Het grote FPV (First person view) draadje.

*Dingen die voor mij nog onduidelijk zijn is differsity ( twee antennes waarbij het beste signaal gekozen wordt)
Waarom vliegt niet iedereen met differsity en tracker? twee goede antennes er op een horizontaal een vertikaal kom je toch op het beste resultaat??

*Welke antennes zouden voor mij het beste zijn voor erbij? cloverleefs zijn volgens horen zwaar en echt voor alleen rondom vliegen in kleine straal.De standaard antennes geleverd bij mijn setje ook denk ik misschien zelfs nog minder...

*Ik heb een 3s setup met 30a regelaar 3amp bec. kan ik daarmee mijn gehele setup voorzien...?

Even inhoudelijk reactie:
Ik ben zelf ook nog zoekende naar een leuke setup maar ik zal geen diversity gebruiken omdat ik de kosten te hoog vind ten op zichte van de baten.

Cloverleaf-antenne hoeft niet zwaar te zijn maar voor de lagere frequenties zijn ze volgens mij wat meer kwetsbaar omdat ze dan wat groter worden. Zelf zit ik te denken aan 5,8 GHz mede omdat de antenne dan kleiner kan worden.

Wat betreft de stroomvoorziening: als je van alle spullen die je wilt gebruiken het stroom verbruik bij elkaar optelt dan zie je vanzelf wat voor BEC je nodig hebt.

Gaan we proberen:D er staan bij mij geen andere "verplichtingen" dan vliegen op de kalender:D
Maar moet toch kunnen voor 15:30. Dan nog fictief autopech.... kun je zo een uur later komen :cool:

Even inhoudelijk reactie:
Ik ben zelf ook nog zoekende naar een leuke setup maar ik zal geen diversity gebruiken omdat ik de kosten te hoog vind ten op zichte van de baten.

Cloverleaf-antenne hoeft niet zwaar te zijn maar voor de lagere frequenties zijn ze volgens mij wat meer kwetsbaar omdat ze dan wat groter worden. Zelf zit ik te denken aan 5,8 GHz mede omdat de antenne dan kleiner kan worden.

Wat betreft de stroomvoorziening: als je van alle spullen die je wilt gebruiken het stroom verbruik bij elkaar optelt dan zie je vanzelf wat voor BEC je nodig hebt.

Duidelijk.... bedankt! ;)

Dat is dus geen goed idee dus:(
Ander idee was als het niet te ver van het veld zou zijn er naar toe vliegen (met FPV natuurlijk) even zwaaien en weer terug, ben je er toch geweest. Maar ik begrijp dat dat ook geen optie is;)

OK zie ik je dan...

@ bullet3030

Ben je van plan om met videobril te vliegen of misschien met een monitor.
Dat laatste ben ik nu aan het uitzoeken wat daarmee mogelijk is.
Anderen mogen ook reageren ;)

Waar ik aan zit te denken is vanaf de ontvanger een av-vga converter om een computermonitor 15" erop aan te sluiten. Problemen die ik verwacht zijn de voedingspanning en eventueel het zonlicht. Maar het voordeel wat ik verwacht is een duidelijker/groter beeld.
Wat vinden jullie?

ik wil beginnen met een monitor. Maar met een bril is volgens mij de echte beleving.

wat ik ook gelezen heb is dat er sommige zijn die een schoene doos gebruiken dus voor de zon is altijd wel wat te vinden.

Als bril ga ik later op aanraden voor de evg900 denk ik.

Laatst bewerkt door een moderator:
@Bullet, ik snap je punt wel, en wil je gerust wat extra uitleg geven (via pb) moest je niet alles vinden op het forum, maar begrijp me niet verkeerd dat ik doelde op het feit dat je precies het andere forum wat negatief afblaasde ;)

En Differsity = diversity :D

@bullet, ik snap je punt wel, en wil je gerust wat extra uitleg geven (via pb) moest je niet alles vinden op het forum, maar begrijp me niet verkeerd dat ik doelde op het feit dat je precies het andere forum wat negatief afblaasde ;)

En Differsity = diversity :D

Zo kwam het niet over. Maar bedankt voor je aanbod. Ik heb niks tegen het andere forum en heb daar ook echt wel het een en ander gelezen alleen vind ik het er verder rustig net als hier.Ik zie het meer als een contact bron tussen fpv'ers die al op de hoogte zijn van alle fpv perikelen.

Ik snap ook dat ze daar niet zitten te wachten op een paar noobs, maar zo zijn we allemaal begonnen.

Het is jammer dat de passie in veel takken van de hobby toch soms een andere wending krijgt. Wat daar nou de reden van is weet ik niet maar zo leerde ik het forum twee jaar geleden niet kennen.

Maar goed genoeg over dat. Ik heb er zin in iig en zou het leuk vinden als we met de startende fpv'ers een nieuw begin kunnen maken hier en hopelijk met de fpv kenners er bij.

Graag, er zijn nog genoeg dingen die ik moet leren. Waar moet je anders de info vandaan halen als je met google niet precies kan vinden wat je zoekt?:(

Op Rcgroups valt eingelijk alles wel te vinden, zolang je maar door zoekt en heel veel leest.
creatief zijn met google kan ook handig zijn.
succes.

Ik denk dat je met de stickies/belangrijk draadjes in de diverse fora, in dit FPV subforum vijf stuks bovenaan, ook al heel wat informatie te pakken hebt.

Erg onhandig dat je het andere forum niet zondermeer kunt bekijken, d.w.z. niet zonder je eerst aan te melden.

Tips voor gebruik van forum- en Google/IxQuick- zoekfuncties, er kan meer mee dan men denkt
faq-zoekfunctie

oke stel, ik wil weten hoe ik alles moet aansluiten video tx camera filters in combinatie met mijn esc met interne bec. ontvanger en servo's .. hoe ga ik dat in hemelsnaam vinden?Ik weet hoe ik een normale setup moet doen maar nu met alles er bij... Ik heb me eigen rot gezocht naar schema's en dan kom je wel een eind maar gaat mijn esc dat trekken met 3amp bec bijvoorbeeld.Als je geen electro kennis heb ( misschien had ik er dan niet aan moeten beginnen ) is en blijft het lastig.

Video deel komt rechtstreeks van je lipo. Tussen lipo en de video setup doe je een lc filter. Camera en tx sluit je dan aan op de gefilterde 12v van de lipo. En video signaal van camera naar tx.

Oke dat is duidelijk.En dan servo connectors gebruiken tussen alle componenten ipv de pluggen? Het filter kan aan een kant rechtstreeks gesoldeerd worden neem ik aan en dan aan de andere kan een servo connector er tussen naar het video gebeuren?

Peter

Ik heb een schematje gemaakt misschien willen jullie eens een blik werpen..

full

Back