigenaar de dock nog een weekeinde langer openhouden
ja zwemmers brengen meer op dan schippers
maar dit verschild dus van jaar tot jaar en nu zitten we weer een paar jaar goed op de eerste zondag
dus 2024 eerste zondag van september

gr raf
freek f 35.jpg
ikzelf varen .jpg

Leuk Raf! Eerste plaatje niet geheel doorgescrold en dacht een RC olifant te zien. Gr. Klaas.

Geen Karmeliet in het spel Maarten. Beetje duf hoofd. Grieperig? Zal wel weer over gaan. Gr. Klaas.

heb ik hier ook last van gehad
3 of 4 dagen ellendig maar geen koorts
daarna ging het beter
zomergriepje denk ik

gr raf

merk in mijn omgeving wel meer mensen op die ziek zijn, zelfs een koppel met corona :(
Toch maar beetje voorzichtig zijn met nauwe contacten de volgende weken.

Nu de warmte nog een beetje buiten de deur houden en onszelf een beetje koest. Gr. Klaas.

Mooie uitdaging Maarten! Mooie boot, maar wel een beetje rank. Zet er een niet al te zware motor in, anders maakt ze al slagzij door het koppel van de motor. Heb er in de 70-er jaren een half afgebouwd model gehad, maar dat verknoeid. Jammer, want de houten romp was perfect gebouwd. Me toen maar uitgeleefd op een sleepboot. Met 1:33 een heel andere schaal en met haar ABS romp beter waterbestendig. Maak er iets moois van, dan kijken wij met plezier naar je bouwverslag. Gr. Klaas..

Deze is met ABS romp. Wat ik aan motor ga gebruiken weet ik nog niet. Een bouwverslag zal tzt wel komen, maar eerst de Janna Helena bouwen. Ook daar zal ik een bouwverslag van maken.

Groet,
Maarten

Heb een biertje in de koeling gezet. Mijn schietgebedje voor een zeewindje werkt (nog?) niet. Mocht het wat frisser worden dan vanavond een bootje uitlaten. Wel wat stof op het Zwanenmeer, maar geen alg. Gr. Klaas.

Het bleef drukkend warm, daarom niet gevaren. Van mij mag het wel iets frisser! Gr. Klaas.

Alleen maar een balkon op het Zuidwesten om buiten te zitten. En daar was het tot laat in de avond nogal warm. Dus de Karmeliet binnen genuttigd en op de tablet een documentaire over een Duitse vuurtoren gevolgd. Gr. Klaas.

Heb een biertje in de koeling gezet. Mijn schietgebedje voor een zeewindje werkt (nog?) niet.
Je bent niet de enige...
Momenteel in Antwerpen, gisteren in Le Havre. Ik zie watertemperaturen voor de kant varierend van 25 tot 28 graden, en heb de grootste moeite de Airco enigszins normaal draaiend te houden. Alle deuren dicht, volle recirculatie, en als een waakhond luisteren naar het gefluit onder de binnendeuren door (valt dat weg dan heeft er iemand iets open gezet), en dan nog heb ik moeite om de inblaastemperatuur onder de 20 graden te krijgen. Voor een schappelijk klimaat binnen, zou dat ongeveer 16 a 17 graden moeten zijn, maar dat haal ik dus niet.
Blijkbaar zijn ze dit voorjaar vergeten de condenser schoon te maken (wordt gekoeld met buitenboordwater) en schoonmaken is toch wel een klusje van een uur of 4. Dat wil ik de mensen niet aandoen, dus dan maar proberen de boel gaande te houden, zo goed en zo kwaad mogelijk.

Vanmorgen "effe snel" lucht op de waterzijde gezet, in de hoop de ergste troep er uit te blazen, dat heeft wel iets, maar niet erg veel geholpen...

Maar als de.koeler vies is.
Zie je.dat.toch gelijk aan je persdruk.
Die gaat.om hoog.
Zit er wel genoeg koelmiddel in het systeem?

Mvv ronald

Ja Bert, die lucht maakt even een kanaaltje door de koeler, maar de dichtst begroeide delen zijn uitgeschakleld. Dan maar een schietgebedje voor een paar werkzame dagen en het ding echt schoonmaken. Kun je nog een beetje uit de voeten qua ruimte en opvangen van het vuil? Meestal zit alles met een schoenlepel in elkaar gepast en kun je je kont niet keren, laat staan normaal onderhoud plegen. Gr. Klaas.

Back