TIMBERWOLF
Forum veteraan
ziet er mooi uit welkom.
grt timberwolf
grt timberwolf
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Dat brengt mij meteen even op een vraag aan jullie. Zit er veel verschil in het resultaat als je airbrush gebruikt of gewoon kwast?, en is het het overwegen waard om een airbrush aan te schaffen?
Als het aan mij ligt GEEN AIRBRUSH!!
Zonder gekheid
Besteed daar je centjes niet aan, en wel om de volgende reden.
Een houten schip uit die periode, en vroeger, waren gewoon geschilderd met een grote kwast.
Bij onze modellen doen we dat ook, maar dan met een iets kleinere kwastje om juist de houtnerf en houtstructuur zichtbaar te houden.
Vaak willen we het té netjes doen, het is geen plastic, maar hout.
Gewoon netjes schuren en de kleuren met een kwastje er op zetten, en dan is het resultaat zeker goed.
Plamuur zou ik ook nooit gebruiken, het wordt te glad, en dat is niet authentiek![]()
Dan even terugkomend op het plamuur. Ik heb jullie advies aangenomen en ervan afgezien. Toch hadden jullie het over kneedbaar hout of een papje maken met resterend hout. Wat lijkt jullie het handigst?.
Dan als laatste nog dit: @Germt, jij zij dat ik niet moest dry brushen. Maar op andere forums zeiden ze dat dat het houd mooi zichtbaar maakt?
Groet
Nick
...
@Diederik, even terugkomend op dat "eerst kijken of het wel je ding is", ik heb ook eerst de Albatros van Constructo gemaakt om te kijken of ik het leuk vond. En ik vond het zo leuk en ontspannend om te doen, dat ik echt het gevoel had en heb dat dit mijn hobby is.
....
Groet
Nick