Het Jeti Duplex DC-16 / DS-16 zender Topic

ja, oke, maar is dat nu van je DC-16 of je DS-16? En als het van je DS-16 is, hoe kom je dan aan die zender?

Bij de handzender is natuurlijk de dikte van de zender ook van belang, omdat je vingers op de onderzijde van de zender liggen, en je duimen op de bovenkant van de knuppel. Ik vlieg iig zo, vandaar dat ik het even echt goed wil weten!

Gisteren, na wat telefoontjes...
De DS-16 komt zeker eind april.
Er zijn al een paar DS uitgeleverd maar die horen niet op de markt te zijn, dat waren demo/test modellen voor Hacker en Hepf, die versies kunnen nog fouten bevatten.

De vraag is alleen, wat gaat ie kosten..
Hij is nu vanaf de introductie al ruim 300 euro duurder geworden.
De pultzender wordt nu weer goedkoper omdat de verkoop na de eerste paar weken ingestort is.
Misschien pakken ze het verlies dan terug met de handzender???

GJ

Zou geen goede set zijn van Jeti, normaal bij merken die hand en pult versies hebben is de pult versie altijd duurder, zou een beetje de wereld op zijn kop zijn, zeker gezien het fijt dat de DS niks meer te bieden heeft als de DC.

Denk dat ze beter meer aan marketing kunnen doen ;)
Ook al zou ik een zender gratis mogen kiezen zou mijn keus de DC-16 zijn, prijs is al heel erg scherp tov de concurrentie, welk merk heeft oa al Hal sensors op de stick's in plaats van de pots.

Tja, Jeti is wat marketing betreft niet zo best.
Ik kijk net even voor iemand wat de prijs is van de DC en hij is inmiddels gewoon in Nederland te koop voor 1000 euro.
Geen geld voor zo'n mooie zender!

GJ

, zeker gezien het fijt dat de DS niks meer te bieden heeft als de DC.

Nog afgezien dat feit met 'ei' wordt geschreven is dit niet waar.

De handzender heeft 'versnellingssensoren' ingebouwd zodat je kunt sturen door de zender te bewegen.

Een 'cool feature'. Ook al moet ik nog bedenken wat je er mee kunt het is alvast een leuke noviteit.

Ach zo gaat het met veel dingen. Toen de telefoon werd uitgevonden dacht ook iedereen dat het een overbodige uitvinding was...

Heb ik gezien. Was een beetje verbaast dat een enthousiast (wedstrijd)vlieger er min of meer plotseling mee stopt.

hoe zijn de ervaringen van gebruikers tot nu toe?
Ik heb nu een MX22 met jeti module, maar zou goed kunnen dat ik overstap...

Voor zover ik de ervaringen hoor zijn die positief.

Wat echter wel blijkt is dat de trim lastig te bedienen is, maar daarvoor is er ook al weer een oplossing,
de G-trim (waar komt die G vandaan?!? ;-) ):
dc-16-g-trim4.jpg

Te monteren in een paar minuten en zonder modificaties aan de zender aan te brengen.

hoe zijn de ervaringen van gebruikers tot nu toe?
Ik heb nu een MX22 met jeti module, maar zou goed kunnen dat ik overstap...

mijn ervaring is super.
moest even wennen aan de positie van de trim maar als je dat eenmaal gewend bent is het geen probleem. voor mij hoeft die optie niet op de trim.

ik heb hem nu sinds nov in gebruik heerlijke zender. enigste waar ik aan moest wennen is pult vliegen.

gr erik

heb mijn mx22 ook al een heel tijdje, moet wellicht ook eens aan de nw zender. Wat ik niet goed in kan schatten wat handig is om de motorswitch bij F5b te bedienen. En of ik terug wil naar de pult.

Back