Het expeditieschip van Willem Barentsz, Ton

Het is inderdaad een mooie romp, ik speel ook met de gedachte om de romp niet te schilderen. Maar dan meer vanuit esthetisch oogpunt. Heb jij beide kanten al open( Geschutspoorten )?

Het is inderdaad een mooie romp, ik speel ook met de gedachte om de romp niet te schilderen. Maar dan meer vanuit esthetisch oogpunt. Heb jij beide kanten al open( Geschutspoorten )?
Ja beide kanten zijn al voorzien van geschutspoorten maar ik ga geen kanonnen plaatsen. Ze worden dus allemaal dicht . Ik ga echter wel de rode randen aanbrengen.

Ik was van plan de achterkant van de geschutspoorten te maken volgens de bb alsof er kanonnen geplaatst zouden worden. Daarvoor zou ik echter veel van de spanten moeten verzwakken. Ik heb het daarom anders gedaan: rood geverfde latten aan de achterkant en daarop de geschutspoorten. Een kant is nu klaar. De geschutspoorten moeten nog wel gelijk met de romp geschuurd worden.
20200218_192403.jpg
20200218_200509.jpg
20200218_200550.jpg
20200218_205142.jpg

Weer een klein beetje de volgorde aangepast. Volgens de bb eerst het rooster plaatsen en daarna de afwerklatten. Ik heb eerst de afwerklatten tegen het rooster gelijmd en daarna het geheel in het dek.
Volgens bb:
20200310_203753.jpg

Dit heb ik er van gemaakt:
20200310_203802(0).jpg

Van de eerste zes spanten moet de bovenkant verwijderd worden. Op zich geen probleem. Het zesde spant is echter een hoog spant. Dan kom je toch echt aan het twijfelen om dat een kopje kleiner te maken.

Back