Het Schipperscafe deel 6

Discussie in 'Schipperscafé' gestart door Olaf Wevers, 7 sep 2019.

1. Fokko 66

Fokko 66

Lid geworden:
    3 sep 2017
    Eventjes dan.............
    Kleine wijziging aan de gereedschapsbak.

Normaal moet hier zo'n ontvanger ter grote van een doosje lucifers in plus een
    batterijhouder van wel vier penlites om deze zelfde ontvanger en een tweetal servo's te voorzien van sap.
    Allemaal overbodig en daarbij is het ook zonde van de onbenutte ruimte.

IMG_20230424_213912.jpg

Ruimte genoeg om er een accu en de rest van de hele rimram er in te verstoppen.
    Maar dan moest ik hem wel even verbouwen.

IMG_20230424_213905.jpg

Bart, Bandjes?
    De keuze is reuze.

IMG_20230424_214019.jpg

IMG_20230424_215057.jpg

flugelplace en k-k vinden dit leuk.
  2. flugelplace

flugelplace

Lid geworden:
    7 jun 2011
    Na dit is voor op den weg. IMG_20230425_143520.jpg

Als we off road gaan en terrein rijden , neem ik wel iets van dit.
    IMG-20201031-WA0000.jpg IMG_20221030_144610.jpg IMG_20190523_173342.jpg

3. Marc w

Marc w

Lid geworden:
    10 feb 2013
    alle gekheid op een stokje, toeval of niet ben ook al enkel maanden op dat zeispoortje aan het knutselen.
    na het beëindigen van 2 grote projecten had ik even iets anders nodig om te ontspannen tijdens de wintermaanden.
    mercedes-zetros-bluswagen-offroad-voertuig. Maar momenteel terug bezig alles vaarklaar te krijgen tegen de start van het vaarseizoen ( 7 mei )

:beer:

flugelplace en Fokko 66 vinden dit leuk.
  4. Fokko 66

Fokko 66

Lid geworden:
    3 sep 2017
    Hahaha ja.
    Echt knutselen is het hier niet.
    Deze wagen was al gebouwd, niet door mij.
    Mijn wijlen schoonpa had dit allemaal onder de puinhopen van zijn erfenis verborgen.
    Naast deze merkwaardige vondst ook nog een f1 wagen 2004.
    Die moet nog wel in elkaar gezet worden en daar zijn ook alle onderdelen in dubbel of zelfs drie viervoudig bij aanwezig.
    Maar dat is voor later.
    Ik vind het wel geinig om zo nu en dan eens een rondje te raggen en vind de techniek meer dan mooi.
    En daar houd het dan ook bij op.
    Tenminste zoals het nu lijkt.
    Hou het liever bij bootjes.
    Naar moet wel toegeven dat het best wel gaaf is om door de straat heen te raggen.

k-k, Gerrit-Jan, Marc w en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. Fokko 66

Fokko 66

Lid geworden:
    3 sep 2017
    En nog meer om uit te zoeken.

Dit is al enigzins op volgorde.
    IMG_20230427_141527.jpg

En dit is nog te gaan.

IMG_20230427_141535.jpg

Na telling en sortering kom ik op een anderhalve F1 karretje en nog wat ondefinieerbare onderdelen.

Denk dat dit een in between projectje gaat worden tijdens de donkere dagen of langdurige tijden van verveling.

Marc w vindt dit leuk.
  6. k-k

k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

Lid geworden:
    12 jul 2012
    Dacht dat je er vandaag mee op een kleedje zou zitten:). Je kunt je in ieder geval lekker uitleven. Nog een modeltreintje erbij? Heb je drie modaliteiten. Dat laatste woord kende ik ook niet voor het einde van de vorige eeuw. Moest ik opeens aan de studie voor vervoer gevaarlijke stoffen op weg-, water- en railvervoer. Wilde de afdeling een eigen veiligheidsadviseur. Allemaal uitdagingen die er nu gelukkig niet meer zijn. Gr. Klaas.

7. k-k

Lid geworden:
    12 jul 2012
    Fokko 66 vindt dit leuk.
  8. k-k

Lid geworden:
    12 jul 2012
    Kom gerust binnen hoor Fokko! Toch wel iets te melden? Koningsdag moeten werken? Gr. Klaas.

9. Fokko 66

Fokko 66

Lid geworden:
    3 sep 2017
    Helaas wel, moet zodadelijk ook weer een optreden geven, sowieso t/m maandag nacht.....
    Wel lekker rustig.
    Maar helaas weinig kunnen frutselen.

10. Roelof_l

Roelof_l

Lid geworden:
    30 jun 2015
    Zo weer even stiekem neuzen in de kroeg. Sttt. Dat was even een paar weken op pauze.
    5 weken geleden ben ik geopereerd en moet 6 weken binnen blijven (lopen). Daarna mag 2 weekjes om het huis gaan lopen. De revalidatie volgt in de 2 maanden daarna.
    Ik zie dat Klaas dorst heeft. Borreltje Klaas?

11. k-k

Lid geworden:
    12 jul 2012
    Voor het eten een Karmeliet naar binnen gewerkt. Na het eten even de binnenkant van mijn oogleden bekeken. Na een bakje koffie me wat vermaakt met wat documentairewerk. Havenslepers Hamburg. Moet nog 2 dagen uit de zon blijven wegens een antibioticakuur. Daarna hoop ik een paar bootjes uit te kunnen laten. Mijn avatar heeft net de "bunkerboot" langszij gehad. Dus op naar het mooie weer! En succes met de revalidatie Roelof! Gr. Klaas.

12. Roelof_l

Roelof_l

Lid geworden:
    30 jun 2015
    Zeker op naar het mooie weer Klaas. Maar inderdaad opletten met de zon als je zo'n kuur hebt.
    Helaas heb ik met koningsdag onze club moeten missen tijdens de vaardemo. Gelukkig hadden de mannen heerlijk weer en veel belangstelling begreep ik.
    Nog 2 maanden dan hebben we hier weer vaardemo. Dan hoop ik er weer naar toe te kunnen.

13. Peter58

Peter58

Lid geworden:
    4 nov 2019
    Vandaag wat feest hier! Het is 5 jaar geleden dat we deze woning hebben betrokken, dus dat vieren we dan maar :bier:
    Lekker eten vanmiddag en er een trapist biertje er bij doet wonderen :)
    Nu mn gezondheid nog wat beteren, dan kan ik weer wat gaan doen, de hobby ligt wat stil maar komt wel weer.
    Proost mensen :bier:
    Grt peter.

Fokko 66 vindt dit leuk.
  14. k-k

Lid geworden:
    12 jul 2012
    Beterschap Peter en een fijne dag gewenst. En op naar het mooie weer! Gr. Klaas.

15. k-k

Lid geworden:
    12 jul 2012
    Had bij Herby zijn Bismarck een vraag gesteld over het leggen van een rookgordijn. Toen ik zijn antwoord las schoot me opeens een voorval te binnen uit de periode dat ik nog werkte en een zeilboot had. Er waren meerdere collega's met een zeilboot. En we voeren daarmee ook wel op zee. Af en toe kwam het voor dat een zeeschip dat bij ons loste van oude voorraad pyrotechnisch materiaal af wilde. Wij (als operators) brachten dat dan bij de bedrijfsbrandweer. Maar we zagen er ook wel "brood" in voor eigen gebruik. Stakellichten en vuurpijlen kon je met oud en nieuw ook thuis afsteken. Maar voor die tijd sleepten we het nog een paar jaar mee op de zeilboot. Maar er waren ook rookbommen bij en nieuwsgierig hoeveel rook eraf kwam werd er eentje in de wasbak van het kleedlokaal uitgeprobeerd. Binnen een vloek en een zucht stond de hele ruimte en ook de aangrenzende vertrekken vol rook. Gelukkig zag men kans om het ding naar buiten te brengen en hebben zo die in arren moede maar begraven. Ach, al doende leert men moet je maar denken. Vandaag kun je dat soort grappen wel vergeten. Moest je ook niet op een werkdag doen natuurlijk! Nu tijd voor een biertje. Gr. Klaas.

Fokko 66, Herby63 en Gerrit-Jan vinden dit leuk.
  16. Jinny

Jinny

Lid geworden:
    26 jul 2009
    Aan boord, in Nederland hoogstwaarschijnlijk
    Er zal vast een betere plek op het forum zijn, maar dit wilde ik jullie even niet onthouden.... (misschien kennen jullie het allang, kan ook)
    Man bouwt uit PVC van alles...

Laatst bewerkt: 2 mei 2023
    TIMBERWOLF, Gerrit-Jan, Herby63 en 3 anderen vinden dit leuk.
  17. willum

willum

Lid geworden:
    6 jun 2017
    Zo'n eenvoud.
    Super resultaat.

Met weinig en niks iets bouwen.

Alles voor modelbouw,
    Willum

18. Marc w

Marc w

Lid geworden:
    10 feb 2013
    dat is modelbouw naar mijn hart, begrijp alleen niet waarom hij pvc buis gebruikt als basis en niet gewoon pvc plaat.

19. Jinny

Jinny

Lid geworden:
    26 jul 2009
    Aan boord, in Nederland hoogstwaarschijnlijk
    Geen idee, misschien gemakkelijker te verkrijgen daar, of veel scrap pijp in de omgeving?

20. Fokko 66

Fokko 66

Lid geworden:
    3 sep 2017
    Ik sluit mij aan bij Jinny.
    Veel hindibouwers of bouwers uit eh minder fortuinlijke gebieden hobbyen met wat er voor handen is.
    Ik heb ook wel eens pvc buis gebruikt voor projectjes.
    Men neme een lokale bouwmarkt en vraagt pvc plaat, kans is groot dat men als antwoord geeft van .....dat hebben we niet.
    En de rekken staan vol met regen en of afvoerpijpen ofwel pvc buizen.
    Even insnijden, de haardroger van moeder de vrouw erop en strijken maar.
    Want thermisch kan het niet echt veel hebben, het vervormt al bij geloof zo rond de 70 graden.

Jinny vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina