Het Jeti Duplex DC-16 / DS-16 zender Topic

heb mijn mx22 ook al een heel tijdje, moet wellicht ook eens aan de nw zender. Wat ik niet goed in kan schatten wat handig is om de motorswitch bij F5b te bedienen. En of ik terug wil naar de pult.

Motor switch kan op alle schakelaars zijn goed bereikbaar. Kan ook op schakelaar op de knuppel
 
Wat ik niet snap is dat geen enkele van de nieuwe zenders flight models heeft voor een multirotor. Enkel vliegtuigen en heli's worden vermeld, gek want multirotors zijn toch wel populair aan het worden.
 
Wat ik niet snap is dat geen enkele van de nieuwe zenders flight models heeft voor een multirotor. Enkel vliegtuigen en heli's worden vermeld, gek want multirotors zijn toch wel populair aan het worden.
Je hoeft niet persé een flight mode te selecteren die qua naam / soort bij het model past.

je kiest type en soort wat je nodig hebt voor het doel of wat het meest benaderd qua functionaliteit.

De inteligentie voor een multirotor komt niet uit de zender, deze zit bij de multirotor ingebouwd.

Je hebt dus eigenlijk alleen de meest basale basis functies nodig.
 
Je hoeft niet persé een flight mode te selecteren die qua naam / soort bij het model past.

je kiest type en soort wat je nodig hebt voor het doel of wat het meest benaderd qua functionaliteit.

De inteligentie voor een multirotor komt niet uit de zender, deze zit bij de multirotor ingebouwd.

Je hebt dus eigenlijk alleen de meest basale basis functies nodig.

Jan klopt, de meeste zenders zijn voor een multirotor overkill, maar ik vind het toch lullig om bij een zender van > 1.000 EUR op het icoon van een vliegtuig of heli te moeten kijken als je met een quad vliegt.
 
eindelijk...........

Gisteren bij BTC mijn nagelnieuwe DS-16 op mogen halen. Ik kan natuurlijk in superlatieven uitweiden over deze zender, want tenslotte is het een prijzig ding, en zodoende zou hij wel aan de wensen MOETEN voldoen alleen al om de prijs te rechtvaardig. Ik doe het niet. Een zender blijft een kast met roerstaven en schakeldingen. Maar, pffieeeuuww, groot was de opluchting toen ik hem voor de eerst seconden in mijn handen had. Het was een gok om zo'n ding te kopen zonder het in mijn handen te hebben gehad. Dit voelt goed! Kwaliteit waar ik jaren mee vooruit kan! Al rommelend door de software werd de opluchting bevestigt, deze zender past bij mij, en bij wat ik in de toekomst van plan ben.

Nu dan het ding in gebruik gaan nemen.

Eerst maar eens de kruisknuppels verdraaien. Een klein beetje is genoeg. Als je met je duimen de knuppels omhoog en omlaag beweegt, kun je met de grafische ondersteuning mooi zien dat je ook een beetje naar links en naar rechts beweegt naar gelang je de knuppel naar onder of boven doet.

Ook wil ik de veren (flink) strakker.

Als je al ongeveer 10-11 jaar met een 3010 vliegt ben je natuurlijk gewend aan die indeling van schakelaars etc. Ook je denkpatroon, over hoe je omgaat met vliegfases etc, is gevormd door hoe de software van de 3010 in elkaar steekt. Nu moet ik dit alles los laten, en zien hoe het past in de DS-16.

Om dit in 1 keer goed te doen heb ik maar op papier gezet wat ik met welke zwever uitvreet.
Zoals de verschillende manieren van starten: motor, lier, sleep.
Wat doe ik met de motor: op een zij'gever'?? (oeps, weer een 3010 gedachte.. ;) )
Hoe ga ik om met snap-flap?
Flaps die de aileron ondersteunen?
Dual rate.
Prop ik al die dingen in vliegfases? Hoe zorg ik ervoor dat de voor alle zwevers de overeen komende zaken altijd op dezelfde schakelaars zitten?

Want al die mogelijkheden zijn leuk, tijdens het vliegen moet het soepel en veilig te bedienen zijn.

Maar goed, stap voor stap gaat het helder worden.
 
Laatst bewerkt:
Mooi mooi mooi

Hier ga je plezier van beleven

Ik kan je wel eens een bestandje mailen van een f3j zwever van mij kanje zoen hoe ik het gedaan heb

Heb je de 2.0 software?
 
Berrie, je schrijft DS-16.
Heb je de handzender of de pultzender?
De handzender is officieel nog niet uitgeleverd, als je een DS 16 hebt is het waarschijnlijk een prototype wat niet op de markt mag komen.

Grts Gert-Jan
 
Hoi GertJan,

het is echt de DS-16!! Ook op Duitse fora kun je lezen dat er her en der al DS-16 geleverd is. Het is allemaal in orde hoor!
 
Hm, apart.
Jeti zegt alleen prototypes en demo modellen uitgeleverd te hebben die niet bedoelt zijn voor verkoop.
En ja, ik weet dat er wat vertegenwoordigers die dingen doorverkocht hebben.
Pas over 2 weken komen de voorbestelde modellen bij de importeur binnen.
Jouwe zal waarschijnlijk een Hacker-Jeti zijn?
Ik heb vrijdag nog contact gehad over mijn eigen DS met Jeti vandaar dat ik nogal verbaasd ben.

GJ
 
In de VS worden ze al sinds twee weken geleverd.

Edit: sinds één week pas, ipv twee weken.
Zit zelf nog even te wachten tot mn bankrekening het ook een leuk idee vind om een dc-16 te bestellen...
 
Net even gebeld en krijg nu andere info.
Ze zijn vorige week begonnen met de eerste beperkte levering.
Mijn bestelling was iets later, dus komt over 10 dagen.
Het wordt dus per bestelling uitgeleverd, degenen die het eerst besteld hebben krijgen hem ook het eerst.
Alleen degenen die hem eerder dan vorige week hadden hebben "illegale" prototypes die fouten kunnen hebben.
Tip voor alle bezitters:
Voordat je hem in gebruik neemt de knuppels caliberen, daar kan vanaf fabriek een probleempje in zitten, hij schijnt af en toe de eindpunten niet goed te zien.
Na het calibreren is dat opgelost.

Helaas voor mij leveren ze hem niet voor de afgesproken (en vooruit betaalde) prijs.
Of ik nog even 150 euro bij wil betalen want hij is duurder geworden.

Tja...

GJ
 
Van E. Rukkers zojuist enkele modellen gekregen. Echt sjiek dat je heel makkelijk modellen in je zender kan stoppen. Zelfs ik snap in een keer hoe dat werkt. De laptop 'pakte' de DS-16 prima op!

Als eerste ga ik mijn electrozwever in programmeren. De basis lijkt me zeer intuïtief. Hoe meer je nadenkt, hoe meer er mis gaat, zo lijkt het nu.

Mijn huidige zender is nog ergens tussen Corrien en mij. Ik had de DS-16 nog lange niet verwacht. Graag meet ik eerst de roeruitslagen op, voordat ik alles ombouw naar Jeti. Het echte werk mag dus nog even wachten.
'
Daarop vooruitlopend kan ik vast wel even nadenken. De indeling zoals te zien in de modellen van E. Rukkers geven me wat ideen, maar ook vragen.

Dit is wat ik wil voor mijn electrozwever (4 klappen vleugel):
Startfase: motor op gasknuppel, flaps neutraal, ailerons standaard uitslagen.
Landing: butterfly op gasknuppel, verder alles als bij cruise en startfase.
Cruise fase: is eigenlijk gelijk aan motorvlucht, maar dan zonder lopende motor. Wel wil ik de ailerons dual rate kunnen geven.
Thermiekfase: ietsie flaps down, zoals ik wil.
Speed fase: flaps ietsie up. (mogelijk flaps met aileron mee sturen)

Ik wil dit het liefst over 1 drie standen schakelaar: elke stand 1 fase. Bijvoorbeeld SE. Maar dat heb ik al 'droog' geprobeerd. Dat krijg ik niet voor elkaar. De driestanden schakelaar switcht alleen maar tussen twee vliegfases....

De functiewissel van de gasknuppel zou ik over een twee standen schakelaar willen. Bijvoorbeeld SF.

Hoe richt je trouwens je beginscherm in??
 
Hoe zijn de uiteinden van de sticks bij de DS-16, zijn die een beetje scherp?
Voor mij geldt hoe scherper hoe beter..
 
Voor mij geldt hoe scherper hoe beter..

Ik snap je, ik heb dat ook. Naar mijn smaak zijn ze goed!

Het apparaat kan .wav files afspelen. Hoe kan ik deze muziek omzetten naar een .wav file?

Mij lijkt het vet relaxed om, als ik de thermiekstand inschakel, dit muziekje te horen.....


Lekker liggen in het gras, en maar cirkelen, de hoogte in......
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top