Het grote FPV (First person view) draadje.

gekke vraag. Loop me het apezuur te zoeken naar Futaba connectoren voor op de trainerpoort van FF7, FF9, FF10 en zo verder.. die beetje platte ....

Kan die %*#(*^$@ dingen nergens vinden... of ik zoek niet goed...

iemand enig idee?

gekke vraag. Loop me het apezuur te zoeken naar Futaba connectoren voor op de trainerpoort van FF7, FF9, FF10 en zo verder.. die beetje platte ....

Kan die %*#(*^$@ dingen nergens vinden... of ik zoek niet goed...

iemand enig idee?
In dit topic worden wat suggesties genoemd. Altijd minder prettig om een eigen makelij steker te hanteren. :? Op zoek gaan maar een verloopje voor zo'n goedkoop USB sim-kabeltje en die steker afknippen... 8O

-edit-
Zou het deze zijn?

Laatst bewerkt:
BL-inrunner Blue Arrow BA-BL2040 HobbyKing: BA BL2040 2400kv (losse connectors niet geleverd in tegenstelling tot foto)
- Master E 6 x 4 propje HobbyKing Online R/C Hobby Store : Master Airscrew propeller 6x4 (2pc)

Bovenstaande (mijn) combo in combinatie met 3S is geen goede. Na 3 minuten motor kapot.

EDIT: nu een Robbe Roxxy 2835/16 gekocht.

Taco.

Laatst bewerkt:
Zo!

Eergister weer een fantastische dag beleefd samen met Robert ( bluefalconholland).
Het weer was goed, de wind stond goed, dus de dag kon er alleen maar beter op worden.
Na wat vluchten boven de bomen, en wat air-to-airs met Robert bedachten we een nieuwe:mrgreen:

Langs de kerk, over de dijk, aan de overkant van het water de ganzen wat opjagen, en als het lef er was netjes over het water terug.
Toch eng, zo vlak boven het water, want komt die neer dan heb je een goed probleem. :rolleyes:
De grenzen moesten verlegd worden dus de rookie gepakt, nieuwe accu's erin, en gaan met de banaan:

Remy the geese whisperer on Vimeo

Helaas wat schudderig beeld. De rookie is wat dat betreft behoorlijk gevoelig voor wind, maar vliegt erg fijn..

Enjoy:)..

Robert, het was weer fantastisch, we zien elkaar gauw!

Zo!

Eergister weer een fantastische dag beleefd samen met Robert ( bluefalconholland).
Het weer was goed, de wind stond goed, dus de dag kon er alleen maar beter op worden.
Na wat vluchten boven de bomen, en wat air-to-airs met Robert bedachten we een nieuwe:mrgreen:

Langs de kerk, over de dijk, aan de overkant van het water de ganzen wat opjagen, en als het lef er was netjes over het water terug.
Toch eng, zo vlak boven het water, want komt die neer dan heb je een goed probleem. :rolleyes:
De grenzen moesten verlegd worden dus de rookie gepakt, nieuwe accu's erin, en gaan met de banaan:

Remy the geese whisperer on Vimeo

Helaas wat schudderig beeld. De rookie is wat dat betreft behoorlijk gevoelig voor wind, maar vliegt erg fijn..

Enjoy:)..

Robert, het was weer fantastisch, we zien elkaar gauw!

moet ik nou jaloers worden ;)

helaas niemand hier in de buurt om lekker FPV te gaan vliegen en opnames te maken..
:)

Zuw, lekker middagje achter de rug, schoentjes uit, stoeltje achterover ( ja dit is een autostoel XD) 11 accutjes in het koffertje en vliegenmaar ( 2,5 uur achter elkaar ) Heerlijk.

Uploaded with ImageShack.us

Dat gaat lekker zo ja!

Zeg, dat grond station, is dat gewoon een enkelvoudige patcherd zonder iemand die hem voor je richt?
Gaat dat gewoon? :P

Ja , gps trackers zijn echt bullshit :rolleyes:, ik heb n 12 dbi patch en een 10 mw tx, ( oftewel echt het maximum wat zonder te richten mogelijk zou moeten zijn ) en dan nog kan ik overal waar ik wil komen komen ( zowiezo bijna alles binnen zichtsbereik)

@Wartexx: Sow, dat ziet er echt relaxed uit! :worship:

Zag op RC-groups al dat je je Trimersion omgebouwd had in een ski-bril. Kun je misschien eens wat uitgebreider beschrijven hoe je dat gedaan hebt? Lijkt me een stuk prettiger zitten dan de originele Trimersion.

@Wartexx: Sow, dat ziet er echt relaxed uit! :worship:

Zag op RC-groups al dat je je Trimersion omgebouwd had in een ski-bril. Kun je misschien eens wat uitgebreider beschrijven hoe je dat gedaan hebt? Lijkt me een stuk prettiger zitten dan de originele Trimersion.

Tja klaassie, in princiepe is het gewoon hetzelfde als remy zijn skibrilgoggles, tis gewoon de kopin module uit de trimersion slopen, dan die bril opzetten, module aanzetten, en hem zo positioneren dat je het beeld goed kan zien.
Dan snijd je een gat in het glas van de bril waar de module in past. En lijmt de module hier in. Ik heb er daarna een laag glasvezel overheen gedaan, maar dat kan natuurlijk op verschillende manieren. Tis echt heel simpel ;)

Wat antenne trackers zijn bullshit! Wel als er zo'n bouwkeet in de weg staat ja:)..
Ziet er goed uit zo:), Het was mij te warm om te vliegen! alsof oogballen kunnen zweten..

Dus als je gewoon een richting kiest en daar ook blijft is het no problem zo te zien.
Das wel mooi om te weten, ik ben toch vanplan om slechts een richting uit te gaan vliegen.
Achter ons vliegveld zijn stroomdraden (je verzind et niet), links is op nog geen kilometer afstand al een dorp, rechts en vooruit zijn vrij op een enkele boer na.

Eerst maar even op zicht verkennen tot waar mijn patch antenne reikt,
maar leuk vooruitzicht dat het toch nog zon ruime "cone" is.

Dus als je gewoon een richting kiest en daar ook blijft is het no problem zo te zien.

Ik heb me laten vertellen dat hoe hoger de gain, hoe smaller de hoek is waaronder de patch zendt. Dit houdt ook altijd in dat hoe verder je weg vliegt, hoe meer je links en rechts kunt uitwijken. Hoe groot die hoek is bij 12 tot 14 dB weet ik eigenlijk niet. Bij 8 dB schijnt het nog een 'hoek' te zijn van meer dan 60 graden.

Hier een heel inzichtelijk verhaal over: Understanding Antenna gain

Ik meen ook ergens gelezen te hebben, dat je voor elke 100 meter wegvliegen, 10 meter meer vlieghoogte moet rekenen.

Mocht ik het fout hebben, verbeter me dan.

Taco.

Daarom wil ik later ook een patch gaan kopen. Maar eerst wil ik de gewone omni eens proberen, kijken wat het verschil is bij mijn setje.

Taco.

Woow mannen,
jullie gaan effe heel kort door de bocht!
Ik ga akkoord indien volgende voorwaarden voldaan zijn;
mooi clean veld,
redelijke afstand van de bewoonde wereld
en ENKEL in die bepaalde richting vliegen

MAAR!!

probeer effe het zelfde aan Bv Mont Saint Michel waar de wifi netwerken je tot op enkele honderden meters om de oren blazen ( tot aan de standplaats mobilhome's)
Het hangt er maar vanaf wat je doel is, effe rustig chillen en rond vliegen op je locale club, ok no probs,

Buiten de standaard locale vliegplaats kan ik met zekerheid bevestigen dat bepaalde beelden zeker nooit gelukt waren zonder de tracker ( toch niet in die qualiteit)
Want dat is het dan ook weer, ben je gelukkig met 1 glitch per 30 seconden of heb je liever 1 om de 3 minuten?

Ik wil gerust effe een 2.4 ghz zender aanleggen terwijl je bezig bent, effe zien wat het dan doet.Zijn allemaal al situaties die mij en zeker anderen al overkomen zijn.

Het is allemaal een kwestie van accepteren!

Groetjes
Birdy

Back