Het grote FPV (First person view) draadje.

Hugy, gefeliciteerd trouwens! Zo zie je maar dat je een heel eind komt met zo'n sterke wil. Super, en nu gauw mooie rustige plaatjes schieten:)..

Een Kx131? ga dan voor de KX191. Die word gebruikt door birdman1. prima cam, doet het erg goed. mooi helder beeld. bekijk de filmpjes eens op youtube. Voor die 20 dollar meer....
Maargoed, da's mijn mening:).

Camera en Patch antenne besteld. Het is de sony 540tvl geworden en een 11dbi circulair polarised patch geworden. Als het goed is zou ik hier al veel beter beeld mee moeten krijgen.

Vast wel.

Wartexx gebruikt deze cam, hij kan je er vast ook nog wat over vertellen.
verder heb ik die CX-161 ook gehad, vond het ook niet alles..

Nog 2 foto's op een site terug gevonden van de demo die ik moest geven hier op de Open dag.
het was even schrikken toen ik me omdraaide, en al die mensen ineens de pits in waren gekomen, en zich achter mij verzameld hadden!
Het was ontzettend gaaf:)

5akhh2.jpg

Zoek Remy :mrgreen: :
io3jo7.jpg

Laatst bewerkt:
Ik, heb al veel contact met wartexx via msn. Jij hebt ook echt veel camera's gehad of niet :p welke vind je nu het fijnst? Vanavond maar eens over de golfbaan scheuren. :D

mvg Hugo Janse

Volgens mij ligt marks USB stick hier nog, zal het filmpje van de opendag er wel ff op zetten, dan kan je die ook online zetten ^^.

Ja! Super:).

Nog even 3 foto's gemaakt van het cockpitje van de Rookie. Misschien een idee voor andere, aangezien ik altijd een tijd moet denken waar ik de gps moet plaatsen.
De camera zit wat dicht op de videozender, maar ik lijk hier geen last van te hebben..

219um9y.jpg

2qx2vmf.jpg

qqvdqu.jpg

Goed, nu de volgende. Opnieuw een graupner Rookie. Deze zal voor een "klant"van begin tot eind opgebouwd worden. Ik zal hier waarschijnlijk een apartdraadje voor openen.

tevens een graupner discus 1200mm gekocht, hier gaan we iets snels van maken:). Goed genoeg te doen dus, Volgende week moet alles klaar zijn:). hehe...

Laatst bewerkt:
GPS ontvangers mogen gewoon achter 't schuim van 't cockpit kapje hoor, daar merken ze niks (nou ja, erg weinig) van. Videozender zou ik op de 'bolling' van motormount monteren, misschien eerst even recht maken, stukje ABS strip erop en dan krimpkous (dunne!) om de videozender en gewoon met dubbelzijdig foam tape vastzetten ('t soort waarmee ook nummerplaten vastzitten), antenne onder 90-graden omhoog steken.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
ImmersionRC - Real Virtuality

Sander ik heb daar ook aan zitten denken, echter plaats ik dan de videozender bovenop de regelaar, wat voor mijn gevoel nog niet lekker werkt.
tevens wilde ik één module, waar de hele mikmak aan vast zat. Ik trek nu 2 stekkers los en de module is los. Zo kun je mooi het e.a. uitpluizen als er iets mis is.
Goed, ik kan de draden natuurlijk ook gewoon een de videozender solderen, alleen zal de cockpit dan altijd vast zitten aan de kist.

De volgende word nu ook opgebouwt, alleen ontkom ik niet aan de module. Hij wilde dit persé.

van de GPS ontvangers is een goed idee, dat zal bij de 2de rookie gebeuren:).

Die heb ik met een scherp mesje uitgesneden waarna ik de wanden heb bekleed met 1mm ABS. ( recht gesneden langs een lineaaltje)

wow dat is mooi gedaan!
Is dat allemaal ver genoeg uit elkaar ivm storing?
Ik dacht dat je wel een bak meer afstand nodig zou hebben tussen ontvangers (RC, GPS) en zenders (videoTX).

Sjonge dat ziet er strak uit Remy! Is wellicht ook een idee voor mijn EZ om dit in de canopy in te bouwen. Heb nu van piepschuim een plateau gemaakt die precies in de ruimte van de canopy past. Mooi is het niet en aerodynamisch ook niet maar het werkt wel. Zo kan ik dus de hele FPV meuk er uitpakken en met de originele canopy zonder cam/zender vliegen.

Wel een erg mooi kistje voor FPV lijkt me! Wellicht een leuke vervanger voor als ik mijn EZ zat ben ;)

Heeft er iemand hier trouwens ervaring met een gyro op de EZstar zonder rolroeren? Ik zou deze over het staartroer willen zetten om het plotseling rollen door de wind wat te verminderen.

Gisteren (vaderdag) betekent dat vader zelf mag bepalen wat hij gaat doen dus: vliegen! Eindelijk had ik de "Zork" (vliegende vleugel) klaar voor de eerste FPV vlucht. Ik had al wat ervaring opgedaan met een soortgelijk model de Sport Wing. Omdat ik helemaal onder de indruk was van de stabiliteit heb ik een iets groter model gebouwd "de ZORK" van EPP. Wel met een aparte staart om hem wat meer op een vogel te laten lijken. Hoewel het gister avond flink waaide toch even gevlogen en ik moet zeggen dat deze kist ongelooflijk vast ligt in de lucht. De wind heeft er nauwelijks vat op mede omdat er geen romp en kielvlak aanzit. Verder nog een opmerkelijk ontdekking. Ik heb de camera in de vleugel gebouwd, naast en boven de lens is er een soort van kapje ontstaan. Dit kapje zorgt ervoor dat er geen vals licht van de zij/bovenkant in de lens valt. Resultaat: super constant beeld zonder irritante verkleuring of overbelichting.

De eerste resultaten zijn veel belovend:

JFbKN0f7wMg[/media] - Remote Control FPV Wing Glider "the ZORK"

MVG. Robert.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi!

Het lijkt erop dat deze afstand tussen cam en tx prima werkt. Liever zet je alles zo ver mogelijk uit elkaar als de ruimte er voor is. Hier was dat niet het geval:).
Verder werkt dat goed Dave, een losse module. het leuke is inderdaad dat je ook met de originele canopy kan vliegen. Ook is het enorm handig, omdat, als je een probleem met je apparatuur hebt, je de module zo los kunt pakken, en uit elkaar kan trekken op je bureautje.

Robert, bravo! Wat een prachtig mooie video:)! Het model ziet er ontzettend gaaf uit. Wat vloog de zork toch goed met de wind toen.

Tot morgen.

Laatst bewerkt:
Ik ben nu bezig met een camera voor de opnames in HD. (naast de FPV-camera) Daar heb ik een nepaccu van balsa voor gemaakt, met op de kopse kant 2 contactpunten. (net als de echte accu) Via een kabeltje kan ik de camera (Toshiba Camileo P10 HD) dan voeden door een ubec. Scheelt 25 gram.
Doordat het beeldscherm nu lijntjes vertoont, heb ik een filter nodig.
Eerder in dit draadje kwam deze: Digital Products Company :: Video Accessories :: Power Supply Filter, L-C Type voorbij.
Is er een optie om zelf wat te maken? Wie heeft een schema?
Zijn er nog meer varianten als die in de link?

Als ik de gewichten van ubec en bovengenoemd filter bij elkaar optel (2 x 8 gram), dan is er bijna geen winst meer. Maar 9 gram. Eigenlijk de moeite niet.

EDIT: ik vergat het gewicht van mijn nepaccu: 3 gram. Dus de winst is nu 6 gram. Dit loont niet.

Taco.

Laatst bewerkt:
de moeite nemen om dit topic helemaal door te lezen

Had ik gedaan, maar er staat zoveel in, dat het soms moeilijk terug te vinden is.

Ik vind persoonlijk voor ieder onderwerp een apart draadje overzichtelijker. Dus een soort tutorials.

Maar in ieder geval bedankt voor de link. Dit helpt me weer wat verder.

Taco.

Back