Het grote FPV (First person view) draadje.

Mooie beelden!!

Zou zonder OSD niet te doen zijn.

Voor mij persoonlijk werkt de EZOSD als vangnet, het geeft mij een indicatie van "tot waar " mijn safety zone zit. Kwestie van onnodige risico's te vermijden zeker op "vreemde" locaties. Het geeft net dat beetje "extra" zekerheid om een vlucht rustig en berekend te laten verlopen! Ik hou sowieso al van "facts en figures".

De x3d bl ufo vliegt zonder bv ( tot op heden toch), zal binnenkort eens beelden van plaatsen.

Groetjes
Birdy

Heeft iemand nog een 0.9mm hex liggen. Ik heb deze nodig om mijn camera scherp te stellen. Want ik heb er een besteld maar duurt weer een tijdje voor dat binnen is. Ik heb alles geinstalleerd en het werkt :). Alleen het beeld is gefocusd op 10 cm.

mvg Hugo janse

Zo, heb het filmpje van de vogels weer moeten verwijderen. Teveel gezeur als je dit op een club doet ( uhh logish;))
Dat gaan we voortaan elders doen, ofdat men hier nou achter staat of niet.

Wel frapant, dat het vliegveld barstensvol vogels zit :rolleyes:

Laat je het me wel even weten waar je filmpjes straks te vinden zijn? ;)

Wij hebben een vogelnest IN ons clubgebouw zitten!
Gaan we daar nu ook over zitten piepen? :roll:

haha, eens even kijken ofdat ik maar voor een schuil accountje ga.

Goed, Gistermiddag bij Robert ( bluefalconholland) langs geweest, en lekker samen gevlogen.
Het was fantastisch. Wel wat harde wind, maar toch heel veel te zien. Tevens mijn eigen hoogterecord verbroken, en veelal de buurt verkend vanuit de lucht.
Echter is het aan de einde van de middag even fout gegaan. Ik was een eind boven de bomen aan het vliegen, totdat ik besloot dat ik naar beneden wilde duiken, vanaf de boomrand, om zo onder de bomen door te gaan. Ik had dit beter niet kunnen doen, want bij het duiken was de boom niet meer zichtbaar, met als gevlog dat we een harde klap hoorde :mrgreen:
De schade viel heel erg mee. Er zaten wat deukjes in de voorlijst.

Het word tijd dat ik eens mijn eigen recorder aanschaf. Ik mis veel momenten die ik graag had willen laten zien.

De beelden van gister zijn wél opgenomen, daar zijn we mee bezig:).

Robert bedankt nog voor deze fantastische dag, dat doen we gauw nog eens!
( dit keer mét neusspray, en een hooikoorts pilleke :rolleyes:)

Hey Remy, dat was gisteren echt een super dag FPV'en! Achter elkaar vliegen gaat na een tijdje steeds beter af, echt gaaf om te doen. Duidelijk dat je veel meer durft dan ik en dat was echt kicken! Ik stond versteld. Het was ook erg leerzaam en voor jou een nieuwe omgeving verkennen. Gelukkig kon ik m'n ontvanger uitwisselen zodat we toch nog samen konden vliegen. En zekers, dat gaan we snel weer doen.

En ook bedankt nog voor alle gezelligheid en het maken van de filmpjes, ik heb er al 1 ge-uploud. Dit is de Zork, even nog afwachten op nieuwe FPV spullen zodat ik haar snel met videobril kan gaan vliegen.

Zp_CNYalYCA[/media] - Remote Control Wing "the ZORK"

MVG. Robert.

Laatst bewerkt door een moderator:
heeej, dat filmpje komt me bekend voor. Het vloog erg mooi.

Even een ( vrij lange) compilage gemaakt van wat beelden die er die dag zijn geschoten.
Vlak bij ons was het enorm turbelent, dat zie je in het filmpje terug. Mijn kist word gewoon terug de boomrij opgeblazen:P.

Robert Musters & Remy on Vimeo

Jongens er is een nieuw fpv vlieg lid.
Ik ben net terug van mijn eerste vlucht. Alles was maandag binnen gekomen, en ben toen meteen gaan aasluiten en solderen. Vandaag eerst een LOS vlucht gemaakt met iemand anders die de bril ophad. Daarna zelf eerst het vliegtuig op hoogte gebracht en de bril opgezet. Echt geweldig is het, was wel meteen mijn vliegveld kwijt, maar met behulp van mijn spotters had ik die zo terug gevonden. Daarna nog wat spannende momentjes vanwege de wind. Ik ben hierna zo snel mogelijk geland.

Al met al een eerste succesvolle fpv vlucht. Ik ben nu echt compleet verslaafd, ik moet nog wel even kijken naar mijn cam die een beetje donker is en wat betere antennes maar voor de rest alles goed.

mvg Hugo Janse

EDIT:

Mischien is dit ook wel wat voor fpv vliegen

http://www.modelbouwforum.nl/forums/zweefvliegen/112001-hype-wow-hotliner.html

Laatst bewerkt door een moderator:
Hugy,

Zo hee jij durft aardig! Je maiden met die wind!
Ben zelf daarnet ook nog even wezen FPV'en maar lekker rustig was het zeker niet met de EZ, had behoorlijk last van de windstoten. Maar het navigeren zal je snel beter af gaan. Ben nu een vlucht of 5 verder en het is nu goed te doen. Natuurlijk kan ik altijd terug vallen op mijn spotter als ik het even niet meer weet. Erg lastig is wel het inschatten van de hoogte, je denkt vaak dat je behoorlijk hoog zit terwijl de spotter al lichte paniek begint te krijgen. Vaak kijk ik dan even onder de bril door en schrik ik zelf ook van hoe laag ik dan al vlieg.

Wat voor FPV set gebruik je nu ??

Ik heb nu een setje van bevrc.com
5xx mw 2.4ghz. Ik ben hier zeer te vreden over. Alles zit gewoon aangesloten op mijn flight pack en heb geen last van ruis in het beeld. De video zender geeft ook nog een gefilterde 12v voor de camera. Als camera gebruik ik een cx 161.

Dat ziet er goed uit! Gebruik zelf de ImmersionRC spullen en een Fatshark bril. Ook ik heb mijn Cam gewoon aan de vlieglipo zitten en heb ook totaal geen storing of ruis. Hoor dat het soms wel behoorlijke problemen geeft.

Met wat voor vliegtuig vlieg je ?

Ik vlieg met een easystar die ik van remy heb overgekocht. Daarin een 4000mah 3s batterij. Hij is op dit moment een beetje zwaar, maar er zijn problemen met de lipo verzending uit hongkong :(

Dat dacht ik ook, maar kreeg afgelopen week keurig mijn lipo's binnen via een andere transporteur. (Bij HK post kreeg ik dus ook geen Trace nummer) Dacht dat het niet onderweg was tot ze aan de deur stonden.

Vlieg nu zelf met 2200 Mah Zippy's en haal vliegtijden van ongeveer een half uur. Wat voor mij eigenlijk prima is.

Dave1979:
Erg lastig is wel het inschatten van de hoogte, je denkt vaak dat je behoorlijk hoog zit terwijl de spotter al lichte paniek begint te krijgen. Vaak kijk ik dan even onder de bril door en schrik ik zelf ook van hoe laag ik dan al vlieg.

Dat komt denk ik omdat je geen 3D-beeld hebt?

Taco.

hmm typish, dat heb ik juist met de hoogte. Dat je laag zit zie je goed, maar wil je landen dan zit je int begin vaak veel te hoog:).
Ah, da's per persoon verschillend natuurlijk.

Dat komt denk ik omdat je geen 3D-beeld hebt?

3D heeft geen enkel nut bij afstanden groter dan enkele (tientallen) meters, dus hoe hoger je zit hoe minder je hebt aan 3D, afstanden inschatten gaat prima tot enkele tientallen meters, daarna wordt 't lastig en meer giswerk dan wijsheid.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
ImmersionRC - Real Virtuality

Zo, net terug van mijn tweede fpv vlucht. Alles goed, niet echt veel storing en vliegt heel stabiel zelfs met deze wind. Alleen mijn beeld is een beetje wazig, ik heb al geprobeerd om te focussen maar dan wordt het maar iets scherper. Iemand nog tips? Anders bestel ik maar zo'n ccdkiller cam.

mvg Hugo Janse

Zo, net terug van mijn tweede fpv vlucht. Alles goed, niet echt veel storing en vliegt heel stabiel zelfs met deze wind. Alleen mijn beeld is een beetje wazig, ik heb al geprobeerd om te focussen maar dan wordt het maar iets scherper. Iemand nog tips? Anders bestel ik maar zo'n ccdkiller cam.

mvg Hugo Janse

de meeste gebruiken die 420ccd killer. Ik zelf ben er ook best over te spreken.
Fatshark komt straks wel met een ... uhhh... 540line ccd killler (schiet me niet af als de lijntjes niet kloppen, zit e wel eens meer naast!). Had al klaar moeten wezen maar hij was er nog niet helemaal tevreden mee :)
maar is wel bijna klaar, ben benieuwd...

Ik denk dat ik voor de kx 131 pal ga. Wil iemand nog wat mee bestellen van bevrc.com Zodat we de verzendkosten wat kunnen drukken. Ik ga morgen (17) bestellen.

mvg Hugo Janse

Back