Het grote FPV (First person view) draadje.

Dat zou niet verkeerd zijn...
Ik hoop ook dan ergens de juiste vtx te hebben aangezien ze me nu een tx op 2,4 en een rx op 5.8 gestuurd hebbeb :(

Laatst bewerkt door een moderator:
Current sensor moet in serie met je schema, ofwel tussel de lipo en je ESC.
Dan zit die goed. Je wilt tenslotte de stroom van je motor weten als hoofdzaak.

Nu meet je alleen de stroom van je Vtx OSD en cam.

12V op cam. Wel alleen als het een 12V cam is hè :D Anders 5V vanaf je Vtx.

Bij voorkeur alle massa punten op 1 punt samen laten komen om zo een aardlus probleem te voorkomen.

Vanaf je ESC eventueel nog 3 draadjes tekenen naar je ontvanger.
Plus/Min/Puls.

LC filtertje
klik
9e plaatje

of
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1339007
Komt gelijk naar de current sensor. Vanaf dat punt voed je het FPV gedeelte.

Laatst bewerkt:
Bedankt!!

Ik had hem ondertussen al een beetje verbeterd ;) met hulp..

full

Osd krijgt voeding van de current sensor via de meegeleverde kabel. Wacht gewoon even totdat je het spul binnen hebt en leg het allemaal op je bureau. Wordt het stukken duidelijker.

Oke nou gelukkig is het winter dus heb ik nog ff... maar het heeft wel weer een hoog baal gehalte.

@Wippo76,

Behoorlijk onverantwoord om de AV-out functie van een HD camera te gebruiken om FPV te vliegen, da's zo ongeveer 't stomste wat je kunt doen.

Een dergelijke camera kan op elk willekeurig moment zichzelf uitschakelen, bijvoorbeeld als:

- accu leeg
- SD card vol
- SD card bad sector
- temperatuur te laag/te hoog
- firmware bug
- etc.

Kortom, je gebruikt *ALTIJD* een losse CCTV CCD of CMOS camera waarmee je 't model vliegt. Deze camera's zijn namelijk ontworpen voor 24/7 gebruik en zullen er niet zo snel de brui aan geven.

Dus neem even de moeite om een aparte CCTV camera te monteren zodat je straks niet in een situatie terecht komt dat je model onbestuurbaar wordt doordat de camera uitschakelt.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen.

@wippo76,

Behoorlijk onverantwoord om de AV-out functie van een HD camera te gebruiken om FPV te vliegen, da's zo ongeveer 't stomste wat je kunt doen.

Een dergelijke camera kan op elk willekeurig moment zichzelf uitschakelen, bijvoorbeeld als:

- accu leeg
- SD card vol
- SD card bad sector
- temperatuur te laag/te hoog
- firmware bug
- etc.

Kortom, je gebruikt *ALTIJD* een losse CCTV CCD of CMOS camera waarmee je 't model vliegt. Deze camera's zijn namelijk ontworpen voor 24/7 gebruik en zullen er niet zo snel de brui aan geven.

Dus neem even de moeite om een aparte CCTV camera te monteren zodat je straks niet in een situatie terecht komt dat je model onbestuurbaar wordt doordat de camera uitschakelt.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen.

Een gopro hero2 schakelt zichzelf nooit uit
En ik Start alleen met volle accu en lege sdcard van 32gig uiteraard
ook nooit ergens gelezen dat dit ooit gebeurt is
Als jij dit wel ooit ergens gezien of gehoord hebt verneem ik dat graag want dan heb je een punt maar zoals voyager al zei met knappen rth voorkom je dit soort problemen
Wanneer gaan jullie eens komen met RTH spul sander ....
Veiligheid voor alles

Dat zijn allemaal flauwekul argumenten, da's netzoiets als zeggen tegen een agent die je aanhoudt voor te hard rijden: 'sorry agent, ik mag hier 160km/u, mijn auto is namelijk voorzien van 9 airbags', datzelfde geldt voor de RTH.

Ik ken uit persoonlijke, maar ook uit andermans, ervaring legio gevallen waarbij een HD camera (ja, ook de GP2) zichzelf uitschakelt. Op dat moment ben je je live feed kwijt en vlieg je dus blind.

Gaan roepen dat je dan een RTH hebt is onzin, want je gaat nu vertrouwen op een stuk complexe electronica dat valt of staat met een juiste instelling e.d. Je stapelt dus onzekerheden op onzekerheden.

Een week geleden heeft iemand (wippo76?) op dit forum nog een bericht geplaatst dat z'n FPV model was verdwenen nadat het beeld wegviel en de RTH niet werkte. Daarmee is mijn punt gemaakt.

Kortom, wees niet zo stronteigenwijs en zorg dat je je spullen goed voor elkaar hebt. Dat betekent NIET vertrouwen op immer meer complexe electronica, maar de basis 100% bulletproof maken. Dus goede videozender, betrouwbare camera en een single battery setup.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen.

Dat zijn allemaal flauwekul argumenten, da's netzoiets als zeggen tegen een agent die je aanhoudt voor te hard rijden: 'sorry agent, ik mag hier 160km/u, mijn auto is namelijk voorzien van 9 airbags', datzelfde geldt voor de RTH.

* Een vergelijking die kant nog wal raakt. RTL heeft niets met snelheid te maken maar is gewoon een stuk extra veiligheid.

Ik ken uit persoonlijke, maar ook uit andermans, ervaring legio gevallen waarbij een HD camera (ja, ook de GP2) zichzelf uitschakelt. Op dat moment ben je je live feed kwijt en vlieg je dus blind.

Gaan roepen dat je dan een RTH hebt is onzin, want je gaat nu vertrouwen op een stuk complexe electronica dat valt of staat met een juiste instelling e.d. Je stapelt dus onzekerheden op onzekerheden.

Een week geleden heeft iemand (wippo76?) op dit forum nog een bericht geplaatst dat z'n FPV model was verdwenen nadat het beeld wegviel en de RTH niet werkte. Daarmee is mijn punt gemaakt.

Kortom, wees niet zo stronteigenwijs en zorg dat je je spullen goed voor elkaar hebt. Dat betekent NIET vertrouwen op immer meer complexe electronica, maar de basis 100% bulletproof maken. Dus goede videozender, betrouwbare camera en een single battery setup.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen.

Dus jij vliegt zonder RTL? Dat vind ik onverantwoord. Elke camera kan storing krijgen en uitvallen het blijft tenslotte elektronica en dan? Heb je geen enkele backup meer. Maar dat is mijn mening hoor...

p.s. als er ooit regelgeving voor komt mogen ze een RTL syteem voor mij verplicht stellen

Back