Nou, verdorie...
Bij jullie schijnt het allemaal al weer min of meer voorbij te zijn, maar hier had ik vanmiddag nog even een leuke trap na van de kou:
Vannacht uit Liepaja (Letland) vertrokken, en het was daar verrekte koud (-12 thermometer, -20~-25 gevoelstemperatuur).
De rest van de dag kloteweer, dus lekker binnen gebleven.
Net na de middag dikke paniek, de 3e stuurman zag wat waternevel uit de ventilatieroosters van de noodgeneratorkamer komen, en dat is "enigszins ongebruikelijk"Dus die trekt de deur open en word enthousiast begroet door een stevige golf water die tot ongeveer 10 cm boven de drempel stond (en die drempel zit al bijna op kniehoogte).
Bleek dat ondanks het kacheltje wat er in dat hok hangt, toch een waterleiding op 3 plekken kapotgevroren te zijn.
Ik wist verdorie niet eens dat daar een waterleiding zat, laat staan dat dat hok onder nul kon raken...
Mooie domper! aangezien het scheuren in een koperen leiding waren, heeft de boel lekker van boven tot onder staan sproeien, en hoewel het water net tot de onderkant van het noodschakelbord heeft gestaan, was toch vanwege de nevel het hele bord van onder tot boven zeiknat van binnen.
Gelukkig zoetwater, anders hadden we nu een drama gehad.
Extra kacheltjes en ventilators, hopen dat de boel droogt, en morgen maar eens HEEEEEEL voorzichtig testen of de boel het nog doet...
Duim maar voor me...