Haringbuys 17e eeuw

Cees, is dat zeiltje nu kleiner als wat jij op die tekening liet zien?? of is dat gezichtsbedrog :rolleyes::rolleyes:

Peter,
Het zeiltje heeft exact dezelfde afmeting als op de tekening , Moet zeggen vind hem ook iets aan de kleine kant maar de documentatie geeft ook een klein zeil op de haringbuis van rond 1600. Ik zet nog wel de fokkemast overeind met een zeil maar de hoofdmast laat ik gestrekt zonder zeil. Scheelt ook een hoop naaiwerk.:thumbsup:

nog even twee plaatjes voor de kerst dagen eerst even druk met de vitrine voor het model.
TEVENS EEN IEDER FIJNE FEESTDAGEN EN EEN PRACHTIG BOUWJAAR IN 2018, IN HELE GOEDE GEZONDHEID
Groetjes Cees

TEVENS
stukje dek.jpg
fokkemast in wording.jpg

Keurig Cees! Ook de visserij-inspectie zal dit goedkeuren - geen ondermaatse vangst hiermee

Nu dan de laatste bijdrage aan dit project.
Model is gereed en staat in zijn eigen vitrine kast, moet alleen nog een doosje van mdf maker zodat het tijdens stransport ook beschermd is.
Hoop dat jullie het leuk hebben gevonden. Ik vond sommige reactie leuk en leerzaam, dus graag ook weet tips en trics tijdens het volgende project.
Wat dat gaat worden kan ik nu nog niet zeggen maar ik zal jullie op de hoogte houden.
nu met een anker.jpg
nu met vitrine.jpg
op eigen grondplaat.jpg
overzicht van voren.jpg

P.S.
ik heb nog tweemaal een kopie van de originele tekening à 3 euro en de verzendkosten voor de liefhebber.
groet cees

Nou Cees, dat mag best gezien worden.:feli:
Een heel mooi scheepje geworden.
En we zitten weer klaar voor je volgende project, dus laat het maar komen.

Cees,

Zoals je weet ben ik altijd geïnteresseerd in tekeningen.

Ik neem ze graag over

Als je weet hoe groot deze scheepjes zijn - een zeer fraai resultaat!

Back